IWC only (Deel 2)

Nee ik heb geen foto’s gemaakt… dat probeer ik soms wel; maar onder “poep” licht zijn de foto’s niet van die kwaliteit dat ik er iets aan heb; laat staan wil delen. In het echt vond ik hem vele malen mooier dan op welke foto die ik voorbij heb zien komen…

1 like

Ben heel benieuwd. Foto’s tot nu toe inderdaad beetje lastig. De video van Hodinkee vond ik tegenvallend, maar gaf wel al een iets beter beeld.

1 like

De eerste 2e hands die ik zie, en nu al onder de 10, en dan verdient de verkoper er ook nog aan … usa dus aldaar nog +10% sales tax.

maar goed de hele markt daalt, shop in japan !, dus bar slechte timing van iwc

7 likes

Wel heel apart dit hoor. Ze worden alleen bij de boutique of op IWC.com verkocht, dus iemand heeft hier erg wat water bij de wijn gedaan :wink:

Trouwens, op hun eigen site van Watchbox is de prijs nog lager.

Ik vond dit wel een hele goede foto van Hodinkee die alle details goed laat zien.

Zo vond ik hem er in het echt dus precies uitzien.

8 likes

Ja dit ziet er vind ik wel fraaier uit dan de rest van de foto’s.

Binnenkort eens proberen hem in het echt te zien.

1 like

IWC Aquatimer IW371928 een mooie duiker en zoals het hoort op rubber, maar toch blijft het een moeilijk merk voor me. Deze gaat de collectie ook weer verlaten…

12 likes

Afgelopen zaterdag op visite bij de IWC boutique in Amsterdam, nadat ik via de telefoon op de hoogte was gebracht, dat eindelijk ook de ‘teal’ Ingenieur binnen is.
Ik kon tijdens mijn bezoek de stalen Ingenieurs met de zwarte, witte en aqua wijzerplaten bekijken, vergelijken en omdoen. Vooral de aqua springt eruit, mooie unieke kleur die naargelang de lichtinval en kijkhoek verandert van diepblauw naar turkoois. De PCL band, die alleen op de aqua wordt geleverd, geeft het horloge een stijlvoller karakter. De PCL spiegelt minder dan ik had verwacht. Waarschijnlijk komt dat omdat de schakel minder plat is, afgeronde hoeken heeft en meer gebogen is dan bijvoorbeeld een Rolex Oyster PCL. Mijn keus, die is gevallen op de aqua, is nog niet te koop, er zullen eerst meer exemplaren moeten worden geleverd, voordat klanten worden voorzien. Ik zal wat geduld moeten bewaren. Hopelijk krijg ik binnen een paar maanden het verlossende belletje.

16 likes

Het moet toch niet gekker worden: een wachtlijst bij IWC :smile:

2 likes

39 likes

Goeie dingen om te horen! Het is wat je op papier verwacht maar mooi dat het in het echt ook zo blijkt.

Wat denken jullie dat het is?

3 likes

Net binnen, het is een plaatje!

18 likes

Te zien aan het plaatje een Big Pilot met witte dial.

2 likes

Na de release was ik eerlijk gezegd totaal niet onder de indruk van de Ingenieur. Ja, hij is dunner, maar verder vond ik het geen verbetering t.o.v de vorige versies ervan. Plus, de erg hoge prijs.

Vandaag onverwacht omgehad in de boutique, en hij heeft mijn gedachte over het horloge zelf compleet omgedraaid.

De band is super afgewerkt, zelf verwijderbare schakels, mooie maatvoering, erg mooie wijzerplaat, en hij valt erg goed van boven op de pols. Het zij aanzicht op de pols vind ik nog niet echt mooi, zit in de hoek tussen de kast, band en pols flink wat ruimte, en de prijs blijft aanzienlijk te hoog.

Verder, echt een heel mooi horloge dat een perfecte daily zal zijn voor velen

17 likes

Dat is precies het gevoel dat ik ook had. Kan een mooie one watch collection zijn daardoor.

Grappig dat jij ook positief verrast was door hem in het echt te zien. Ik heb dat vaker gelezen over de Ingenieur. Moet IWC toch iets mee doen…

2 likes

Ik moet ook wel toegeven, IWC heeft hele mooie horloges maar over het algemeen doet het merk mij vrij weinig behalve vooral wat vintage modellen. Marketing en de moderne modellen zijn niet mijn smaak.

Met dat in mijn achterhoofd en mijn voorheen genoemde mening van de nieuwe Ingenieur pakte ik hem vandaag vast, ik was echt positief verrast. Hij voelt heel modern door de afwerking en mooie toevoegingen zoals de band. Verder heeft die de historie als model om echt populair te worden, als die zich verder bereikbaar zou zijn, wat bij andere Genta designs totaal niet zo is.

Maar dan kiest IWC er wel voor om hem toch zo duur te maken voor een totaalpakket wat dat gewoonweg niet waard is. Ze hebben echt een goed product in handen en een kans om een killer deal met waard voor je geld te bieden. Maar daar hebben ze de bal echt laten vallen vind ik.

Ze hebben de naam, de marketing, de trend mee met dit model. Maak hem goedkoper en het wordt super interessant en herkenbaar voor al die mensen die RO’s en Nautilussen zo graag willen maar niet kunnen of willen betalen. Zonde want het is echt een tof ding, en begrijp nu ook waar al die horloge media zo laaiend over was tijdens W&W

2 likes

Wel heel netjes dat je terugkomt op je eerste mening nadat je de IWC Ingenieur in het echt omhad. Je kunt naar mijn mening ook pas een oordeel vellen als je ze in het echt ziet en voelt. Ik vraag mij wel af waarom deze Ingenieur goedkoper zou moeten worden zodat “mensen die RO’s en Nautilussen zo graag willen maar niet kunnen of willen betalen”.
Ik vind eerder dat de stalen RO of Nautilus veel te overprijsd zijn. Ze zijn de listprijs niet waard, laat staan in het grijze circuit.
Ik vind de IWC Ingenieur bijzonder geslaagd :ok_hand:.

7 likes

Ben ik helemaal met je eens. Kan niet meer tellen hoevaak ik dit (gelukkig) heb gehad. Ook wel andersom trouwens.

De prijs op de grijze markt is inderdaad absurd.

Beetje hetzelfde als Tudor vs Rolex. Soortgelijk design, beiden historie, goede kwaliteit, beiden veel (“goede”) marketing, en ze lopen beiden goed. De een is alleen wel voor iedereen te krijgen en voor een veel interessantere prijs. Absoluut belangrijk in de huidige groei en succes van Tudor.

IWC heeft met dit model naar mijn mening een soortgelijke situatie in handen. Alleen is 12k gewoon nog steeds belachelijk duur voor heel veel mensen en ook voor wat het horloge in mijn ogen waard is. Ja, ze kunnen het absoluut vragen in vergelijking met andere merken en modellen. Maar ik denk dat het succes van Tudor de afgelopen jaren goed laat zien dat een zelfde soort aanpak + aantrekkelijke prijs, een goede kans zou zijn voor IWC.

3 likes

Het blijft een eeuwige discussie als het over prijzen gaat. Mijn opmerkingen zitten vooral in het feit dat veel mensen de Ingenieur te duur vinden, wat natuurlijk mag. De vergelijking met de Genta ontwerpen van PP en AP is ook snel gemaakt. Maar als het gaat om de prijzen van de RO of Nautilus hoor je -ook op het HF- zelden of nooit dat ze te duur worden gevonden. De Ingenieur kost 12.900 euro, wat heel veel geld is. Maar een RO kost meer dan het dubbele of nog meer. Ze mogen zeker duurder zijn dan de Ingenieur, maar het dubbele of meer?:wink:.

2 likes

Ja absoluut, er zit veel meer (hand)werk in de afwerking van de kast, band en het uurwerk bij bijvoorbeeld een Royal Oak. Echt een andere “league” dan de IWC.

De IWC is zeker mooi en een prima “daily”, maar dat staat er los van.

1 like