IWC only (Deel 2)

Dat is een mening die ik respecteer maar ben het er niet mee eens.

1 like

En daarom denk ik dat de Ingenieur een echt eigen prijs had moeten stellen, niet eentje die duur is maar meevalt tov de overdreven/opgeblazen RO en Nautilus prijzen, maar eentje dat goed waar voor het geld is t.o.v echte IWC concurrenten zoals Omega en Zenith.

Ben ik het ook wel mee eens.

Agree to disagree :slight_smile:

Conclusie, de Ingenieur is mooi!

1 like

Dat kan en mag.

Mag ik vragen hoevaak je al eens een Royal Oak van dichtbij hebt vastgehouden en bekeken in detail?

Een RO nooit maar wel een PP Nautilus. Zoals ik al aangaf, ze mogen zeker duurder zijn dan de Ingenieur. Maar het slaat bij PP en AP wel erg door, er wordt veel te veel voor gevraagd. Het valt mij dan op dat daar blijkbaar weinig mensen kritisch over zijn. Maar owee als een Ingenieur 12.9 K kost. Veel geld hoor.
Maar kijk op YouTube eens naar Burak (Duits) die de PP Aquanaut uitvoerig bespreekt. Heel onderhoudende review. Hij is objectief en zegt dat de Aquanaut hoogstens 18 tot 19 K waard is. Ben benieuwd naar je mening over zijn review. NB, ik praat hem niet na, vond dit altijd al.

2 likes

Ik heb de Nautilus nooit gehad maar die was inderdaad toe aan vernieuwing en verbetering.

Een Royal Oak heb ik wel gehad (2018 t/m 2021), die vind ik nieuw zijn list price wel waard. Ik vond het vooral jammer dat het model zo gehypet werd en heb ‘m daarna verkocht.

De Ingenieur heb ik laatst gepast.

3 likes

Maar bekijk de review eens. (The Wristguy)

Toch zie ik het probleem niet zo. De hele discussie over geld is sowieso onzin bij een product dat je niet nodig hebt :joy: maar daar buiten , de patek kost €30k , de AP RO €25k deze Iwc €13 k. Uiteraard zullen de horloges enorm verschillen in afwerking maar dat doet de prijs ook. En Iwc is qua afwerking ook zeker geen troep. En in een tijd dat je in een café €6 voor een speciaal biertje betaald en vanmiddag €7 voor een grillworst bij de slager die NB zelfs in de aanbieding was, mag Iwc best €13k vragen voor dit horloge. En sowieso als mensen het betalen is er niks aan de hand.
Of ik het zelf er voor zou uitgeven is een andere vraag. Deze bedragen zitten nu niet in mijn horloge potje, dus voor mij toch allemaal hypothetisch :joy::joy::joy:

1 like

Heb je een link naar de betreffende video? Want de man heeft er nogal veel gemaakt. Lijkt vooral uit op veel views, maar dat terzijde.

Weet niet hoe ik die link moet sturen. Maar dit is zijn laatste review, van 8 dagen geleden.

Net bekeken. Aquanaut is enorm gehypet natuurlijk. Uurwerk is wel mooi afgewerkt, de Ingenieur komt hier niet bij in de buurt.

Ach. Blijft een moeilijke discussie als prijzen en waarde erbij worden gehaald.

2 likes

Het blijft altijd de discussie, waar vergelijk je het mee. Andere horloges in de IWC collectie. Goedkopere horloges als de Defy Skyline. Duurdere horloges als de Laureato of Alpine Eagle. Veel duurdere horloges als de Royal Oak en de Nautilus.

Ik heb ze allemaal meerdere keren om de pols gehad en ik vind de Ingenieur mooier dan alle andere IWC’s qua afwerking (de movement is het grootste discussiepunt, maar OK). De Ingenieur ligt iets onder de Laureato en Alpine Eagle en heel erg ver onder de Royal Oak en Nautilus. Dus wat dat betreft is de prijs niet zo heel gek. Maar de Defy Skyline…. dat is een koopje als het ware in dit lijstje.

Uiteindelijk gaat de markt bepalen. Hebben mensen de prijs er voor over of niet. IWC kan niet meer terug in ieder geval, een prijsverlaging zie ik niet gebeuren.

En wat betreft de Royal Oak… z’n retail prijs zeker waard.

5 likes

We vergeten volgens mij een beetje dat de meeste mensen die IWC’s kopen niet zo van het enorm shoppen zijn, of alle catalogi naast elkaar leggen, of drie dozen vol pareltjes hebben. Die kopen gewoon eens in de zoveel jaar een mooie klok (in person bij een AD) die geen Rolex is want geen zin om al te veel op te vallen, maar wel zin in een mooi horloge. IWC weet dat en beprijst z’n producten ook op die manier - en niet op basis van de mening van een paar forumrakkers.

5 likes

“Een paar forumrakkers”; soms puristen die verblind zijn door een bepaald merk en niet meer objectief naar de voors en tegens -en prijzen kunnen kijken.
Ik vind de Ingenieur bijzonder mooi. Misschien dat een AD ook nog wel wat met de prijs kan doen :smiley:.

Iemand hier al eens informatie/prijzen etc. gezien over de IWC Portugieser custom uitvoeringen?

Ben toch wel benieuwd.

2 likes

In het artikel van SJX wordt een meerprijs van chf1500 genoemd.

1 like

Gisteren gebeld en net opgehaald bij de Boutique. In de wolken met de aqua. Dank aan de aardige mensen van IWC Amsterdam, eerder geleverd dan verwacht!

56 likes

Van harte gefeliciteerd met deze fraaie nieuwe aanwinst!

Mooi, geniet ervan

Gefeliciteerd! Prachtig!

Schitterend!:heart_eyes: