Het ding met de witte is, heb dezelfde dag bij het passen ook de Girard-Perregaux Laureato aangehad en die was in het wit mooier dan de IWC Ingenieur…
Weet je zo het referentienummer van dit model?
Grappig hoe dingen gaan soms…. Heel herkenbaar.
Weet je zo het referentienummer van dit model?
Dit is een dubbele referentie 3700 of 3702.
Het leven begonnen als een 3700 dus eerste generatie uit 1982 maar omgebouwd door IWC naar de 2e generatie band en dus een 3702. IWC heeft dit ook in de deksel aangepast!
Binnenkant deksel (heb het serienummer even vervaagd). De referentie 3700 is doorgehaald en er is een nieuw referentienummer ingeslagen! Dit is veel gebeurd ivm de slechte duurzaamheid van de eerste generatie banden.
Geweldig! Welke band is dit als ik zo vrij mag zijn?
Full service in Schaffhausen laten doen?
En alleen het uurwerk?
Service van het uurwerk bij Ron Sonders in Leusden. Hij is IWC gecertificeerd dus ook gewoon IWC standaard prijzen. Ik had ook een probleem met de sluiting die hij kon regelen gelukkig. Dat was anders een hele grote kostenpost geworden…
Het is deze:
https://www.morellatostraps.com/en/morellato-cordura2-strap-a01u2779110072cr18-P210.htm
Met natuurlijk een iwc buckle er op.
Dit blijven m’n twee favoriete IWC’s in hun huidige portfolio. Ik ben erg benieuwd of W&W dit gaat veranderen voor me (helemaal met nieuwe Ingenieurs).
Een horloge die zijn tijd ver vooruit was. Prachtig icoon én zo te zien in geweldige staat👌
Heb iets gehoord van een geelgouden Ingenieur?
Hmmm niet iets waar veel mensen warm voor lopen denk ik. Maar eigenlijk zou ik ook niks kunnen bedenken wat ze perse met de Ingenieur lijn zouden moeten doen. Een kleinere versie, chronograph, andere materialen. Een ceramic of ceratanium zou ook wel passen bij IWC.
Andere kleur? Echt groen, grijs of rood? Bijvoorbeeld…
Ik zei nog laatst tegen de IWC medewerker “de aqua dial in een titanium kast zou geweldig zijn” Ik had bij Grand Seiko gezien hoe mooi die combinatie staat:
Sowieso heeft de titanium maar 1 dial kleur dus daar mag best wat meer variatie in komen.
Snap het, alhoewel ik ondanks een ‘shunbun’ in de collectie (die dus eventueel mag gaan, ten faveure van de IWC Ingenieur Aqua of Chopard Alpine Eagle groen of blauw) ben ik niet per se fan van titanium…