IWC only (Deel 1)

Er is een nieuwe Big Pilot Chronograph Monopusher Le Petit Prince met power reserve aan de achterkant en numerals van de Saint Exupery :hear_no_evil:

9 likes

Vind hem wel een beetje klein…

4 likes

Prachtige kleuren combi zeg!

“Compleet de verkeerde weg ingeslagen” vind ik wat zwaar aangezet. En achter welke feiten lopen ze dan aan, vraag ik mij af. Maar ik moet wel zeggen dat ik de huidige Ingenieur lijn echt een mislukking vind. Maar de Portugieser, Portofino en Fliegerlijnen vind ik over het algemeen toch onveranderd mooi. Misschien kunnen ze wel wat kleiner.

1 like

Zelfs de Portugieser is er nu in 40mm, de Pilots zelfs in 39mm Spitfire en 41mm Chrono, de Portofino Chrono is nu ook 40mm, de Big Pilot 43, etc. Het gaat echt de goede kant op. Nu alleen nog de Genta Ingenieur en GST Aquatimers terug en ze hebben echt de meest complete line up van iedereen.

4 likes

Mooi maar wel 17K dus dan kom je ook in het vaarwater van andere kanonnen.

Ik zat gisteren nog even op de site van IWC te neuzen en toen zag ik deze rakker. Is totaal niet in het nieuws geweest dat deze is gereleased volgens mij. Big Pilot Spitfire in titanium kast op 43mm. Gaaf ding met de minuten aan de buitenkant en de uren in de binnenring.

8 likes

Helemaal eens, ik vind persoonlijk de hele Big Pilot erg overpriced. Want laten we eerlijk wezen, de kast en de geprinte dial zijn te simpel voor 13k. De movement is heel fijn, helemaal met de 7 day power reserve, maar ook die zie je niet door de dichte case back. Ik vind de BP43 veel realistischer in dat opzicht. Maar goed, daarom zie je ook dat de BP voor vaak de helft van de prijs na een paar jaar al te vinden is.

En die andere release die je showt heb ik ook gemist! Best cool.

2 likes

Ik zie nog eentje die ik niet kende:

Zo zie je maar, zelfs in een mega aggregator als Watchville komen zeker niet alle releases langs.

5 likes

Ja dat is mijn bron ook, maar soms brengen ze het ook niet in de media. Dat was ook zo met de groene Big Pilot van 46mm. Die werd ook nergens in het nieuws genoemd vorig jaar.

1 like

Ik dacht ik ga zelf maar wat tekenen, als we op IWC moeten wachten…. :smile:

20 likes

Laten we hierop hopen inderdaad. Mooie AR coating erop en modern randje, ik zou hem direct kopen!

1 like

ik vind het huidige gamma te vergelijken met een merk als Bugatti, van elke variant is weer een speciaal modelletje uitgebracht om het uit te melken Met Portugueser en Pilot idem, maar ze gaan goede kant op zeker met de kleinere maten, maar laat ze nu eens komen met een nieuwe Pilot Mark 19, of dus een Aquatimes GStT in TI, en al helemaal een nieuwe Ingenieur, hoog tijd!

3 likes

Dat doen de meeste merken wel helaas… Omega, Zenith, Tudor, Grand Seiko enz. Het werkt blijkbaar en meer keuze voor ons is niet slecht.

Maar er mag wel eens wat gekuist worden in de collectie inderdaad.
De 39mm Pilot Spitfire is al bijna 2 jaar uit en nog geen spoor van een Mk 19 of een Petit Prince. Ondertussen vliegen de Big Pilot varianten je om de oren. Over de huidige Ingenieur collectie is er weinig zinnigs te zeggen.

Wie weet wat het voorjaar 2022 brengt natuurlijk :slight_smile: Beide zullen ze wel niet doen… de Mark XVIII is er al van 2016, de Ingenieur van 2017. Dus ik gok op het stroomlijnen van de Pilot reeks met inhouse calibers.

2 likes

Ja in plaats van de special editions zou het fijner zijn om het portfolio meer te stroomlijnen. Als je naar de website van IWC gaat zie je eindeloos veel Pilot en Portugieser modellen (zoveel dat de pagina ze niet eens kan laden). Redelijk wat Portofino’s. Een paar Da Vinci’s. En dan dus maar 7 Ingenieurs en maar 10 Aquatimers. Terwijl eigenlijk de meest populaire modellen op de markt divers zijn en, met name nu, de integrated bracelet horloges. 2022 weer nieuwe ronden, nieuwe kansen :wink:

2 likes

Ik zou verwachten dat alle 43mm Pilot Chronografen er uit gaan vallen, die hebben ook geen inhouse uurwerk. Aan de andere kant: in de automarkt vullen BMW en Audi ook alle niches en hebben een zeer uitgebreide portfolio dus het zal wel afhangen van hoe het blijft verkopen. Ik verwacht ook wel uitbreiding op de 41mm Pilot Chronografen met een zwarte, grijze en bruine variant aangezien nu alleen blauw en groen in de collectie zitten.

De 43 mm Pilot Chrono’s worden nu toch al niet meer gemaakt, en zijn gewoon NOS. Zijn vervangen voor de 41 mm met inhouse 69385. De Spitfire is van 39 ook naar 41 mm gegaan, met bijna de zelfde 69380 uurwerk. Zou logisch zijn dat De Spitfire blijft en dat de Pilot Chrono stopt in de toekomst. De Spitfire heeft meer historische waarde. Wat moeten ze met 2 dezelfde Pilots? Maar misschien heb ik het helemaal mis. :sweat_smile:

16 likes

Heel clean is die :slight_smile: Waar ik me vaak op betrap is dat ik horloges koop die ik mooi vind, maar niet zo zeer let op de functie van een horloge… de tijd lezen :see_no_evil: Met de Pilot’s en de Portugiesers merk je altijd meteen hoe ongelooflijk fijn het is dat je zo snel kan zien hoe laat het is, zelfs zonder echt naar je horloge te kijken. Underrated feature :smile:

2 likes

Zeer herkenbaar. Maar na 6 jaar in deze hobby merk ik dat de voorkeur steeds meer uitgaat naar goed afleesbare horloges.

Iets met leeftijd en kwaliteit van de :eyes: misschien? :thinking:

5 likes