Jacob Zech?

Los van het feit dat Florence nooit de hoofdstad van het Romeinse Rijk was vind ik deze best leuk voor feesten en partijen.

:rofl::rofl::rofl:

3 likes

Als vuistgewicht?

Dat zijn alle horloges als we eerlijk zijn. Maar ik vind hem leuker ogen dan de moonswatch, om maar een zijstraat te noemen.

Horloge verzamelaars kopen elke opgepoetste drol, zolang het juiste merk er maar op staat.

2 likes

Zijn hier ook filmpjes van te vinden?
Ben ondertussen wel uitgekeken op de welbekende sites.

2 likes

Wauw. Ik had deze ExplogaussJust even gemist. Welk een creatieve eigenzinnigheid.

1 like

J’ai lu vos retours.
D’accord, le tarif est trop élevé (700€). Ce n’est pas de la haute joaillerie comme présenté sur leur site, la vidéo de présentation est risible ( difficile de comprendre qu’un trait de dessin aussi mauvais ai été utilisé :slight_smile: ), les modèles sont inspirés (limite copié) de grands noms etc…

Et pourtant, je viens d’en acheter une : la munich.
Pas à ce prix là évidemment. 70€ neuve (82€ tous frais compris avec la livraison).

Je comprend bien les passions enflammées des détracteurs. Mais objectivement, à ce prix, j’ai un mouvement seiko 4R35, un verre sapphire, et un design qui tient la route même si il n’ont aucun mérite pour ça. Je ne suis pas un grand connaisseur mais pour montre de tous les jours, lisible, qui me donne la date, ne risque pas de se rayer facilement et avec un mouvement fiable…
Si je devais acheter les éléments séparés et l’assembler moi même, je n’arriverais même pas à ce tarif.

Donc, tout est relatif.

Ik heb je feedback gelezen.
Oké, de prijs is te hoog (700€). Het zijn geen hoge sieraden zoals gepresenteerd op hun site, de presentatievideo is lachwekkend (moeilijk te begrijpen dat er zo’n slechte tekenlijn werd gebruikt :)), de modellen zijn geïnspireerd (maximaal gekopieerd) van grote namen enz.

En toch heb ik er net eentje gekocht: de München.
Niet voor die prijs uiteraard. 70€ nieuw (82€ alle kosten inbegrepen bij levering).

Ik begrijp de ontstoken passies van de tegenstanders goed. Maar objectief gezien heb ik voor deze prijs een Seiko 4R35-uurwerk, een saffierglas en een ontwerp dat stand houdt, ook al heeft het daar geen waarde voor. Ik ben geen groot kenner, maar voor een alledaags horloge, leesbaar, dat mij de datum geeft, zal het niet snel bekrast raken en met een betrouwbaar uurwerk…
Als ik de onderdelen apart moest kopen en zelf in elkaar moest zetten, zou ik deze prijs niet eens krijgen.

Alles is dus relatief.

1 like

pour la petite histoire :

l’horloger dans la présentation de leur site s’appelle en réalité John Geerts, c’est un mannequin :wink:

Freakyflow de Franse marketings bot van Jaboc Zech? :grimacing: :sweat_smile:

Heb je het wel begrepen? :thinking:

1 like

Spreek geen Frans, jij wel? :smiley:

la traduction n’est pas bonne visiblement.
Ou peut-être que tu n’as pas envie de comprendre ?

de vertaling is uiteraard niet goed.
Of wil je het misschien niet begrijpen?

Zo, slechte werkweek gehad?

Nog altijd een Nederlandstalige forum dit. :wink:

Hartelijke groet.

je te promet de te répondre quand tu diras quelque chose d’intelligent ;-

Ik beloof dat ik je antwoord zal geven als je iets intelligents zegt;-

Nederlandstalig.

Maar los daarvan: Dit is een Nederlands forum. Ik kan me niet herinneren dat er ergens staat dat het gebruik van andere talen mordicus verboden is.

Eigenlijk niet. Die München is het liefdeskind van een DJ en een blauwe 3-6-9 dialed OP, met de bezel van een Connie en de maatvoering van een Conquest.

Als je 'm voor zeventig piek hebt gescoord: D’accord, soit, c’est ca. Daar kun je geen buil aan vallen en heb je een robuuste zij het wat te grote beater gekocht. :slight_smile:

Mijn visie op het merk blijft wat het is, en ik geloof dat wij het met elkaar eens zijn als je zegt dat een Ali horloge assembleren en voor 700 ballen op een site zetten een gotspe is.

Bedankt voor de referenties. Ik zal er naar kijken. Als iemand die er niet veel van weet, deed het me denken aan “date time”.
Voor de rest vind ik uw mening coherent. Ik ben benieuwd of deze Chinese assemblage gelijk heeft. Ik zal proberen foto’s te plaatsen.

J’espère la traduction est correcte :wink:

Als dit een Nederlands forum mocht zijn, dan moet we beginnen met niet constant die taal te verkrachten.

Denk dat constant teksten vertalen in vaak slecht werkende apps de Nederlandse taal ook niet ten goede komen… zal hier dan ook een mooi rommeltje worden al dat Frans / Nederlands of wat voor taal dan ook, regels of niet…

Maar goed, iets met intelligentie lees ik.
Zal het verder netjes erbij houden zo.

Freak en de rest een goed weekend gewenst.

Vandaag ontvangen. Ik heb naar de vermelde referenties gekeken: een mix van datejust, 3-6-9…
Ik had hem liever iets kleiner en iets minder zwaar gezien. Het is heel anders dan mijn vintage Seiko, die kleiner en lichter is.
De foto’s.

2 likes

Lekker laten liggen deze rommel. Als je van horloges houdt koop je niet van dit ‘merk’. Brand Factory 12 moet zich schamen…