Ik heb er 1 gekocht… Inderdaad via vakantieveiling.nl
Ik was ook nieuwsgierig. Ziet er niet slecht uit en niet te duur maar ik ga hem toch niet houden. Geen ruimte in de box!
Je citaat suggereert alsof ik het merk zou aanprijzen, dat is niet het geval.
Ik heb er nog geen in handen gehad, jij kennelijk wel, leg eens uit waarom het puin is, daar hebben we iets aan!
Dat heb ik niet gezegd, noch bedoeld. Dit is puur een aanname van jouw kant.
Ik heb er geen in handen gehad maar ik heb de site even bekeken. Neem nou het model dat Jacob en Co(caine), ow nee die andere Jacob Zech, de Florence noemt. Het ziet eruit als een Speedmaster met een identiteitscrisis. Alsof de Speedmaster in eens besloten heeft dat hij voortaan als Tv-dial door het leven wil.
Het tweede model de Munich ziet eruit als een Datejust maar dan net niet. Als een Longlines Conquest met twee extra cijfers en een fluted bezel. En dan de prijs. Voor een horloge dat gebruik maakt van een nh35 is €699,- echt veel te gortig. Dan kun je beter bij Hamilton of Longlines shoppen.
En dan al die neppe reviews, denk je echt dat alle 1,779 mensen die het gekocht hebben uitsluitend Jacob Zech 5 sterren geven?
En dan is jouw gefundeerde oordeel dat de horloges puin zijn? Zei je iets over een aanname?
Sorry hoor, je hele betoog raakt kant nog wal en zou bovendien van toepassing kunnen zijn op tientallen andere microbrands en ‘homage’s’ met dergelijke spec’s die alhier bejubeld- en grif verhandeld worden.
Sommige dingen hoef je niet in levende lijve te zien om te weten dat het troep is.
Nou dan is mijn mening daarover precies hetzelfde.
Wat een wijsheid…
I rest my case.
Beste horlogeliefhebbers en @PeterPG,
Vriend van mij is er ‘ingestonken’. Ik heb dit model daadwerkelijk in mijn handen gehad en het was echt troep. Lompe kast en een bracelet van kattenvoerblik. Hij heeft er 97 euro voor betaald. Hou het geld aub in je zak en spaar even door voor iets knaps en van de bekende merken. Het is echt oplichting!! Check marktplaats. Daar staan ze voor een habbekrats. Iedereen probeert er met man en macht af te komen. Uiteraard blijft de keuze het wel te doen bij jou. Maar een gewaardschuwd mensch… Succes!
Gelukkig is deze wel 100% origineel!
Veel van die Jacob zech horloges waren destijds (misschien nu nog steeds) via VakantieVeilingen te koop voor 89 euro. Facebook was een tijdje vol met advertenties van doorverkopers.
Kijk, in tegenstelling tot de reactie van @SJvL hebben wij hier iets aan!
En dat was precies de bedoeling van mijn topic, het verkrijgen van bruikbare informatie! Overigens was ik nieuwsgierig naar het bij mij onbekende merk en niet voornemens om er één te kopen.
Nou kijk @PeterPG, misschien had ik het anders moeten verworden. Maar als je zoals ik de hele dag op insta zit, krijg je op begeven moment een neus voor dropship troep.
Ik ben het wel een beetje met @SJvL eens… door onze ervaring met horloges in het algemeen vond ik wel dat hij een argument had zonder hem vastgehouden te hebben. Aan het bedrijfsmodel kunnen horlogenerds zoals wij wel wat afleiden toch?
Dank @PeterPG,
Laten we ervan uit gaan dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. In combinatie met onze passie voor horloges en kwaliteit kan ik mij voorstellen dat het er af en toe er vurig aan toe gaat.
Even voor de duidelijkheid. Jacob Zech was idd een klokkenmaker. Maar heeft niets te maken met dit merk. Als iemand lang genoeg dood is mag je zijn of haar naam gebruiken. Daarnaast heb ik net nog even hun commercial bekeken. Ik ben zelf docent design en die meneer is een acteur met geen enkel teken talent. (Kijk maar goed naar het moment dat hij de letters overtrekt). Ik moet toegeven dat ze er smakelijk uitzien. Maar trap er niet in. Ik hoop dat je je honger nog even kunt uitslellen en iets moois vind. Fijne avond allen.
Made in China en veel Omega design DNA. Daar kan ik dan nog mee leven, maar die website met al die pogingen tot nep heritage irriteert me. Verder dertien in een dozijn en dus volkomen oninteressant
@SJvL en @Jurk: met deze stellingen kan ik best een eindje meegaan, maar zelf iets in handen hebben is toch prettiger om een goed oordeel te vellen.
Zoals gezegd, ik was sowieso niet van plan om ze te kopen Ben uiterst tevreden met hetgeen ik heb
Absoluut mee eens. Als ik iets wil kopen, probeer ik het altijd eerst te bekijken. Maar hier vertelde de website me al voldoende.
Ik zie het niet hoor.
Haha. Stevie Wonder ziet het ook niet