Jaeger le Coultre is een al dan niet ondergewaardeerd merk/horlogehuis?

De aftakeling begon toen John Lennon een Patek droeg.

Bingo! Lag vandaag op de deurmat… althans is bezorgd.

En vergeet
Paul walker niet in fast and the furious 6 niet.

Oh en deze ster uit heat!

Oh en Cor van Zadelhoff niet. Die draagt ook Jaeger Le Coultre. Toch bijzonder voor een makelaar. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Er zijn er wel meer die de kritiek op de afwerking van dit horloge niet begrijpen. Een kritiekpunt wat wordt aangehaald op dit horloge is dat het uurwerk, wat door de glasbodem is te zien, relatief klein is voor de kast. Natuurlijk was het optisch gezien mooier als er in de Polaris Date een groter uurwerk had gezeten, en helemaal met een gouden rotor. Maar het gekke is dat je deze kritiek maar zelden of nooit hoort als het gaat om de AP Royal Oak 41 mm of de PP Aquanaut Chrono 42mm. Ik probeer nog eens uit te zoeken waarom precies je deze kritiek niet hoort bij genoemde horloges. Ik persoonlijk vind de Polaris Date Green een van de mooiste horloges die nu in productie is. Ook de wijzerplaat en wijzers zijn geweldig afgewerkt.

3 likes

Haha inderdaad.

Je mag ook de Calatrava 5196 toevoegen aan deze. Oei oei wat lelijk dat daar zo een klein uurwerk inzit.

Soit bij de polaris begrijp ik het juist wel. Los van de datum die iets meer naar buiten had gemogen, is het natuurlijk gewoon een ‘passend’ uurwerk.

De diver bezel zit onder het glas waardoor de dial groter oogt dan normaliter bij een diver met een ‘buiten bezel’.

Maw het horloge kan zeker 6 mm kleiner gemaakt worden in diameter. Zonder bezel.

Los daarvan @Fate_Amenable_To_Change had hier ooit wel een serieus goed antwoord op wat ze hier verkeerd hadden gemaakt. Kan het even niet vinden.

3 likes

Eigenlijk ben ik wel heel blij dat JLC ondergewaardeerd is, geeft ons de kans om geweldige horloges te kopen voor een geweldige prijs.

Onder een microscoop wellicht?

1 like

Is ook mijn enige gedachte :man_shrugging:

1 like

De Geophysic kreeg wel een 18K rotor mee naast nog wat andere specialties en een wonderschone wijzerplaat

!

Dress to impress for less :star_struck: than Rolex ! En kijk die wijzertjes !

Leuke dual time traveller maakten ze ook :

en allemaal 39/40 mm , dus weer vooruitlopende op de modematen curve, en met netjes passende uurwerken. J’ai terminé mon plaidoyer.

8 likes

Gelukkig heeft deze een deksel.

1 like

Ftfy!

1 like

Die ook ja :+1:

1 like

Tering, jij lult echt vijf kwartier in een uur! :rofl: :rofl: :rofl:

4 likes

Lees jij alles van hem?

2 likes

Zeker niet, het meeste diagonaal.
Maar waardeer het wel, misschien wel uit jaloezie.

2 likes

Dat ben ik wel met je eens. De man heeft de tijd aan zijn zijde om al die kritiek uit te zoeken en op te schrijven.

1 like

Mooi om de reacties van alle “kenners” hier te lezen.
Vooral erg geestig om te lezen dat mensen het doen voorkomen als een kwestie van Jaeger-leCoutre óf Patek Philippe.

Maar kom op, iedere zelfrespecterende liefhebber heeft toch Jaeger-leCoultre én Patek Philippe in de collectie. :wink:

20 likes

Is die fles al leeg?

Welkom terug! 2 pareltjes van horloges op die foto. En zeker is er ruimte voor beide. :ok_hand:

2 likes

:kissing_heart:

2 likes

Gaap :yawning_face:

7 likes

Ik zag het niet als kritiek en mocht het kritiek zijn is daar toch niets mis mee?
Of moet het alleen maar ja en amen zijn? Steekelkaaralleenmaarverenindereet-forum?

1 like

Zoooo mooi deze!

2 likes