Er zijn er wel meer die de kritiek op de afwerking van dit horloge niet begrijpen. Een kritiekpunt wat wordt aangehaald op dit horloge is dat het uurwerk, wat door de glasbodem is te zien, relatief klein is voor de kast. Natuurlijk was het optisch gezien mooier als er in de Polaris Date een groter uurwerk had gezeten, en helemaal met een gouden rotor. Maar het gekke is dat je deze kritiek maar zelden of nooit hoort als het gaat om de AP Royal Oak 41 mm of de PP Aquanaut Chrono 42mm. Ik probeer nog eens uit te zoeken waarom precies je deze kritiek niet hoort bij genoemde horloges. Ik persoonlijk vind de Polaris Date Green een van de mooiste horloges die nu in productie is. Ook de wijzerplaat en wijzers zijn geweldig afgewerkt.
Mooi om de reacties van alle “kenners” hier te lezen.
Vooral erg geestig om te lezen dat mensen het doen voorkomen als een kwestie van Jaeger-leCoutre óf Patek Philippe.
Maar kom op, iedere zelfrespecterende liefhebber heeft toch Jaeger-leCoultre én Patek Philippe in de collectie.
Ik zag het niet als kritiek en mocht het kritiek zijn is daar toch niets mis mee?
Of moet het alleen maar ja en amen zijn? Steekelkaaralleenmaarverenindereet-forum?