Jaeger le Coultre is een al dan niet ondergewaardeerd merk/horlogehuis?

Nee maar onze @Fate_Amenable_To_Change is wel heel vaak kritisch en niet lyrisch. :wink:

Maar we waarderen in algemene zin zijn bijdragen.

1 like

Zekers​:+1::+1::+1:

Hij is aan het typen… ik wilde eigenlijk om half elf naar bed maar ik wacht nog wel even tot zijn reactie klaar is :wink:

2 likes

@Brick Net de websites gecheckt, maar zowel PP, VC en AP hebben geen quartz horloges voor 6,5K in de collectie. JLC wel.

Er zit denk ik een belangrijk verschil in de merkbeleving die mensen zonder al teveel kennis van de horlogewereld hebben met JLC vergeleken met PP, VC en AP. Jij noemt die merkbeleving ondergewaardeerd.

Een groot deel van de JLC collectie is onder de 25K en bij de Holy Trinity begint het zo’n beetje vanaf 25K. It’s a different league.
Het is duurder en voelt daarom voor deze mensen, terecht of niet, exclusiever. Marketing levert hier een belangrijke bijdrage aan natuurlijk.

En dat JLC deels in de uurwerken van deze merken voorziet (of voorzag)… Tsja, BMW leverde vroeger ook de motoren voor Rolls Royce. Maar als ik destijds in de markt was geweest voor een RR had ik echt geen BMW 7-serie overwogen.

Dat gezegd hebbende… Ik zou eerder een mooie JLC overwegen dan een PP of AP. Vind het nl waanzinnig mooie horloges en als ze uurwerken leveren aan PP, dan moet het wel goed zijn! :wink:

2 likes

Ik lees het forum alleen op een PC. Dus tikken gaat met 55 woorden per minuut. Dat krijg je wanneer je niet met je worstenvingers door een iPhone probeert te steken.

Ik geef je de Reverso. Verder wil ik niet kritisch overkomen. :slight_smile:

Grappig genoeg werd me dat 20 jaar geleden in Tsjechië ook al verteld door de oom van m’n toenmalige. Ik zou maar uiterst moeizaam onder de indruk raken, zo zei hij.

Ga je ruimschoots redden. Welterusten! :kissing_closed_eyes:

7 likes

Ja snotverdikkie nu slaat m’n grap nergens op :rofl:

2 likes

:wink:

2 likes

+1.

Is iets anders dan onder de

raken, Fate. :beers:

1 like

Jij bent ook nooit onder de indruk van datgene waar ik wel van onder de indruk ben.

Maar het is misschien een troost om te bedenken dat noch jij, noch ik ook maar in de buurt komen van de zeiksnorderigheid van ome @Ruud. Ik nomineer die goede man voor de Gouden Azijnfles 2022.

1 like

Nog niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Daar is het forum voor toch. Zou erg saai zijn als we allemaal hetzelfde mooi vinden

1 like

Ik wel :point_down:

Bij VC hebben ze dat redelijk goed op orde (Geen microscoop, wel een 1:1 Macro)

5 likes

Dit is stiekem echt een leuk horloge. Hebben ze deze (net als sommige andere geografic) ook in een versie met een donkere plaat? Hij is niet meer te vinden op de site.

Laat mij buiten je fittie met Brick.

1 like

Wie loopt er nou weer giga aan de titel te sleutelen? :expressionless:

Ik haal ook wel eens een lelijke typo links en rechts weg, maar dit is forum-terrorisme. :man_shrugging:

Syb vindt er ook wat van. :wink: typerdetyperdetyp

3 likes

Voor zover ik weet niet met een donkere plaat gemaakt in deze uitvoering, en inderdaad is deze niet meer in productie.

1 like

Welke Calatrava bedoel je?

Nee, dat gaat zo ruiken…

Alle. Dat zit 'm niet in de horloges.

Ze kunnen het wel. Dit is bijvoorbeeld prachtig. Er staat alleen Patek op. Ik heb iets tegen de grote drie. Dat zit 'm deels in de huizen zelf, maar het zit 'm ook in de klantenkring. Spreekt me gewoon niet aan.

3 likes