Kom op zeg. De reverso is mooi, er zijn andere mooie grande complications en de polaris mits een date of Memovox zijn ook prachtig.
Oh en deze is gewoon te koop vanuit de huidige collectie.
Kom op zeg. De reverso is mooi, er zijn andere mooie grande complications en de polaris mits een date of Memovox zijn ook prachtig.
Oh en deze is gewoon te koop vanuit de huidige collectie.
Om nou rolex te vergelijken met jlc gaat mij veels te ver.
Dat zijn 2 uitersten.
Haha goed punt. Maar jlc was er eerder mee
Waarom gaat je dat te ver? Mijn vergelijk was niet inhoudelijk toch?
Een stijlvolle jlc van een oudere man -
Maar ik zeg niet dat ze niks moois maken, ik zeg alleen dat ze geen echte herkenbare flag ships hebben.
Ik heb zelf ook wel een zwak voor JLC, maar beneden als je beneden de 40 bent is het niet snel een merk waar je zal gaan shoppen als…
Nee je zegt gewoon dat het tegenovergesteld is aan elkaar. Het is geen aanval.
Ik heb het in dit topic ook niet over een seiko vs jlc.
Wat is een flag ship?
Iets waar ze jaren op voortborduren? Zoals een RO of een Nautilus? Of een el Primero? Of een Speedmaster?
Dat zijn in mijn ogen gewoon geëvolueerde horloges… we noemen dat flag ships omdat ze gehyped zijn.
Als dat dus de reden is dat jlc niet zo bekend/geliefd/etc is bij het grotere publiek zou dat een conclusie kunnen zijn.
Nb. Een polaris en reverso zijn in mijn ogen overigens gewoon flagships van jlc.
Technisch en designmatig heel goede horloges.
Dat is dus eigenlijk de vraagstelling.
Waarom houden we nog niet zo grootschalig van jlc
Make jlc great!
Haha, je vrouw wordt ondergewaardeerd. Koop haar een VC of PP
Smaken verschillen natuurlijk; als je een Rolex koopt hou je van horloges, en als je Jeager-leCoultre koopt weet je wat van horloges. Maar ik vind bepaalde Rolexen heel mooi maar mijn hart ligt bij Jeager-leCoultre.
En Audemars Piguet of Vacheron Constantin klinken wel toegankelijk als je het merk niet zo goed kent?
Louter ter overweging over marktbenadering. De merken als PP, AP en dat soort begeerlijke merken hebben wat gelijkenissen als je het mij vraagt. Ze beschikken over een iconisch model dat tot de verbeelding spreekt bij een groot relatief jong publiek, spelen daar op in met sterke marketing en ze hebben geen lijn die relatief betaalbaar is voor de massa (horloges tot circa 10K) maar ze genieten wel enorme bekendheid bij een breed publiek die zich maar wat graag willen associëren met de influencers die de merken vertegenwoordigen. Jlc wijkt daar in alle opzichten vanaf. Ze hebben een schitterende historie, historisch verantwoorde modellen voor de liefhebber, maar die zijn niet per se iconisch voor het grote publiek. En dan hebben ze daarnaast ook een modellengamma die een breed publiek moet bereiken met zowel modellen in het segment tot 10K alsmede in het allerhoogste segment met horloges die tonnen kosten. Die merkbeleving bij de massa verander je niet zomaar. Echte liefhebbers kijken er ongetwijfeld doorheen, maar die groep is nou eenmaal een stuk kleiner
Audemars Piguet gaat al gauw rond in de popcultuur als een ‘AP’.
Een Vacheron… sja, klinkt wel als een goede steak inderdaad.
Ik zou 'em meteen bestellen.
Ja, ik slaagde er eigenlijk tijdens het schrijven van mijn verhaal niet in om nou precies onder woorden te brengen wat ik bedoel.
haha, wat een onzin! Zowel Rolex eigenaren als JLC eigenaren kunnen van horloges houden EN kennis hebben van horloges. Zoveelste generalisatie rondom eigenaren van (bepaalde) horlogemerken.
Ik pretendeer overigens niet dat ik veel weet over horloges en wil geenszins generaliseren. Maar mijn ervaring is nou eenmaal zoals ik schreef. Dat had ik er wel bij moeten zetten.
In de periode van de Master Compressors waren ze hip en geliefd bij een jonger publiek en ook bij “Bekende Nederlanders”…. Naar mijn mening een mindere periode maar wel populair. Momenteel hebben ze weinig hits. Zelf vind ik de Polaris Perpetual echt top maar heb het geld er (nog) niet voor over…
Gelukkig dat op de diverse andere fora zoals WPS en WuS, JLC veel meer gewaardeerd wordt.
Ik hoop dat nu met het boek en de “Collec’tibles” er wat gebeurt in positieve zin en JLC er nog meer aan gaat doen want ze hebben het zelf ook laten liggen natuurlijk. Die historie en techniek moet je uitventen tegenwoordig, om gezien te worden in de overvloed aan boodschappen van alle merken tezamen. Het wordt tijd voor een “revival” om maar een voorbeeld te noemen van waar we de afgelopen jaren mee doodgegooid zijn. Terwijl ze met hun Tribute /Deep Sea modellen een van de eerste waren in die trend. Dus Vintage Master Mariner ; kom maar op !