Jaeger le Coultre is een al dan niet ondergewaardeerd merk/horlogehuis?

Eens, in deze overigens leuke topic zie je reacties voorbijkomen die goed onderbouwd zijn, maar sommige HF leden zwetsen een eind weg.

Zo’n duometre als dit vind ik prachtig. Ok, duur en 42mm, maar een prachtig afgewerkt uurwerk, en een mooie interessante wijzerplaat. Dit is toch wel een Lange concurrent. En als je dan ziet wat je hier krijgt voor 25k, dan zou ik geen 100k aan een Lange uitgeven. Stel dat ik het geld had…

7 likes

100% mee eens!

1 like

Heerlijke horloges. De plaat van de linkse is prachtig! Ik doe mee :slight_smile:

4 likes

Dit :joy:
Lijkt me inderdaad niet zo’n toegankelijk merk als je het niet kent.

1 like

Ik onderstreep het punt dat de marketing van JLC op een andere doelgroep is gericht. Oudere mannen vindt ik overigens geen negatieve omschrijving. Zo is het niet bedoeld :nerd_face:

2 likes

Nu vergelijk je wel de ene duiker met de andere hè.

Die oude Memovox is super. Die hebben ze ook nieuw als reedition uitgebracht.

.

Maar ook de polaris zijn al 2 voorgangers van.

.

Nog los van de amvox 1 Memovox! Daar waren ook 4! Hele mooie exemplaren van: Platina, staal en 2 versies in titanium.

En wat dacht je van de voque of shark? Met verwisselbare bezel en eventueel staal of tropic.

.

Is deze nieuwe deep sea chrono natuurlijk ook een slap aftreksel van :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh man. Zoveel mooie niet saaie maar stijlvolle horloges :sunglasses::beers:

12 likes

Als ik de tijd heb zal ik dat een dezer zeker een keer doen. :+1:

1 like

Ftfy.

Daarom vallen zowel jonge (en oudere) vrouwen en mannen op oudere mannen. :sunglasses::nerd_face:

1 like

Dit dus. Breguet is zo mooi. Maar ook JLC.

Doordat ze niet mainstream zijn vind ik ze alleen maar mooier. Maar…….ik merk wel dat ik ze heel graag wil en vaak serieus op het punt sta de trekker over te halen maar toch niet doorpak. Eerlijk gezegd zit dat voor mij persoonlijk toch wel in de flinke afschrijving als ik de deur uit loop.

1 like

Heel herkenbaar.:blush:

1 like

Deze modellen zijn allemaal terug te vinden in je nieuwe boek The Collectibles @Brick?
Tof, word ik wel enthousiast van. Voel me gelijk geen oude man meer

1 like

Oudere mannen als in: mannen die het al gemaakt hebben, succesvol en op zoek naar een elegante manier om hun succes te bekronen.

Jouw andere invulling van de term lees je er zelf in. :sweat_smile:

1 like

Geen idee. Boek verwacht ik morgen pas. Denk overigens niet allemaal. Er worden er maar enkele bespeken. (Meen 17).

Maar als je veel moois wilt zien van JLC raad ik jullie het collega forum aan purist pro / watch pro site aan, afdeling jlc.

2 likes

Je hoeft toch niet gelijk nieuw te kopen.

Op mijn Jaeger heb ik niet afgeschreven. Denk zelfs gewoon bijschreven. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nog een paar shots van het interweb.

Snap je nu dat ik dit niet snap dat mensen (nog) niet in een meerderheid zo enthousiast zijn.

.
afbeelding. . . minute repeater met een sterrenhemel .

En dan hebben we het nog niet over goud gehad
Wel een smal polsje btw :see_no_evil:

.

Of deze

True second. Mechanisch uurwerk hè. Voor de twijfelaars. :wink:

9 likes

Er is toch een bepaalde passie voor nodig die bij niet-fanaten ontbreekt.

1 like

Sla je gelijk de spijker op zn kop, want geen van all deze super mooie ontwerpen komt goed terug in de huidige line up :clown_face:

1 like

Niet om het een of ander, maar dit forum lijkt me niet echt de beste graadmeter voor een objectief antwoord op de vraag. Het forum is erg Rolex-minded, kijk alleen maar naar het feit dat hier een apart sub-forum voor is, terwijl dat niet voor Omega is bijvoorbeeld.

En een Rolex is het tegenovergestelde van een JLC. Rolex is in mijn optiek draagbaar voor een grote variëteit van mensen, ik zie de metselaar uit het dorp op zaterdagavond met een Sub om de pols (lang voor gespaard en gekocht van zijn zwarte geld) laveloos op de bar liggen en ik zie de gesjeesde Crypto handelaar bij vrienden in Amsterdam met een Datejust nonchalant om de pols aan de esma’tjes lurken.

Een JLC is meer gericht op een kleinere groep mensen in mijn ogen, inderdaad mensen die zich verdiept hebben in horloges en daardoor om wat meer technische of liefhebber-redenen kiezen voor een horloge. Dat kan bij Rolex ook het geval zijn uiteraard maar je ziet toch vaak dat mensen zich daar ook willen associeren met de Rolex hype. Dat merk je bij JLC eigenlijk nooit, dat mensen die kopen om zich te identificeren met een bepaalde subcultuur.

10 likes

Re-editions met faux patina, dat neigt toch naar creatieve armoede en meer passend bij een Tudor of TAG Heuer.

2 likes