Jaeger le Coultre is een al dan niet ondergewaardeerd merk/horlogehuis?

Ik vind de reverso echt voor ouwe mannen.
Die mut moon was wel aardig.

Polaris met name te groot.

1 like

Okee, verkeerd uitgedrukt. Maar vele jaren hebben ze best wat ingekocht naast dat ze zelf uurwerken maakten, net als vele andere merken. JLC is denk ik met kop en schouders het merk wat heel lang vrijwel alleen op eigen kracht heeft gesteund.

Ik vind de Polaris juist aan de kleine kant, de chrono die kan dan nog wel.

2 likes

Jij draagt ook clownesk grote klokken flip

Achja, die JLCs zijn nog altijd beter te pruimen dan een moderne patek calatrava

1 like

Qua prijs snap ik dat wel, ruim 32k voor een instap PP.
Dan toch liever een goedkope Polaris van net geen 10k.

1 like

Ik ook wel.

Ck859 doen.

Dat is echt een misverstand. Juist een jonge man of vrouw met een reverso is :ok_hand:

Spreek uit ervaring in mijn en andermans omgeving. :stuck_out_tongue_winking_eye:

De polaris an sich is niet te groot. Wel 42 mm in doorsnede maar fijne l2l. De amvox was ook 42-44 mm en daar hoor(de) je niemand over.

De polaris oogt groot. Dat komt doordat het glas loopt tot de rand. Daar kan ik helemaal inkomen. Maar voor één sportief horloge vind ik hem niet té groot.

Gelukkig dat jij je smaak nog ontwikkelt. :nerd_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

Dus?
Who cares?

Lekker belangrijk. :roll_eyes:

image

1 like

Goed punt. Sterk inhoudelijk ook :joy:

Soit.

Horloge, forum, dus. Who cares.

Lekker. Uitgel*ld. :v::beers:

2 likes

Wat je daar allemaal voor kan kopen:

1 sub
1 polaris
1 ingenieur
2 tudortjes
2 chronomastertjes
en een paar poleroutertjes

2 likes

Stalen sporthorloges. Bonkige reut. Iets met stoer. Daar doet JLC niet veel mee. De Master serie vind ik, met uitzondering van de maanfase en de helaas uit het assortiment verdwenen sector dial, best wel zaaddodend saai, maar de Polaris en Reverso maken dat ruimschoots goed.

Ik vind het een leuk merk, al zou ik alleen de Reverso serieus zelf overwegen.

Ja. Omega drijft op de maan (wanneer zag je voor het laatst iemand kwijlen over een DeVille?) of James Bond. Rolex drijft op James Bond, en James Gandolfini. AP drijft volledig op de APRO, en Patek doet wanhopige pogingen om niet volledig op de Nautilus te drijven.

Cartier blijft me verbazen, die kunnen zelfs hype creëren rond een kiezel, en is veel diverser met de Tank Ami, Franc, Louis, Cintree, Basculante, die scheve, de Cheich, de Santos, Santos Dumont, Panthere, Ronde, Pasha en zowaar de Crash… Zo veel verschillende variaties die zo herkenbaar Cartier zijn, het is een feest.

Maar daar is JLC te ingetogen voor. Moet er wel bij vermelden dat ik liever met een saaie MUT rond loop dan met een Calatrava. In mijn optiek is Breguet nog eens geld waard, boven de JLC, en misschien een horloge van de Micro Artist Studio, maar daar houdt het voor mij ook op.

Daar heb je een JLC te pakken die je nooit weg moet doen. Geweldig. Overigens props voor vintage Vulcain Crickets.

Klopt. Vandaar: Reverso. Want zeg nou zelf: Da’s een icoon van jewelste.

Dat.

Kuch, of even doorsparen voor een Eichi II, kuch kuch.

5 likes

Nope.

Just sayin’, ik vind het niet zo boeiend wat

van horloges vindt die ik interessant vind.
Jij kennelijk wel. O.k., prima. :+1:

Nou ja, weet je, nee misschien is JLC niet het merk waar iedere celeb direct aan denkt. Maar dat zegt m.i. niets over de kwaliteiten van het merk en al helemaal niet over het plezier dat een liefhebber eraan kan beleven. Nou ja, zo sta ik erin.

2 likes

Het valt me op dat u waar het eigen aankopen betreft het financiële aspect bovenmatig mee laat wegen maar bij aankoopadviezen aan anderen u moeite- en achteloos duurdere aankopen adviseert.

6 likes

Ik zie in de echte wereld van horlogekopers (in tegenstelling tot forumruiters) dan weer wel heel veel reverso’s. Lijkt me geen ondergewaardeerd merk, eerder veel ondergewaardeerde lijnen naast de genoemde reverso. Zou zelf geen nee zeggen tegen een 37mm master reserve de marche, trouwens.

1 like

Mwoah. Niet onaardig, alleen niet voor die doekoe.

Perfect voorbeeld van een zaaddodend saai oude mannen horloge imho

5 likes

De merkbeleving onder het grote publiek is nu eenmaal moeilijk te veranderen. Dat heeft niet alleen te maken met marketing en knowhow. Het is evident dat jlc een prachtig merk is met een enorme historie en een indrukwekkende knowhow. Ze hebben vele uitvindingen gedaan en uurwerken geproduceerd voor de grootste merken. En ze maken ook horloges op het allerhoogste niveau. In die zin zijn ze niet ondergewaardeerd bij mensen die daar gevoelig voor zijn en oog voor hebben. Ik denk dat het grote publiek daar alleen nauwelijks naar kijkt en vooral ook kijkt naar waardebehoud van de meer toegankelijke modellen of (zoals het de laatste jaren met sommige modellen is gegaan) in sommige gevallen waardestijging en dolgraag een horloge van PP, AP of Rolex wil hebben om de buren jaloers te maken en gevoelsmatig status te ontlenen aan het horloge. Het geeft verder toch ook makkelijker geld uit als je weet dat je nieuw aangekochte horloge niet in waarde daalt en die bekendheid maakt ook dat een deel van het publiek bepaalde merken wil hebben om te pronken. En als je als merk eenmaal in het hoekje zit waarvan je weet dat een model afschrijft, dan verkoopt het m.i. per definitie een stuk moeilijker aan de massa en moet je het hebben van mensen die niet wakker liggen van de afschrijving en om heel andere redenen een horloge kopen. Die groep is veel kleiner zo blijft het merk ook in de positie in de markt waar het in zit. En de marketing machines van de merken die in het gunstige hoekje zitten spelen dat spel natuurlijk uiterst handig om zichzelf daar vooral te houden en begeerlijk te blijven.

8 likes

Prijzig is meestal in relatie tot een (modaal) inkomen :grin:

Ouch, dit is een ongeïnspireerde wijzerplaat in een 13-in-een-dozijn kast.

2 likes