Met een open kroon zou hij toch ook waterdicht moeten zijn?
Wat een pech! Hoevaak zou je dat nou in een normaal leven kunnen overkomen?
Welke merken waren dat als ik mag vragen?
De “stem” = opwind-as in het Nederlands! De o-ring zit ook niet als afdichting op de opwind-as bij JLC maar tussen de kroon en tube [ bus die in de kast geplaatst is als geleiding van de kroon ] En als iets hangt dan zit er ruimte waar je het niet wilt hebben
Maar het klopt wel dat JLC zo geconstrueerd is dat de kroon niet dicht geschroefd moet zijn om waterdicht te zijn. De afdichting is dan echter niet tot XXX meter maar tot bijvoorbeeld 30 meter en zal spatwater moeten tegen houden.
Nieuw gekocht bij S&C. De wijzer is gewisseld omdat de mariner standaard werd uitgeleverd met rode/oranje lume en deze was niet goed zichtbaar in het donker, daarna had JLC besloten de kleur van de lume te wijzigen naar geel en dit was dus een service update.
Kanttekening, ik woon in Brazilië en de service is gedaan door JLC service in Brazilië.
Het lijkt er op dat er wat speling op het glas zit voor de wijzerplaat en dat dit is gaan lekken, beide kronen zaten gewoon dicht en mijn zwembad is anderhalve meter diep
Hij gaat vandaag weer terug naar de juwelier, kan ik weer 2 uur in de auto zitten naar São Paulo.
Maar, wordt vervolgd. Het is mij helder dat er of een nieuwe moet komen of het complete binnenwerk vervangen moet worden, dat gaat wel weer even duren, het importeren in Brazilië is een langdradig verhaal.
Heel vervelend dit. Daar zit je natuurlijk echt niet op te wachten allemaal als je zo’n horloge aanschaft.
Nee, het komt allemaal wel goed, maar het is een flinke zure domper om hem 1 dag te dragen na 3 maanden wachten.
Maar kop op, het is “maar” een horloge, er zijn ergere dingen in de wereld
Blijft cool
Strakke samenvatting! Bedankt voor al het “medeleven”!
Er zijn altijd ergere dingen, maar zuur is het daarom niet minder.
Succes net de afwikkeling.
Holy sh*t. Dit is wel wcht heel slecht van JLC.
Wat balen man! Hopelijk vinden ze een passende oplossing.
Ik zou een nieuwe eisen in ieder geval. Dit water gaat overal zitten
Sterkte
Is er al een update van de dealer?
Ik hoop voor u dat het allemaal goedkomt. Het ultieme schrikbeeld wordt bewaarheid. Je ziet uit naar de terugkomst na lang wachten. En dan heb je hem op het oog geweldig gereviseerd weer in handen! Een korte euforie en dan onherstelbaar beschadigd door water.
Heel veel sterkte.
Als @Borracho er nog mee kon dealen (ging best volgens mij), is dat nu wel om zeep geholpen
Het horloge is niet in orde, er gaat niemand dood hoor.
Alles is natuurlijk relatief en er zijn zeker ergere dingen. Maar toch is het een drama als dit gebeurt.
Dat gaat nogal hoor. Vervelend is het wel.
Ik moest smakelijk lachen om de woordkeuze. Had niet misstaan tijdens de begrafenis waar ik vorige week was. Niet lullig bedoeld verder
Is een beetje tegenslag maar toch niks om je druk over te maken. Er is garantie.
Binnen brengen, herstellen of ruilen en klaar.
Dit wordt, als het een herstelling wordt, naar JLC zelf gestuurd. En daar gaat echt alles uit mekaar en wat ook maar aangetast zou kunnen zijn wordt vervangen.
Als je meer dan één horloge hebt is dit toch gewoon een ‘bump in the road’.