Dat is idd een ramp als je dit overkomt!
Maar is het fair? Uit je relaas lijkt me dit een geval van ondeugelijke reparatie. Een servicebeurt en dan niet even 3 minuten een druktest doen? Zweepslagen voor monteur!
Dat is idd een ramp als je dit overkomt!
Maar is het fair? Uit je relaas lijkt me dit een geval van ondeugelijke reparatie. Een servicebeurt en dan niet even 3 minuten een druktest doen? Zweepslagen voor monteur!
Ik was laatst bij een AD, die konden geen druktest doen, hadden geen horlogemakers en geen apparatuur in huis, moesten alles opsturen, is dit een uitzondering?
Ik denk dat het wel van de grootte van de winkel afhangt.
Huh? Lees ik dit goed? Service maar zonder druktest komt voor? In mijn beleving hoort dit er bij! Ik geloof je echt wel maar is dit geen reden om naar een horlogemaker te gaan ipv een AD?
Filiaal van S&C
Het was JLC zelf die na het vervangen van een wijzer niet nog een WR test heeft gedaan:
Ik sprak alleen uit dat ik in de toekomst voor de zekerheid, bij ophalen van een horloge na een service, een WR test ter plekke wil laten uitvoeren door de AD.
Volgens mij hebben zij een centraal punt voor al hun vestigingen. Pertijs Breda heeft een horlogemaker op locatie, Tensen Antwerpen volgens mij ook.
Kan ook fout gaan bij een horlogemaker;
Wat een interessant topic, ik doe voortaan maar mijn Aquaracer af als ik mijn handen ga wassen…
Gewoon jaarlijks een druktest laten uitvoeren en je kan zelfs zonder de schroefkroon dichtgedraaid onbezorgd je handen wassen;
Ja, die van mij ook zoiets, 3 geeltjes geloof ik. Maar ik droeg m gewoon nooit meer dus hij mocht wieberen.
En zeker ook nog nooit een beurt gehad oid?
Die SKX van mij is denk ik ook een jaartje of 10, en gaat altijd mee de zee in.
Aquis is wat jonger, maar hetzelfde verhaal.
Die dingen zijn gemaakt om tegen zand en zeewater te kunnen, niet zo moeilijk doen mensen.
Nope
Even goed afspoelen onder de kraan en de bezel een paar keer draaien en klaar!
Wat een leuke discussie over dit thema. Heb regelmatig gelezen dat mensen duiken met een duikcomputer EN een duikhorloge als backup. Bij de meeste vormen van recreatief duiken is dit niet noodzakelijk (technisch en solo-duiken, waarbij ja alles als reserve bij je hebt wel uiteraard). Je hebt immers je buddy bij je, en de kans dat zijn of haar duikcomputer het op precies hetzelfde moment begeeft is eigenlijk nihil, mocht het wel gebeuren, is er maar 1 oplossing, samen rustig naar de oppervlakte…
En zoals ook al vaak gemeld, denk ik dat het puur een marketingargument is, wat maakt het nu uit of een horloge 1000, 1200, 3000 of 6000 meter waterdicht is, als een mens sowieso niet veel dieper dan 320 meter oid kan komen zonder extreme schade aan het lichaam (dus ook hersenen).
Het maakt inderdaad niet uit, maar ik begrijp goed dat sommigen het cool vinden om te weten dat het in principe zou kunnen.
Geef je groot gelijk! Als je niet kunt vertrouwen op kundigheid/professionaliteit dan moet je wel een test doen waar je zelf bij staat te kijken.
Om het hele verhaal om te keren, het zou fijner zijn als een horloge, zoals bijvoorbeeld mijn nieuwe Speedmaster Professional, gekeurd en getest tot 5 bar (50 meter) gewoon zeker tot de eerste onderhoudsinterval gegarandeerd dicht is (8 jaar). Ik ben het ermee eens dat pakkingen slijten, mede afhankelijk van gebruik etc etc. Maar douchen, handen wassen en zelfs zwemmen zou dan wel moeten kunnen. Duiken dus niet, is ook niet noodzakelijk.
Het contrast tussen het aanbieden van onnodige dieptecapaciteiten tegenover het niet kunnen garanderen van zwemkwaliteit ondanks 5 of 10 bar certificering vind ik tegenstrijdig.
Ze verkopen natuurlijk liever een Speedmaster en een Seamaster, ik snap het…
Daar ben ik het mee eens. Ik heb liever 100m waterdicht voor 5 jaar dan 300m waterdicht voor onbepaalde tijd.
Dat doe ik dus ook zelden Als ik er aan denk en terug op de kampong ben, maar da’s hooguit 1 x per jaar.
Als ik de zee in duik, droog ik ook op op het strand. Moet ik zeker eerst een kilometer lopen naar een strandtent : goedemiddag ik hoef niks hoor , alleen even mijn horloge afspoelen. Heeft u een drupje Dreft, een zachte tandenborstel, en een schone poetsdoek voor me?
Vanaf de boot in een meer springen ? Geen afspoelpoetsbeurtje. Zie me al zitten met een flesje spa blauw. Wat zullen ze me uitlachen En terecht.
Maar goed, ieder zijn ding. Als iemand denkt dat zijn horloge langer leeft door hem na het zwemmen gelijk af te spoelen: succes.
Ik ben er te lui voor, het interesseert me niet, en vertrouw op het materiaal.
Haha! zeker!
Maar zeker bij Z voort, dat zal je ook wel gemerkt hebben kraakt zo’n bezel van het zand.
Dat spoel ik er liever even tussenuit, kan ook thuis hoor.
Ik stond eens in zo’n strandtent per abuis op het damestoilet de bezel even te spoelen.
Komt er een juffrouw van het toilet 'wat bent u aan het doen?
'Even mijn bezel spoelen.
Ze stond even heel raar te kijken hahaha!!