Jaeger-LeCoultre (JLC) Only (Deel 3)

Fantastisch die dial met die korrel, snow structuur en de sector indeling, mooi hoor!

De perpetual is natuurlijk het summum, knap dat het met al die info toch een relatief rustige plaat gebleven is.

21 likes

Omdat 1 like niet genoeg is: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts:

1 like

Mooi hoor👍

1 like

Ik heb trouwens dezelfde ervaring als @whisky … JLC communiceert prompt, direct, en vriendelijk, in mijn beleving.

1 like

Heel mooi

Welke ref is dit?

1 like

Dit is de Master Control Calendar ref Q4148450

1 like

Jaeger LeCoultre en servicekosten .
Ik zie dat mijn reverso gran sport chrono voor 15500€ op de lijst van JLC, dat is ruim 40% meer dan een jaar geleden, hebben jullie soortgelijke ervaringen en ie er ooqk een andere mogelijkheid, dwz minder prijzig en toch goed? Ik heb bij 2 gerenommeerde horlogevakmensen van onze lijst ook een uitvraag gedaan , zij gaven aan hier niet aan te beginnen.

Mocht dit bericht off topic zijndan hoor ik het ook graag

4 likes

Moet natuurlijk 1550 € zijn😜

1 like

Willen de gerenommeerde horloge vakmensen niet onder die 1550 euro of willen ze überhaupt niet aan dit horloge werken omdat ze de onderdelen niet hebben?

Er niet aan beginnen, ik heb ook Watchguy gevraagd, zij zeggen er niet aan te beginnen omdat ze geen spare parts hebben. De prijs bij JLC wist ik toen eerlijk gezegd nog niet.

1 like

Op zich zijn dit soort problemen wel interessante info als je ook aan een dergelijk horloge zit te denken. Buiten de verkrijgbaarheid van de onderdelen zullen er ook wel hele hoop in zitten.

Je kunt @Horloge24 vragen. Ik weet niet of hij tijd heeft, maar hij is JLC licenced en kan dus originele onderdelen bestellen en een service conform JLC specificaties uitvoeren.

1 like

Dank voor het advies, ga ik zeker vragen!

Ja dat klopt, 327 onderdelen volgens JLC een van de lastigste om te ontwepen met retrograde chrono en dubbelzijdig, zie foto uit ‘the manufacturers book of timepieces 2000/2001 van JLC.

5 likes

Heb @benwatch net een uitgebreid antwoord gestuurd. Ik heb JLC level 60 [ momenteel het maximale voor externe ateliers ] en dat houdt in ook de chrono en Memovox te mogen repareren. Maar juist dit uurwerk is een uitzondering.

Er is behoorlijk wat speciaal gereedschap nodig om hem te repareren en bij mijn vorige training zat een horlogemaker van JLC platform uit Parijs naast me. Hij moest dit uurwerk wel leren repareren maar was er behoorlijk mee aan het zweten => vooral afstellen is moeilijk en vergt ervaring.

Dus met andere woorden: ik doe deze 859 niet.

Ik mag en kan hem wel insturen voor u, dan verdien ik er een paar procent op en kunnen we het delen

8 likes

Zul je net zien :laughing:

@benwatch lijkt erop dat het opsturen naar JLC wordt :man_shrugging:

1 like

:drooling_face:. Het hoogste level bij “the watchmaker’s watchmaker”

Bewonderenswaardig André. Sjiek dat je dit gelukt is.

Zegt wel veel over dit uurwerk :anguished:

Dat die service prijs 40% duurder is geworden is grotendeels door het enorme waardeverlies van ons geld. Alles heeft diezelfde grove stijging (als je naar je eigen koopkracht kijkt) de afgelopen 5 jaar doorgemaakt. Je kaas is ondertussen ook 9 euro voor een blokje.

Niet heel handig dat ze die prijs in 1keer 40% verhogen. Dat niet. Maargoed… Horlogemakers verdienen al niet veel (in verhouding met de kennis en vakmanschap die nodig is om het beroep te doen). Dus als die service kosten stijging zich ook doorzet naar het loon van de horlogemaker aldaar, vind ik het een goed iets.

Daarnaast was die list prijs iets van 15k toch? Vind 10% van list nieteens zo slecht tbh

3 likes

Dit is natuurlijk volkomen juist. Ik wil ook niet onbenoemd laten dat indien er een fabrieks/montagefout in een horloge zit binnen de garantie, dit uitstekend gratis wordt opgelost. Ik kocht enkele jaren geleden een JLC Polaris Date, die 3 weken na aankoop plotseling vol condens zat. Kreeg daar meteen een nieuwe voor. Kom daar maar eens mee in de autobranche. Ik had in het verleden een spikspinternieuwe auto die per 2000 km 1 liter olie verbruikte -en er zijn zelfs voorbeelden van 1 liter olie per 1000 km. Over garantie was helemaal niet te praten. En dan de sjoemeldiesels nog.
Ik vind het bij de horloges dus nogal meevallen.