Jahoe, gevulde ouwe sok gevonden.

Ah nee, zo is Hans totaal niet. Dat zie je verkeerd!

3 likes

Als ik het goed begrijp wil je weten wat we zouden kopen als geld geen rol speelt? En waar de grens in werkelijkheid ligt?

Ik heb veel moeite met peperdure horloges, omdat ik vaak de extra waarde ervan niet vind opwegen tegen de extra kosten. Daarnaast zou ik me denk ik niet heel gemakkelijk voelen met een horloge van zeg 30K+. Er zijn echter horloges die ik echt geweldig mooi vind en misschien, na vondst van de oude sok, zou overwegen:

Onderstaand horloge vind ik waanzinnig mooi understated en hij heeft een waanzinnige complicatie (minute repeater). Onbetaalbaar, maar voor mij ultiem.

Ga ik meer naar de kant ‘heel duur, maar wie weet…’ dan ben ik erg, erg gecharmeerd van deze:

Hier zou mijn gevoelsmatige grens wel zo’n beetje liggen.

Daar komt bij dat ik onderstaande nog steeds een van de mooiste horloges, ongeacht prijs vind.

5 likes

Het is bij mij niet zo dat een horloge dat veel geld kost daarmee begerenswaardiger word. Ik ben heel tevreden met mijn verzameling waarvan de waarde gemiddeld rond de 500 ligt.
Natuurlijk zou ik als ik die sok zou vinden wel een leuke Omega, Breitling, Marinemaster Green Forest oid gaan halen. Maar dan blijf je nog binnen de 5 of 6K.

Ik weet wel uit ervaring dat een zogenaamde grail uiteindelijk na verloop van tijd toch gewoon “één van je horloges” uit de kist gaat worden. Dan ga je weer afwisselen en draag je weer nèt zo lief je Seikootje

2 likes

Ja daar zat ik ook net aan te denken bij de comments hierboven. RR Evoque… even uitgaande dat ie 10 jaar meegaat x 30.000 km per jaar, kost ie (afschrijving, onderhoud en diesel) 45,- per dag…:roll_eyes:

Je moet toch een hobby hebben he

1 like

Leuke som. Misschien alleen voorbehouden aan luxe items. Want ik weet niet of je wel eens een auto hebt gekocht met die berekening :slight_smile:

Dat zeg jij.

image

8 likes

Mijn max zou wel 3.5k zijn. Alles daarboven, moet ik eerst mijn hypotheek voor hebben afgelost. :house:

1 like

Met die gevulde sok kan ik niet zo veel; hoeveel daar in zit is nogal bepalend.

In de huidige situatie vind ik het heel lastig om veel (ik vind het al snel veel) geld aan één horloge uit te geven. Ik denk dat ik gewoon zuinig ben opgevoed en te krenterig ben. En alhoewel ik mijn eigen spaarrekeningetje heb denk ik toch dat mijn vriendin ook niet zo blij zal kijken als ik daarvan een klatster koop. Ze wil al een tijdje een nieuwe vloer en bankstel maar dat vind ik natuurlijk helemaal nog niet nodig. Daar wil ik natuurlijk wat anders voor kopen. Een klatser dus…:sweat_smile:

Kortom, ik moet nog heel wat nachtjes slapen voor ik de Globemaster van mezelf mag kopen…:thinking::wink:

1 like

Nope . Heb je fout.

Ik deel dat ik een horloge prachtig vind en ik hem niet koop omdat Iig mijn verstand het niet toelaat en dit gevoel blijft staan ook al kan alles.
Wel of geen geld ervoor hebben gaat het totaal niet over .
Enthousiast zijn over het model absoluut wel en daarom post ik de fotos veelvuldig .

Mijn Enthousiasme en gevoel qua prijs maakte mij benieuwd hoe de verzamelaars en hobbyisten hierin staan. Vind het dan ook een reuze interessant topic .

Ikzelf zou proberen hem gedragen aan te schaffen, dan kost hij al iets minder en heb je ook minder afschrijving.

1 like

Bij mij geeft Vacheron Constantin het meest exclusieve gevoel en heb ik ook echt beleving bij de diverse modellen. Meer dan enig ander Haute Horlogerie merk.

Die sok moet ik nog vinden, maar dromen en mooie plaatjes kijken kan ook prima tot die tijd. Deze bijvoorbeeld…

Of deze is toch ook wel bijzonder…wat een techniek! Hopelijk krijg je er een manual bij. :blush:

6 likes

Ik kreeg vorige maand een onverwachte gratificatie van mijn voormalig werkgever die de hut goed heeft kunnen verkopen. Zie het als jouw oude sok, ondanks dat ik hiervan met gemak jouw Breitling had kunnen kopen druist dat in tegen alles in mijn lijf. Door het HF forum is mijn grens wel verschoven van 1500 na 2500 naar nu max 3500, dus ondanks de oude sok zal ik niet snel meer uitgeven dan 3500 voor een horloge.

1 like

Ik zou hem al bestellen als ik van jou was!

1 like

Ik heb gemerkt dat ik de afgelopen jaren (en eigenlijk daarvoor ook al) liever n ‘niet duur’ horloge draag.
Sterker nog, ik draag dagelijks mn Monster als beater, n Marina Militare als slaaphorloge, en n turtle op n dagje naar de sauna.

De andere horloges blijven vaak in de kluis of doos. Ik heb daardoor steeds vaker de overdenking of ik überhaupt nog horloges erbij wil kopen. Is t horlogevirus bij mij aan t afzwakken? :see_no_evil:

Dus de grens is bij mij behoorlijk laag geworden. Die ouwe sok blijft voorlopig rijpen tot schimmelkaas…
En je weet ook maar nooit of er nog lui om geld komen zeurkousen, zoals n ander lid zo mooi verwoorde :wink:

1 like

Ik zou meteen in de auto stappen om deze te halen…

2 likes

Wat wij laten liggen? De enige Rolex die iets in mij weet los te maken: de Yachtmaster op rubber. € 25.000.

Wat binnen budget is? De Omega Seamaster met een co-axial uurwerk en master chronometer certificering die ik twee weken geleden heb gekocht.

Een bedrag van € 5.000 voor een horloge is mijn absolute grens.

5 likes

En waarom dan 5000€ betalen dat je ze voor 4000€ vind? :laughing:
Kon je nog een mooie voor erbij nemen.

Zo zie je maar, limieten en wat je er voor over hebt scheelt van persoon tot persoon en van situatie tot situatie.

Maar mooie keuze :wink::ok_hand:

2 likes

Mooi gezegd, maar de volgorde…:roll_eyes:

Uit eigen ervaring kan ik zeggen: koop gewoon wat je mooi vindt mits je het kan veroorloven. Je leeft tenslotte maar 1 keer.

3 likes

Helemaal mee eens! Waarom je zelf het plezier ontdoen terwijl je het financieel gewoon kan veroorloven en de rest ook goed op de rit heb?

Draag liever het horloge dat ik echt graag wil, dan dat het geld maar ergens staat voor het geval je eventueel ooit…

Voor je het weet is het voorbij! :nerd_face:

2 likes