Jahoe, gevulde ouwe sok gevonden.

Over de Patek en de 911?
Ik denk dat de 964 waardevaster is. Zeker de Turbo.
Of eerst leuke dingen met het gezin? want dat doen we al, dus schulden eerst en dan extreem leuke dure dingen met het gezin.

Tussen dromen en wensen zit een behoorlijk prijsverschil bij mij. Ik droom van een Patek 5270P, die zal er hopelijk ooit komen maar niet voor mijn 50ste (hele collectie en linker nier inruilen voor 1 exemplaar
 hmmm moet ik nog ‘even’ over nadenken)
Wensen, en dan komt de gevonden sok te voorschijn , dan meteen deze aanschaffen:

Ik merk wel dat grenzen in deze hobby makkelijk verlegd worden, vroeger was 1K een hoop geld voor een horloge , nu ben je dat bijna kwijt aan een service beurt bij onze Zwitserse vrienden 

heb een tijd met modelauto’s geracet
 zelfde probleem :frowning_face:

Die is heel erg mooi. Maar dus ook heel duur? :frowning:
Beetje Patek-look.

Ik geloof net boven 20K. Jaartje wachttijd ook. Heeft een Vaucher uurwerk met micro rotor.

1 like

momenteel ligt mijn grens bij 30K. Heeft mijn mijn volgende ‘doel’ te maken. Ik merk overigens dat die grens aardig fluide is gebleken de afgelopen jaren. :slight_smile:

Daar moet ik wel bij vermelden dat ik altijd zou gaan voor een waardevaste aankoop. Ook als ik de lotto win, een oude sok vind, o.i.d.

1 like

HĂ©, ik heb niet verteld wat ik er uiteindelijk voor heb betaald. :wink:

1 like

Schreef het al eerder maar ik begrijp helemaal niks van dit soort topics. Waarom zou je for Christ’s sake het kapitaal van zo’n financiĂ«le windfall spenderen aan een folietje zoals een luxe horloge (tenzij je wekelijks zo’n meevallers hebt)?

Wanneer ik pakweg 5K-10K-20K als min of meer onverwacht extraatje in mijn schoot geworpen krijg, verhuist dat geld meteen naar een beleggingsrekening om vervolgens geïnvesteerd te worden in dividend aristocrats. Het is toch veel fijner om op die manier jaarlijks een steeds vollere sok te vinden en bovendien je spaargeld te zien groeien met n X inflatie. Ach ja, whatever blows your skirt up

4 likes

Omdat je theoretisch morgen dood kunt omvallen. Als je al wat ouder bent en misschien in je directe omgeving hebt meegemaakt zet je dat aan het denken. Als je ergens plezier aan hebt en het geld comfortabel kunt missen: just do it.

4 likes

om wat @Dr_Herbert_West zegt iig!

Uiteraard mag en wie weet moet je ook wel ietwat doen wat jij omschrijft maar serieus kerel------> durf te leven.
Het is maar geld, wanneer je dat geld om kan zetten in iets waarvan je kan genieten of trots op kan zijn is dat toch geweldig. Is een deel van je geluk. Cijfertjes brengen je geen werkelijk geluk.
Niet doen en alles naar later verschuiven heb is zonde.

ja, beetje na denken hoort erbij. Maar niet teveel hoor.

@axensir , nee dat vind ik niks. Mis ik net dat beetje extra gevoel wat ik belangrijk vind bij gebruikt kopen .

je bent idd precies andersom. Ik let niet op afschrijviing of evt flippermarkt.
Ze blijven toch bij mij.

4 likes

Daar ben ik het steeds meer mee eens!

2 likes

:angry: Dit wijf heeft door minder kortzichtig te leven en op de cijfertjes te letten haar dromen grotendeels waargemaakt en woont nu precies op de plek waar ze wil en moet nooit meer door het leven als loonslaaf, kerel.

3 likes

Je laat hem verder niet onderhouden? Of telt dat niet voor je berekening.

Heb ik nooit begrepen. Wat is er nu mis met?

images

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Probleem van dit forum. Gemakzucht waar het geld betreft. “Je leeft maar één keer” en dat soort dingen. Klopt, maar ik moet nog wel wat jaartjes en ik vermoed dat mijn pensioen alleen niet genoeg is om achterover te gaan hangen. Ik kan wel duizenden euro’s stukslaan op horloges, maar de kinderen gaan straks studeren.

Laat ik dan maar weer de vreemde eend in de bijt zijn: mijn max zal ergens bij 1000 euro liggen. En dat is nog veel ook, want ik moest lang dubben voordat ik, stevig beĂŻnvloed door het forum, 650 euro aan een horloge uitgaf. Waarom koop ik niet gewoon mijn graal voor 5000 euro? Omdat ik liever 5000 euro in de hand heb dan een Zenith van die prijs om mijn pols. Die overigens niemand in mijn omgeving zou opvallen, maar dat terzijde.
Die 5000 kunnen straks bij een nieuwe auto, die nuttiger is voor mij.

Maar ik vind het ook wel grappig dat als forumleden een ouwe sok met geld vinden, ze daar gelijk een horloge voor moeten kopen.

Jij begrijpt het.

Mijn voorkeur voor een horloge ligt bij een stalen sportmodel zonder complicaties. Dan is 10k wel het maximum wat ik wil betalen. Mijn 14060M heb ik 11 jaar geleden voor 3250 euro gekocht. Momenteel doen ze tussen de 7 en 8k. Veel (teveel) geld voor een stalen sportmodel. Mijn Explorer 214270 heb ik ruim onder list kunnen kopen en deze geeft mij een beter en meer solide gevoel. Dit is momenteel wel wat ik maximaal wil uitgeven aan een stalen sportmodel. Wanneer die oude sok met een groot bedrag komt, doe dan nog maar een Explorer 214270 als back-up horloge, omdat het kan! Voor de rest van het geld een lekkere 718 Spyder om door Europa heen te toeren.

Tja
 Iedereen doet andere dingen met z’n geld, dat blijkt maar weer.

Zelf heb ik redelijk wat geïnvesteerd in (risicovolle) beleggingen, daarom vond ik het tijd om ook eens wat leuks voor mezelf te kopen, ook verwacht ik weinig tot geen afschrijving met m’n horloge’s dus als ik het geld echt nodig ben is er geen man overboord.

2 likes

Sorry hoor
 maar jezelf wijf noemen vind ik ook nog al wat. Het is een scherm en ik zie niet of je man of vrouw bent, grotendeels is man hier
Maar goed.

Ja je moet ervoor zorgen dat je alles op een rijtje hebt.
Waar

Ja als je dromen hebt moet je ervoor zorgen dat die uitkomen.
Waar

Dus ik ben het niet oneens met jou maar lekker geld uitgeven aan niet nuttige of belangrijke zaken is zeker ook belangrijk en vooral leuk

Ik zeg niet dat wij kortzichtig leven.
Ook in onze situatie als niet loonslaaf, verantwoordelijk over inmiddels 45 man personeel en 3 kids thuis is een stukje verstandig zijn belangrijk. En ja, wij hebben en maken onze dromen zeer zeker ook werkelijkheid
 dat brengt ook geluk.

Dit is voor mij zeker niet het geval.
Horloges zijn leuk jazeker. Maar ja mijnheer, dit is een horlogeforum dus ik ga niet vertellen dat er een nieuwe weet ik veel wat hebben gekocht
 of gisteren een x bedrag gespaard heb
 weinig zin om dat hier te vermelden toch?
Ik vertel hier vrijwel niks meer dan mijn horloge aanschaffen of dromen.

Jeetje wat serieus weer ineens in een niet al te serieus en op werkelijkheid gebaseerd topic.

6 likes

Als zelfs advocaten niet meer fatsoenlijk kunnen lezen 
 :roll_eyes:

Daarom, en omdat vrouwen hier idd. in de minderheid zijn, heb ik de aanwijzing in mijn forumnaam verwerkt :slight_smile:

3 likes

Dat dus

Waar maak je je druk on joh, het hoeft toch allemaal niet meteen zo serieus? :grinning:

@anon53002072EV stelt gewoon de vraag van goh als je alles op orde hebt en je vindt een bak geld om aan een horloge uit te geven, heb je dan nog steeds een grensbedrag.

Tuurlijk is dat niet het enige wat je met het geld kan doen en helemaal top dat je je dromen hebt vervuld en bent waar je wil zijn etc, maar (met alle respect) dat is toch niet relevant? Het is een horlogeforum, maar ik denk niet dat iemand hier alleen horloges koopt met zn geld. Dat maakt het niet minder leuk om er toch over te lullen met anderen die dezelfde passie delen toch? Echt niemand gaat je dwingen om je hard verdiende geld of financiële meevallers aan uurwerken te spenderen hoor

4 likes