Japan only 🇯🇵

2 van mijn Japanse uit de verzameling

10 likes

Mijn Seiko Recraft Kwintet. :blush:

15 likes

Prachtig Recraft quintet!

2 likes

Mijn meest recente The Citizen. Een mechanische dit keer :star_struck:

13 likes

Wanneer Seiko een blauwe wijzerplaat doet, is dat vaak een genot om naar te kijken. Ook op deze toren op de pols. Veel staal voor je geld.
Deze USA only Citizen Scion was een plank staal op mijn pols, te groot maar best leuk om gehad te hebben.

6 likes

8 likes

Nieuw forumlid hier. Nog voor ‘het’ voorsteltopic deel ik graag deze NA van een verre vakantie. Casio BMS-300L.

Binnenkort maar eens netjes voorstellen met een goede foto van de andere Japanners links of rechts. Herkent iemand ze?

5 likes

Als je wat meer spendeert bij Seiko krijg je een geweldige level afwerking op de kast, dial en bezel. Ik was bij de juwelier voor een Hydroconquest en deze MM300 GMT blies de zwitser uit het water.
Liep net zo accuraat als een kookwekker en de bezel liep vast na 2 weken zwembad. Siliconen spray hielp. Machtig ding.

12 likes

Dat heb ik eens opgezocht, en ik wist niet dat Poäng door een Japanner (in samenwerking met een Zweedse productmanager) ontworpen was. Dat ze leentjebuur speelden bij een Zweedse ontwerper wist ik, maar dat er ook een Fin was geweest met dergelijke ideeën wist ik ook weer niet. Zo zie je maar weer dat die stoel interessanter is dan je zou denken.

Dat het ontwerp al sinds 1976 op de markt is was ook nieuw voor me. Zelf heb ik er al sinds 2002 altijd wel eentje in huis. Ik had er eentje in Uppsala in berk met een basic beige kussen, die nam ik mee naar Stockholm en toen Ra’anana en Haifa. Eenmaal weer in Nederland kocht ik er eentje in bruin/zwart fineer en kwam er een beter kussen (zwaardere stof, grijs). Hij staat schuin voor me terwijl ik dit zit te tikken. Fun fact, m’n vrouw had er ook eentje toen we elkaar tegen kwamen.

Ik vind het ergens wel een iconisch meubelstuk.

Als je dat niet bij de hand hebt… Een druppel olijfolie smeert de bezel ook. Ik had dat met m’n Serica, die liep op een gegeven moment stroef als de hel. Ik zat ergens aan tafel, kreeg het idee om een druppeltje olie te geven, en bam.

2 likes

Deze zul je van mij hier zelden zien, want het is een damesmodel (22 mm) en het bandje past me maar net.
Maar wel een Japans kunststukje in HAQ-uitvoering:

Staat al meer dan 15 maanden te pronken en loopt sinds de aanschaf nu ongeveer 15 seconden voor.

4 likes

Mooi,maar spinnaker is geen Japanner.

1 like

Hij glipte zomaar tussendoor. :sweat_smile:

1 like

Die wijzerplaat :star_struck:

#Boomermodus: on

Ehhhh, waarom verwijs je naar mijn Credor?

Snap ik ook niet,allicht een bug hier,heb enkel gereageerd op Jesus,trouwens jouw Credor is een mooie,waardige Japanner :wink:

1 like

Gelukkig. Ik schrok al :smile: Met dank! :pray:t2::blush:

1 like

Wat een geniaal idee was het van Casio om de oer G-Shock in volledig staal uit te brengen. De brutalistische design elementen zijn nog scherper uit te beelden in staal. Helaas staan de eerste links onder een hoek van 45 graden vast en had ik bij tijd een wijle een hangbrug aan. Jammer.
Citizen bracht een toffe Titanium duiker uit met een heerlijk diep zwarte glossy wijzerplaat onder een safier glaasje met aflopende randen. Fraai.
Vreemde beslissing om de bezel van blikjes cola te maken waardoor de grip ver te zoeken was. Onder en boven water. Vraagt om een update.

5 likes

Japans design is blijkbaar populair…

8 likes

Wil je mij aan het werk zetten Peter :wink:

Bent u tevreden heer Peter :wink:, ach had toch ff niets te doen :smiley:
Net zoveel Japanse horloges hier in huis dat er wonen in Japan :wink:

Fijn weekend mensen, lekker plaatsjes kijken :+1:

9 likes

Je kan ondertussen wel je eigen horloge winkel beginnen Ferry. :rofl: :+1:

3 likes