Jeeeutje, de prijs van deze Heuer!

Ik vermoed dat de verkoper in dit geval geen idee had wat hij te koop plaatste :smiley:

Dat is toch ook het mooiste wat er isā€¦ ik heb het helaas te vaak andersomā€¦ :wink:

Vermoed ik ookā€¦in frankrijk zal (zullen) er wel wat flesjes champ zijn opengetrokken na het eerste 10k bod :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik denk dat hij ook een nieuwe traktor heeft besteld, dit is wel heel veel geld.

1 like

Ik kwam dit tegen op IG, wel grappig.

1 like

Hodinkee besteedt er ook aandacht aan. Prijs zal dus zeker nog verder gaan stijgen.

2 likes

Leuke informatie en achtergrond inderdaad. Hij heeft er gewoon nog eentjeā€¦geweldig

1 like

Laatste paar uur alweer ca. 5k er bij. Lang leve Hodinkee (iig voor verkopers dan).

Ik ben ook wel benieuwd naar die andere Heuer van de verkoper, dezelfde maar dan in mint :heart_eyes:
Prijs daarvan zal waarschijnlijk tegen de 75-100k liggen.

IMO ook voor de kopers ?
niet iedereen (of heel weinig mensen) hebben tijd om alle veilingen en fora constant af te struinen op zoek naar goede , juiste , correcte horloges . Hodinkee geeft nl niet alleen de goede klokjes een ā€˜pushā€™ ook wordt er regelmatig gewaarschuwd voor fakes, franken, marriages

dus de hodinkee ā€˜stamp of approvalā€™ is voor de mensen die zelf geen tijd en/of voldoende kennis hebben de extra zekerheid , en daar wordt voor betaald . soms grof . En ook het kunnen zeggen ā€˜kijk , dit is het horloge dat gefeatured is op hodinkeeā€™ is voor sommige mensen iets waard , maakt ook de verkoop op een later moment weer makkelijker . En wat ook af en toe voorkomt is dat Hodinkee iets featured wat in de dagen erna niet helemaal kosher blijkt te zien (Hodinkee en de schrijvers worden hierop geattandeerd door lezers) dan plaatst Hodinkee ook een verbetering / waarschuwing

anyway ā€¦ mijn 2 cents :wink:

2 likes

Zeker niet mee oneens. Ik denk wel dat de populariteit van Hodinkee heeft bijgedragen aan de hausse die momenteel op de (vintage) horlogemarkt gaande is. Het is mainstream geworden. Kennis is niet meer noodzakelijk, alleen diepe zakken. Het Hodinkee ā€˜stamp of approvalā€™ maakt voor deze nieuwe groep de vintage hoek een nieuw speelterrein. En dat maakt het voor steeds meer ā€œgewoneā€ liefhebbers onbereikbaar.

1 like

Wat de prijs in het topsegment stuwt is dat ook (institutionele) beleggers horloges zijn gaan zien als een goede belegging. Deze horloges schuiven dus linea recta een kluis in om over een aantal jaren weer de markt op te worden gezet. Ik ben dan ook bang dat dit uiteindelijk een waardebubbel creĆ«ert die veel leuke horloges onbereikbaar maakt, je ziet nu al langzaam dat zelfs redelijk eenvoudige Omegaā€™s toch wel snel duurder worden en dat zelfs merken daaronder worden meegetrokken. Ik zou het erg jammer vinden als grail watches iets worden voor de lucky few (voor zover dat overigens al niet zo is).

Nog even over Hodinkee, ik denk dat mensen als John Mayer die een groot platform hebben in Hodinkee maakt dat het ineens veel meer mainstream is geworden. Daarnaast zijn horloges ook een manier om te genieten van vermogen dat iets minder in het zicht is. Bij Google werken ontzettend veel miljonairs maar het is gewoon ā€œnot doneā€ om met een Ferrari voor te komen rijden, een exclusieve vintage Patek maakt dan ineens een stuk meer senseā€¦

2 likes

Als je op het interview dat Hondinkee met de koper niet afgaan, lijkt dat toch niet het geval te zijn. Hij wist wel degelijk dat het waardevol was, maar verwachtte eerder iets van ā‚¬12K. Hij verkoopt 'm alleen omdat 'ie er nĆ³g een - een betere - heeft (!)

Prijs is inmiddels ā‚¬41K. Best spannend :wink:

Ik had het inderdaad ook al gezien.

Ben benieuwd waar dit eindigt :+1:

Wellicht hoopt de uiteindelijke koper er ook op dat hij die mint versie ook mee kan nemen!

1 like

ā€¦en geen nieuwe biedingen meer sindsdien. Beeindigd op E41027. Laatste 10 minuten gevolgdā€¦ :blush: Had nog wel een paar snipers verwacht!

Koopje! :slight_smile:

hopelijk gaan de regatta`s ook die kant op :slight_smile:

Dan hoor je mij ook niet klagen :smiley:

3 likes

jij zegt: ik heb er 1?..heb jij die toevallig van Eric overgenomen?