Jouw collectie op één foto deel VI

Tof! Heel het forum is er al lang op voorbereid geweest dus benieuwd naar de foto’s :grin:

De Nomos vraagt in deze opstelling haast om een gekleurd bandje!

1 like

Thx😊

1 like

Vroâger dacht ik dat de horlogewereld net zo was als de echte wereld. Je koopt een product, pakt het uit en gooit de verpakking weg. De Seiko doosjes bij oud papier, de Rolex doosjes in de grijze container want daar zit van dat groene plastic over het karton en de sigarenkistjes van AP trap je in elkaar en gebruik je als aanmaakhoutjes voor de open haard.

Horlogeforum heeft me geleerd dat de waarde van een horloge daalt als je de verpakking niet (meer) hebt. Huh?! Sterker nog je kunt een lege doos voor soms wel honderden euro’s verkopen. Heb ik dus in het verleden duizenden euro’s weggegooid en opgefikt!

Leuk hoor al dat bewaren maar na een tijdje ligt het overal. Vanochtend maar eens naar de Action gegaan om wat van die plastic containers te halen en het hele spul op zolder op te bergen. Moet nog een keer want aan zes had ik niet genoeg.

40 likes

:joy::rofl::joy::stuck_out_tongue_closed_eyes: pfffff, wat een berg .

1 like

Haha top zo. Maar mijn hoofdvraag, heb jij een Minase? Ik ken alleen die van @scrubsaurusrex. Welke heb je?

2 likes

Wow! Je snapt wel dat iedereen het overzicht van de horloges nu ook wil zien he :grin:

En dit is wel een leuke uitdaging voor je… :rofl:

2 likes

Ik zou echt iedere dag voor een dilemma staan. Wat een gave collectie!

2 likes

Hij is de legend met een Minase Horizon.

2 likes

Nee joh, ik koop eerst alleen de doos :slight_smile: :slight_smile:

Ik heb een Horizon. Geloof dat ik het wel eens in het “wat dragen we vandaag” topic heb gezet. Je bent welkom als je 'em eens in het echt wilt zien.

6 likes

Ja ik leid er heel erg onder, elke dag weer :slight_smile:

Haha mijn antwoord ging over de collectie van @whisky, niet over jouw stapel doosjes. Sorry!
Zit er in ieder doosje trouwens wel het bijbehorende horloge of verzamel je alleen de doosjes?

3 likes

Ik had ze eerst overal liggen en soms nog in de dozen. Maar de voorjaarsoruiming is vroeg begonnen (dankzij C19) en heb horlogekisten gekocht (te weinig). Maar het is me nog niet gelukt om daar een fatsoenlijke foto van te maken. Staat in de planning, misschien buiten op een zonnige dag of zo.

De hele collectie om m’n pols? Hmm denk dat ik beide armen, benen en misschien zelfs wel m’n middelste been daarvoor nodig zal hebben :slight_smile:

18 likes

Oeps, sorry voor de verkeerde posting.

Ik heb geen geld voor de horloges, koop alleen de doosjes en spaar voor de vulling - grapjas!

Zie Jouw collectie op één foto deel VI

1 like

Ap? Patek? Wat meer foto’s altijd welkom met zo een zeldzame patsers.

Supergaaf :slight_smile: Die band is ook een juweeltje. Thanks voor de uitnodiging, ik twijfel nog, maar als het serieuzer is wil ik wel eens komen kijken!

1 like

Mijn hemel, het lijkt wel een winkel :scream:

1 like

Ken jij mijn vrouw soms?
Toen die kisten binnen kwamen zei ze letterlijk “ga je een winkel beginnen of zo? Nou misschien misschien brengt die ‘geldverschwendung’ dan nog wat op…” :slight_smile:

2 likes

hoe dan ook het in mooi om te zien :wink:

Holy Cow…

Enig idee van het aankoop budget dat je daar samen staan hebt?

Geen idee, regel -1- voor elke hobby is toch ‘economisch denken uitschakelen’ ?

Kan je wel vertellen wat mijn grootste angst is … dat is ik in m’n kist lig dat mijn vrouw de horloges gaat verkopen voor de prijzen die ik gezegd heb dat ik er voor betaald heb.

15 likes