Leuk! Nieuw projectje! Glad I could help!

iets stoers

Nieuw projectje
Ik ben er ook bang voor. En ik maar proberen op horlogevlak even een financieel windstiltegebied te vinden …
Veel plezier met de zoektocht! Heerlijk, toch?
Laat vooral weten als je nog hulp nodig hebt!
Mooie set!
Herkenbaar wel die onrust. Wordt wel wat minder maar valt nog zo veel te probeeen.

een bepaalde onrust
Geen idee waar je t over hebt
Mooi kwartet man
Maar zoals gesteld hier, n duiker of n (kleine) chrono

onrust
Nooit last van…
Prachtige set, meer heb je inderdaad niet nodig!
Alles eruit:
Deze erin?
- ja natuurlijk! Patek Perpetual for life!
- Ben je knettergek geworden!?
0 stemmers
Less is More
Ik heb voor knettergek gekozen, niet voor het prachtige horloge maar voor de draagbaarheid. Je kan niet overal en altijd een PP om. Maar met 2 stuks van de overige (explorer en de reverso) ZEKER doen!
Zijn die subdials naar beneden gezakt?
Ik word bij minder dan 5 al onrustig en 3 is echt het absolute minimum. Bij uitzondering zeg ik een keer more is more zeker als je zo’n topverzameling hebt met een hele mooie diversiteit…en je weet het natuurlijk zelf ook dat houd je geen half jaar vol…
Tuurlijk niet.
Hoeven we niet eens een discussie over te voeren lijkt me.
Ik heb voor: Ja tuurlijk gekozen, immers kan je toch maar 1 horloge per dag dragen. En als dit je GRAIL is, verklaar ik je voor “knetter” gek als je het niet doet
Heb voor knettergek gekozen omdat ik je huidige Patek mooier vind. Maar ze bijten elkaar niet, dus wie houdt je tegen?
Is dit 4 real my man….
Je hebt zelfs al een gave Patek. Waarom dan een upgrade die ten koste gaat van een complete collectie. In mijn ogen een smaakvolle collectie.
Ik bn denk ik de grootste Patek-o-holic op dit forum maar zelfs ik heb nee gestemd.
Je hebt te veel mooie horloges in de collectie om alles er uit te gooien. Als je de Patek kan houden, de JLC erbij en dán een Patek toevoegen dan zou ik het doen. Rolex haal je wel weer een keer pre-owned binnen.
We een hele mooie Perpetual trouwens

Het rare is, dat ik hier erg content mee ben, maar toch een bepaalde onrust voel. Gelukkig hoef ik dat hier niet uit te leggen.
Begrijpelijk…… vier stuks…. daar kan makkelijk een vijfde bij. En dan een zesde…. zevende….
Maar wat die onrust denk ik pas ècht voedt is dat je nu vier horloges van “statusmerken” hebt die alle vier zo in meerdere stuks op chrono24 te koop zijn.
Dat geeft niet de voldoening die je als verzamelaar wilt.
Eerst een zeldzaam horloge pinpointen en daarna…. ZOEKEN…. ZOEKEN……ZOEKEN en het dan na twee of drie jaar vinden is verrrrry satisfying!
Of spontaan een horloge tegenkomen waar je van denkt “nooit eerder gezien, maar wow jaaaaaaaaa ”!
Is het een idee eens van het gebaande pad te gaan en op zoek te gaan naar iets dat afwijkt van het geijkte aanbod? Eens een merk te kiezen dat geen status bij het grote publiek heeft?
Iets moois vintage, ergens tussen 1935 en 1975?
De keuze in merken, design, techniek daarbinnen is ein-de-loos!
Een horloge waar je een bijzondere persoonlijke click mee hebt, misschien door een verhaal uit de geschiedenis dat indruk op je heeft gemaakt?
Een horloge dat aanhaakt bij je eigen technische, sportieve of culturele interesses?
Een horloge dat niet is voorzien is van een run of the mill handopwinder of automaat maar van een wat meer “bijzonder” uurwerk?
High-beat, rattrapante, minute repeater, alarm, dead-beat, …. sowieso heb je nog geen chronograaf!
Volgens mij ga jij het de komende tijd heel leuk hebben!

Alles eruit:
Wordt best saai op jouw insta acount zo.

Wordt best saai op jouw insta acount zo.
Iedereen snapt toch wel dat als hij dit doet, het echt niet lang een one-piece blijft. Voor je het weet komen er weer stukken bij. Win-Win. En een machtig mooie Patek om van te genieten op het forum, en weer langzaam de opbouw van een magnifieke collectie.