Tudor of omega?
De huidige collectie. Binnenkort gaat de Tudor Prince eruit, omdat ik toch de voorkeur geef aan duikers en chrono’s. Daarna wil ik nog een Breitling “Old” Navitimer en nieuwe Speedmaster Professional toevoegen.
Tudor BB58 blauwe dial erbij? Je hebt al een mooie uitgebalanceerde collectie.
Tudor Prince omruilen voor een Tudor BB Chrono? Je hebt al veel variatie. Mooie collectie.
Thanks! De Tudor Chrono trekt mij persoonlijk iets minder vanwege de handset die ik niet vind passen op een chronograaf. De wijzers bedekken teveel van de sub-dials waardoor die niet meer leesbaar zijn. De Navitimer heeft me altijd al getrokken vanwege de hele historie en iconische dials.
Is het niet handig om in ieder geval een dressy horloge in de collectie te houden? Ik draag ook bijna alleen maar duikers. Maar een netter horloge erbij vind ik toch wel fijn.
Ja is ook wel zo… en ik vind de Tudor Prince schitterend mooi als horloge, onwijs goed afgewerkt en gedetailleerd, maar niet om zelf te dragen. Dus dat zou mij tegenstaan.
Als tegenhanger denk ik dat een Navitimer (valt ook mee qua maat, 41mm) het op leer ook goed doet als meer ‘dressy watch’.
Pffff , kan zelf nooit wachten om al dat plastic eraf te bijten ,scheuren, knippen, branden en dan gelijk om de pols te slingeren
Dat is zeker een beauty
Een tijdje terug had ik last van onrust, net zoals 90% van de andere leden hier. Het lag in basis niet aan mijn set, want ik zou niet weten wat er weg moest. Er ontbrak alleen wel iets stoers, zoals desgevraagd opgemerkt door sommigen van jullie. Opbouwende kritiek rules! De Tudor BB58 heb ik heel serieus overwogen, toch niet gedaan. Toen kwam ik, misschien heel voor de hand liggend, uit bij Seiko’s SPB lijn. Superfijne looks en afwerking. De maat is ook prima. Voila:
Dit voelt lekker!
Setje compleet. Van alle markten thuis.
Mooie set
Van die groene Tokyo 2020 Speedmaster mag je wel meer foto’s plaatsen
Hele mooie selectie. Top
Top kwintet maar… Mja, nu klopt de collage lay out niet meer
Een 38-39mm chrono nog als kers op de taart? Dit plaatje schreeuwt om n gave zenith.
Daarna onrust wegens teveel in collectie
Enz
Enz
Liever een matige lay-out, dan te veel of te weinig horloges.
Of …
Benieuwd hoe lang de SPB zich staande houdt. Toffe set, dat dan weer wel.
Mooie collectie altijd weer hoor. Heb je getwijfeld tussen de spb en de bb58? Zoja wat gaf de doorslag?
Kan het begrijpen top collectie .
Spb143 is echt een topper! Past goed bij je andere toppers. Veel plezier ermee.
Tip van mij: zet er ook eens een zwarte rubberen wafel strap op. Staat hem heel mooi.
Dankjewel naamgenoot. Doorslaggevend waren zowel prijs als (met name) gevoel bij het passen. De BB lijkt op papier voor mij gemaakt, maar ik word er gewoon niet heel hebberig van. De kastvorm en de plaat van de SPB maken me wél blij. Net wat spannender plus erg goed gebouwd
Merci!
Ik heb aankomende week de OEM silicon strap inkomend. Die zat lekker soepel. Ik overweeg nog wel een kek kleurtje voor op vakantie. Groen of oranje misschien.