Hee, is dat nou een Ana-digi quartz Breitling in een Winder?
Gemiddeld genomen kunnen we daar over veertien jaar nog eens een balletje over opgooien. In mijn geval ligt het gemiddelde op 4 jaar, maar na vier van die pogingen heb ik er nu eentje die zowaar richting de double digits lijkt te stomen.
Dat heeft iedereen.
Nondeju je hebt gelijk.
Da’s valsspelen. Het is de hele verzameling op 1 foto, warts and all, zeg maar.
Ik zeg dit niet vaak, maar dit is nou eens een prachtige Rolex verzameling. Hier klinkt liefhebberij in door die ik zelden zie. Props voor Frank Govers, zowel de name drop als de kleuren in de doos. Ik hoop dat je er een mooie fleurige blouse bij draagt.
Tja. Ik heb er ook maar eentje, en die overweeg ik om weg te doen. In die zin, het is grootvader’s geelgouden horloge, en ik denk dat ik 'm terug geef aan m’n broer omdat hij ruimte in de kist inneemt zonder dat het me ene reet doet.
Daar gaat een 22e stalen voor terug komen. Misschien titanium.
Het gaat om de laatste twee horloges in de kist die nog eens vervangen moeten worden. Ik heb nu 20 stuks waar ik gewoon stuk voor stuk blij mee ben, dus er komt nog één Seiko shitter (de 5KX GMT in het blauw) en er komt nog één horloge van die lijst van me, en dan is het echt klaar.
Maar dat ik 20 horloges heb die ik allemaal op z’n tijd graag draag geeft enorme rust, dus komt er geen bloed uit. Ik kan helaas even geen nieuwe collage maken omdat de Nomos Club Campus bij Nomos ligt (had na een maand een uurwerkprobleem, maar zij pikten dat uiterst correct op), en m’n Squale weg is voor een beurt. Jullie houden dat tegoed.
Dit is het op dit moment, met de bb58 en de Spb143 op de schopstoel. De grand seiko wordt het meest gedragen gevolgd door de g shock (maar de vakantie komt eraan dus dan zal de squale wel wat vaker uit de kist komen )
Helaas wel. Maar als ik eens een maand wacht na allerlei artikelen te hebben gezien, en het jeukt nog steeds, dan is het misschien wat. Dat laatste gebeurd verbazingwekkend weinig. Natuurlijk zijn er twee of drie modellen die wel wat in m’n achterhoofd blijven zitten, zoals de Reverso en de Credor Spring Drive Grossdatum, maar dan moet er echt een zware klapper uit de kist verkocht worden, en op dit moment heb ik daar geen trek in.
Ik had het horloge opgewonden en op tijd gezet, keek een uur later op de pols, en ontdekte dat het na een half uur lopen gewoon stil was gevallen. Geen beweging in te krijgen. Niks.
Nomos heeft een verzendbrief gestuurd, hij ligt daar nu voor reparatie.
Leuk man! Als ik er met Siedo niet uitkom kunnen wij over een maand of drie buurten.