Jouw collectie op één foto deel X

Dat vakje erachter is nog leeg. En geeft ruimte voor iets in de 5k-categorie. Zenith Defy Skeleton, Speedster, Grand Seiko SBGA415 ofzo. En de 116600 eruit voor een GMT.

44 likes

Goed plan!

1 like

Staat in de aanbieding in het blauw

1 like

Zwart, wit of titanium?

Pepsi?

Het liefst wel. Maar niet tegen de huidige prijzen. Batgirl terug misschien.

Terwijl ik geen liefhebber van Titanium ben. Maar voor de GS of de Defy wil ik misschien een keer een uitzondering maken.

1 like

Afhankelijk van hoe je pet staat kan je een Oris Aquis of een bronzen Big Crown Pointer Date uit het blauw trekken. Zouden beide prima aanvullingen op je huidige set zijn imho!
Of, wat mijn keus waarschijnlijk zou zijn, een 9F Grand Seiko op de kop tikken.

1 like

Heb je weleens naar de SLGH013 gekeken. Is een high beat automaat maar die wijzerplaat…



:star_struck:

31 likes
  • Aquis → te groot

  • Pointer date → wel leuk. Maar ik denk iets te stijf en klassiek voor mij

  • GS 9F. Als ik dat geld uitgeef aan een horloge wil ik een automaat. Ik weet dat een GS quartz iets anders is dan de gebruikelijke ronda’tjes - maar ik vind de vloeiende seconde wel iets (en zo’n tikkende wijzer vind ik hard en brutaal)

1 like

Tijdelijk gesloten ivm moderatie

En weer verder.

Ik denk dat je gelijk hebt.

Zelf streef ik ernaar tenminste 1 microbrand aan mijn collectie toe te voegen

1 like

Prachtig zeg

1 like

Oh ja. Die hublot heb ik ook nog in mijn collectie :joy:

2 likes

Allemaal knallers!

1 like

Ik help je graag. Zitten ze toch nog een soort van samen in 1 collectie :innocent:

48 likes

Ook een mooie diverse collectie!

1 like

Ik vermoed dat ik snap wat je zegt, aannemende dat je met de duidelijke lijn eigen directe afstamming bedoelt. Dat is onmogelijk voor ieder merk, behalve het origineel. Als dat van belang is kan je niet anders dan bij de gevestigde lijnen van oude merken blijven. Jammer is wel dat als teveel mensen dat doen er nooit een nieuwe klassieke lijn zal ontstaan.

Volgens mij wordt er nergens zo creatief omgegaan met de herontdekking van vintage waarden dan onder de microbrands. Dan bedoel ik niet de micros die in feite een haast naadloze kopie van oude modellen maken. In dat geval snap ik best dat een goed origineel uit die tijd specialer voelt.

Ik sluit me graag bij @Cihanski aan. Natuurlijk zijn er diverse leden op dat ene microdraadje actief, maar ik zou een wat duidelijkere en bredere groep, aandacht, en breder gedeelde liefde verwacht hebben op HF.

2 likes

De meeste hebben er wel ervaring mee hoor. Mezelf inclus. Er zit een Anordain in de kist, en er is nog een tijdslot gereserveerd voor 2028. Daarnaast vind ik kurono ook best een sympathiek microbrand. Omdat we allemaal op foto’s kicken eentje uit het archief.


Daarnaast wat @erikscollectabl zegt. Je hoeft niet naar microbrands te grijpen om unieke stukken hier op HF te presenteren.

En dan nog iets anders: moet je microbrands in zijn geheel als een categorie bestempelen. Het gaat er uiteindelijk toch om wat ze verkopen? Ik sluit ze nooit uit in overweging naar een volgend horloge, maar ze moeten gewoon maken wat ik wil dragen :man_shrugging:t2:

18 likes