Je kan ipv offtopic gaan ook gewoon in de microbrand thread blijven.
Dat vermoedde ik al een beetje.
En toch is het door de bank genomen redelijk duidelijk wat ermee wordt aangeduid. Dat is toch prachtig? Niemand die het weet. Ieder precieze definitie lijkt al snel scheef te trekken en toch is het redelijk makkelijk om het in die termen over grote groepen merken te hebben. Waarschijnlijk zit er in mijn speelse voorzet van een definite dus veel dat in zienswijze door andere wordt gedeeld, zelfs als er verschillen in mening en classificatie zijn in de extremen.
Ik begrijp je punt, maar het lijkt me redelijk vanzelfsprekend dat een discussie over het mogelijke hoe en waarom er redelijk weinig micros prijken in de grootste collecties en de beperkte aandacht op het gehele forum, erkend door het bestaan van één schamel draadje, terwijl er bovendien geen volledige overeenstemming over de categorie is, aangeeft dat precies deze discussie daar niet tot z’n recht zou komen. Ik vind het vooral leuk dat er juist hier een aantal inzichtelijke en goede reacties op komen. Bij preken voor de eigen kerk volgt meestal alleen ja en amen. Is dit het juiste draadje? Misschien niet. Het microbrands draadje is voor de discussie geen betere.
Dat is gewoon niet juist. Vrijwel ieder micromerk heeft hier zijn ‘only’ draadje. Helaas zijn er meer micromerken dan dat er actieve HF leden zijn, wat 9 van de 10 resulteert in 1 iemand die 50% van de posts verzorgt. Kijk maar eens hier bijvoorbeeld:
Dat is ook zo in ‘only’ draadjes van bijvoorbeeld zodiac en stowa, wat je bezwaarlijk microbrands kunt noemen. Je kan daar dus volop aan de slag om er leven in te krijgen. Mijn zegen heb je.
Of van ChatGP.
Dat zijn toch tekenen dat de indeling momenteel zijn doel onvolledig treft? Er is kennelijk een zekere interesse om de geïnformeerde discussie met elkaar aan te gaan, hetgeen het forum juist de moeite waard maakt, maar dat kan kennelijk het best ontstaan in daarvoor minder geschikte draadjes? Het microbrandsdraadje wordt toch voornamelijk gebruikt voor het posten van plaatjes van nieuwe releases of aanwinsten, niet om bredere discussies aan te gaan en dan natuurlijk alleen onder de mensen die bij voorbaat al interesse hadden in wat hun begrip is van de categorie. Ik kom er graag, maar heb hier nu al haast evenveel uitgehaald als in twee jaar onderbroken foruminteractie. Zoals gezegd, ik snap dat dit draadje er ook niet echt toe dient, maar vind het erg leuk zo onder een diversere groep reeds te hebben kunnen spreken. Bovendien lijkt het beginsel van de discussie nog altijd relevant voor dit collectiedraadje. Een brand-only draadje heeft vaak tot nadeel dat alleen mede-eigenaren er komen of diegenen die dat verwachten snel te worden.
Is dat aan te bevelen?
Neuhh daar kom ik zelf wel uit
Ik twijfelde geen moment aan je capaciteiten. De zoektocht is ook leuk.
Dank! Nee. Niet, maar ik ben ook niet meest gevoelige persoon daarvoor ben ik bang.
Ik was gewoon benieuwd, omdat voor mij de zaak van de micros staat en valt met een kwaliteit bieden die al gauw zich goed moet kunnen meten met entry level luxury. In mijn beleving is Trafford goed ontworpen en net gebouwd, maar niet onder de micros met betere (fijnere, scherpere, etc) afwerking. Voor de stijl en prijs is dat niet echt een probleem. Met Clemence en Traska heb ik zelf geen ervaring, maar ik hoor veel goeds over de afwerking van hun huidige generatie producten.
Zenith Manufacture en Sub gaan ook heel goed naast elkaar!
Momenteel rust in de collectie, geen aankopen gepland want erg tevreden met de huidige staat
Erg mooie set zo! Die MF
Sowieso fijn dat er even een mooie foto wordt gepost
Veel microbrands zijn ook niet meer waard omdat het generieke Reut is van oninteressante off the shelf onderdelen, of het is juist derivatief, of het is pure kolder. Zo interessant zijn microbrands simpelweg ook weet niet.
Fraaie pocketwatches. Verzamel ze niet maar heb er ook een aantal. Daar kun je nog mooie dingen van topmerken vinden voor relatief weinig geld…
Ik zie dat je een prachtige Cartier Tank bezit.
Ik zit eraan te denken om deze bij mijn collectie te voegen…
Hoe bevalt deze je?