Jouw collectie op één foto deel X

49 likes

@Fate_Amenable_To_Change @Ojjz

De vrouw blijft, de Longine ook. :stuck_out_tongue_winking_eye: Ligt niet in de weg.
Maar hij heeft zoals veel moderne Longines nogal wat hommage gehalte, en je merkt duidelijk het afwerkingsverschil met de duurdere merken.

3 likes

Klopt, dat met een beater bij. Maar ja, als je de rest hebt, kan ik maar van genieten.

2 likes

Draag je ook alles?

Nog over getwijfeld, reversed panda is idd origineler. Ik kan deze laten ombouwen bij Breitling. Maar dat zwart zal minder speels zijn dan de blauwe sunburst die echt wel heel goed gedaan is. Dus voor nu laat ik hem in zijn sportieve blauwe blingbling jasje.

Maar heerlijk comfortabel, en die plaat is magnifiek. Momenteel het horloge dat meest om de pols komt.

Ook lang gedacht dat een A385 naast de A386 teveel overlap zou zijn. Maar uiteindelijk zijn het 2 fenomenale horloges met elk hun eigen vibe.

Ik vind hem verre van saai met het bolle glaasje. Maar deze zal mogelijks zijn plaats moeten afstaan voor een dresser

Is off limits

Zelf vind ik de SPB14x stijl minder mooi. Als ik hem ooit inruil, dan waarschijnlijk voor een SPB317J1. Maar hij doet zijn werk prima als duiker. En als het mooi moet zijn, dan heb ik andere horloges.

3 likes

Ja, eigenlijk wel. De laatste maanden komt de Junghans wat minder om de pols, maar anderzijds staat die uitgestald in het interieur.

Ja een Junghans zit ook bij mij in de box :blush:

15 likes

Eens gaan passen, en als dat bevalt, alles (buiten 1 beater) in de verkoop. Of toch hetgeen die nodig is qua fondsen.

Hij ligt niet bij iedereen goed op de pols, dus zou zonde zijn om dat te ontdekken na de verkoop van 9 horloges.

2 likes

Hmmm dat is een goede tip inderdaad :pray::+1:

Voor de funding is het inderdaad wel nodig om eerst wat te verkopen. Maar met de verkoop van de Rado is er een begin

Bijzonder dat de Rado mijn droomhorloge was en nu ik hem heb draag ik hem vrijwel nooit :roll_eyes:

Tja, ooit was de fifty phatoms mijn grail. Vind ik nog steeds de enige echt mooie duiker. Maar intussen besef ik dat duikhorloges niet mooi hoeven te zijn. Dus de FF komt er nooit.

3 likes

Ik vind beide Zeniths die jij hebt geweldig om te zien. Passen is inderdaad het devies, want bij mij vielen ze helaas / gelukkig niet zo mooi.

2 likes

Je hebt dat fout. Ik zou inderdaad eerder de verkeerde kleur Navitimer en de Safari-kast ZEP slachtofferen dan de Junghans. Stiekem ben ik het dus op één horloge na wel eens met de wegstreep actie, al zou ik dat nooit zo boud voostellen.

3 likes

Streepers will be streepers (engels uitspreken)@Kad , heerlijke set.

2 likes

Of de El Primero dan ‘the one’ voor je is of iets anders, in je hoofd heb je je huidige collectie al geofferd. Ik zou maar foto’s gaan maken :grin: Als er twijfel over een horloge ontstaat, dan blijft ie niet. Dat is mijn ervaring.

2 likes

Ze stellen teleur tot nu toe. Ik had wildere ideeën verwacht.

2 likes

Kijk naar hun eigen verzamelingen….en constateer dat smaken verschillen.

3 likes

Hmmm inderdaad. Bij twijfel zijn ze al opgeofferd

1 like

Niet zo huilen over strepen, de uitnodiging stond erbij.

Uiteraard verschilt smaak, daarmee is lullen over horloges een ander in jouw ogen moet kiezen per direct zinloos. Maakt t niet minder leuk.

1 like

Rustig, rustig, helemaal met je eens.

1 like

Opletten @kad.

1 like