Jouw collectie op één foto deel X

Heel mooi! De Zeniths vind ik ook perfect naast elkaar kunnen, ze zijn zo verschillend :+1:

Ik zou de Navitimer inruilen voor een premier (blauw of de kleinere pistache), de Seiko voor een andere Seiko duiker (spb317 of spb451) en eventueel de Junghans voor een Nomos. Maar goed, dat zijn weer smaken :blush:

24 likes

Zwart/witte Navitimer erin, en een iets elegantere duiker zou ik zelf boven de huidige Seiko verkiezen.

Zoiets ja! Of desnoods dit. :slightly_smiling_face:

Of gelijk voor een BB58 gaan natuurlijk.

10 likes

Coke gmt :ok_hand:

2 likes

Vind dit eigenlijk nog steeds de lekkerste:

26 likes

Dat is ook wel een topper ja.

1 like

Ja, die is lekker, maar daar ga ik niet comfortabel mee op zee aan 7 beaufort.

1 like

Top set

1 like

Nee, dat geldt voor mij ook. Een duiker moet ook goedkoop zijn.

1 like

Precies…een tudor bb58 coke gmt :ok_hand:

1 like

Die SPB317 zal ik nog eens over nadenken. Het ontwerp spreekt me al van dag 1 aan. Anderzijds linkt de SPB077 directer terug naar de eerste duikhorloges van Seiko.

1 like

Zomaar 2 suggesties @Kad :diving_mask:
Ook echt een toevoeging aan jouw collectie, in plaats van de Seiko, lijkt mij.

21 likes

:joy:

Een duiker is bij mij een ding dat minstens 6 maanden per jaar ligt weg te stoffen in de horlogedoos, en de warmste 3 maanden intensief gebruikt wordt zonder al te veel voorzichtigheid. Mag iets van 500-700 euro kosten op dit moment.

Van 6 naar 3 gegaan :blush:

51 likes

Van de kleine collectie met de Cartier Tank

Naar de kleine collectie met een 16570 Polar

Wat is de volgende stap?

Het toevoegen van misschien een vergulde Tank, Carrera 1964 reissue of als het kan een 16233 met diamanten (al zie ik deze laatste niet zo snel gebeuren)

De BB58 en 16570 gaan waarschijnlijk nooit uit de collectie. De SKX013 en Zenith dresser draag ik bijna nooit maar heb ook geen reden om weg te doen.

43 likes

Easy one :stuck_out_tongue_winking_eye:

25 likes

Ben het met je eens, maar nu ik de Cartier gewend ben geraakt ben ik wel van mening geworden dat ik er altijd weer eentje in mijn collectie zal willen hebben.

Die Carrera komt er absoluut ooit, daar twijfel ik niet aan :slight_smile:

3 likes

Je kunt ook de Zenith en Carrera combineren

19 likes

Klopt, die had ik grappig genoeg een week geleden ook een variatie hierop aan iemand anders hier aangeraden :wink:. Alleen voor mij buiten budget. Na de 16570 ben ik weer opnieuw begonnen dus moet nog even geduld hebben

1 like

Ik had eerder verwacht dat je de Seiko weg zou doen, de Cartier zou houden en dan de polar er naast zou doen. Want met de Tudor heb je al een vakantie/strand horloge, en twee zwarte duikertjes is ergens overbodig. Niet dat ik zonder zonden ben, uiteraard.

1 like

Ik moest de Cartier verkopen om de 16570 te kumnen halen. Niet erg, want dat was altijd al het plan.

De SKX heb ik meer voor erbij als ik naar een feest ga en toch iets om wil doen. Verkopen zou kunnen en levert minimaal 2x zoveel op als toen ik hem kocht, maakt dat mij niet echt uit. Heb er niet zoveel aan om hem te verkopen.

Erg blij met de huidige staat

2 likes