Jouw collectie op één foto deel X

2 piece nato van de forumsponsor

1 like

Een duiker op NATO zou een mooie toevoeging zijn ipv de Oris.

1 like

:wink:

7 likes

Inderdaad een mooie chrono zou goed passen en de Hanhart zeker!

2 likes

Grappig maar de digitale casio heb ik en staat niet op de foto… is mijn tuin en klushorloge! Moet er eigenlijk nog wel bij.

De Neptunus is van oorsprong een Prisma. Gekocht in 1953 door mijn vader die er zijn eerste maandsalaris (75 gulden) aan bestede destijds. Hij had het altijd om en door vocht was de wijzerplaat niet goed meer waardoor hij het heeft laten vervangen door deze mooie Neptunus plaat. Enkele jaren geleden van hem gekregen en servicebeurt gegeven en van een nieuw glaasje voorzien. Enige horloge dat nooit uit de collectie gaat!

2 likes

Wauw. Hij viel me meteen op. Absoluut de mooiste in je verzameling. En met het mooiste verhaal erachter, neem ik aan. Zijn klassieke uiterlijk is echt zeer stijlvol. Wees er zuinig op! :slight_smile:

1 like

Ik heb teveel horloges om de hele bubs met een 85mm lens in beeld te krijgen. Dan moet ik ze toch eerst in de tuin flikkeren. :slightly_smiling_face:

1 like

Misschien heb ik toch wat meer kleur nodig…:face_with_peeking_eye:
Meest gedragen wordt de Sinn en sporadisch de GS :sunglasses:

57 likes

En dat terwijl de Grand Seiko wel de mooiste is!

2 likes

De Sinn is wel mijn dagelijks horloge geworden. Echt eentje die je aandoet en geen zorgen om moet maken, een echte manusje van alles. De GS ben ik wat voorzichtiger mee. Die kan je omslingeren wanneer je wil of wanneer je er van wil genieten, dat is natuurlijk het fijne van Grand Seiko kwartsuurwerken. En je kan er ook meteen de rest van je horloges mee gelijk zetten :slight_smile:

2 likes

Ik heb je collectie even in een zwart-wit filter gezet… idd geen verschil. :joy: Grapje hoor, mooie horloges. :ok_hand: Misschien gewoon een leuke zomer knaller erbij?

11 likes

Met deze krijgt je zeker contrast in de collectie. :rofl:

5 likes

Kleur of zwart-wit maakt inderdaad niet uit :joy:
Zou graag wel iets met kleur willen of eventueel een witte wijzerplaat, maar weet niet goed wat.
Heruitgaves interesseren me wel, dus misschien eentje met wat kleur. Een 62mas re-issue spreekt me ook erg aan, maar die kan je helaas nergens ‘even’ passen. Vandaag de SPB297 kunnen passen, en die viel me zeker al niet tegen.
Edit: omdat we graag plaatjes zien!

11 likes

Zowel qua vorm als kleur! Misschien wel iets té veel contrast :wink:

2 likes

Ik ben er niet meer comfortabel mee om mijn complete collectie te showen; daarnaast gaat het mij meer om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.

Hier bijvoorbeeld een bijdrage van mijn klassieke collectie: drie horloges die in hetzelfde spectrum zitten, maar zeer verschillend zijn. Dit beeld vertelt mijns inziens een beter verhaal dan een knipsel van 20 willekeurige horloges.

Er staat nergens dat het je volledige collectie moet zijn. Ik zie het dus als artistieke vrijheid om ook een zorgvuldig geselecteerde selectie te tonen in dit topic.

51 likes

Deze SJE bedoel je? Ik heb hem. :grin: Maar echt heel-veel kleur geeft dit horloge natuurlijk ook niet.

15 likes

6 maanden later… Is dat een originele omega band op die at? Wat is het referentienummer? Ziet er namelijk prima uit.:+1:

Met bandjes kun je ook veel kleur brengen.

1 like

Deze bedoel ik inderdaad. Echt een prachtig horloge!! Zou misschien mijn skx kunnen vervangen en met een gekleurde tropic of nato een toppertje in de zomer.
Helaas al een paar keer te laat de knoop doorgehakt…

1 like

Ja en ook echt een andere klasse dan de SPB. Check die spiegeltjes. :star_struck:
Ze komen nog steeds weleens voorbij… dus wie weet.

14 likes