Dat is de originele donkergroen leren band.
Laten we hopen
Ik heb de SJE093 nog niet in het echt kunnen aanschouwen, maar die afwerking lijkt me inderdaad wel richting Grand Seiko te gaan!
Tja, ik vind dat jammer. Ik weet niet waarom je je niet comfortabel voelt, maar ik ben benieuwd, warts and all. Dit is een prachtig setje, een mens wordt benieuwd naar de hele bubs.
Ik weet niet welk verhaal je met een Tank, een Reverso en die Patek wilt vertellen, en welk spectrum die drie horloges zouden moeten delen. Het gaat om een dresswatch, sporthorloge en chronograaf met drie zeer verschillende vormtaal, functie en prijscategorie. Die drie zijn zeker net zo’n willekeurig samenraapsel als 10 of 20 andere horloges.
Als je het nou nog eens beperkt had tot de Tank en de Reverso konden we het over bepaalde ontwerpen uit het begin van de 20e eeuw hebben, waarbij ik moet opmerken dat een Tank geen Art Deco is. De enige manier waarop die zich tot elkaar verhouden is dat Cartier in het begin ook nog wel eens een JLC uurwerk gebruikte en dat ze niet rond zijn.
Maar je hebt wel een punt, ik zal 'm volgende keer eens in volgorde van aanschaf maken, die collage, dan vertel je het verhaal van de reis van de verzamelaar.
Ik zie het al: Je zou een betere jurist zijn dan curator.
Wel een gave GS vind ik dat.
Prachtig horloge maar gewoon net te klein. SLA017 is mijn favoriete reissue.
Dit is wel een héél erg functionele benadering… Wat jij benoemd is geen verhaal, dat is een beschrijving.
Nog even een tip op deze zonnig zondagochtend;
Als je iets niet begrijpt kan je je eigen mening proberen op te dringen. Je kan ook een vraag stellen, misschien leer je dan nog eens iets.
Ik kan je prima volgen. Wat mij betreft: meer van dat soort foto’s! (En minder oeverloos gezever erover).
Right back at you, want c’est le ton qui fait la musique. Jouw antwoord was niet gespeend van een zeker autoritair dédain, al verpak je het altijd erg netjes.
Met zo’n setje willekeurig horloges kom ik ook niet verder dan een beschrijving, omdat mijn kleine hoofdje niet kan bevatten wat het verhaal is.
Ik laat me uiteraard altijd graag door je onderwijzen. Steek van wal, Maestro!
Mooie foto’s van mooie horloges maak je. Maar FATC heeft wel een punt natuurlijk. Als ik een foto van mijn favoriete Invicta in Rolex Only zet - omdat ik me er niet comfortabel bij voel om mijn Rolex te tonen en omdat mijn Invicta mijn innerlijke reis naar horlogenirwana beter weergeeft - dan is dat nog steeds een vreemde plek voor mijn Invictafoto.
ik ken zo ‘iemand’
Bij deze dus legitiem om niet je hele collectie (arsenaal aan horloges) te tonen.
De GS is ook 38mm, net als de SJE093. Dus voor mijn dunnere pols misschien wel beter passend
Dat mag natuurlijk, de SJE093 als diver mag van mij iets meer presence hebben dan een dresser of ‘sports watch’.
De universal collectie. Als collectie binnen de collectie. Op 1 foto.
Ofwel de ferrovie dello stato collectie op 1 foto.
Een mk1 en mk2.
Het is dat de achtergrond bruin is anders dacht ik dat het een zwart wit foto was
Als je goed zoekt zie je wel twee rode accenten
Lekkere tool watch collectie.
Grappig dat je de sinn verkiest boven de speedy met dragen.
Jij houdt van kleur en van horloges op staal. Mooie gevarieerde collectie
De Sinn lijkt visueel wat kleiner te zijn, en de kastpoten buigen naar beneden, dus sluiten wat beter aan op mijn pols. En dan heb je nog een draaibare ring, uur en minuut-aanduiding, 20bar waterdichtheid en dag-datum. Volgens mij daarom
boeiende selectie !
Mooie collectie! Wat is het typenummer van de linkse Bulova?