Jouw collectie op één foto deel X

thanks, goed advies!
met “chronographs are my weakness” als motto is je advies wel helemaal passend. ook jouw prachtige collectie geeft al wel richting. ik ga ermee aan de slag.

1 like

2 likes

Bijna mijn droomset!

1 like

Enige overbodige horloge in je collectie

Voorts uitsluitend complimenten voor je smaak en gemaakte keuzes

14 likes

Mijn eerste wegstreep op hf :wink:
Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze in je prachtige collectie.

1 like

Poah, da’s een mooie! Ik duim voor je dat ie snel jouw kant op komt :wink:

1 like

Wow, dat is een flinke collectie zeg, :muscle: en flink blijven bewegen dus! :yum:

Ja idd😀maar doe het met liefde en plezier💪🏻
Elke dag is er 1aan de beurt zo gaan ze nooit vervelen😉

1 like

Je wilt iets eruit voor een hogere prijsklasse.

Maar als ik in het blauwe gedeelte kijk denk ik dat daar op dit moment een paar prachtige aanvullingen voor jouw collectie staan die de bank niet breken gezien je horlogebudget en die meer toevoegen:

1. Bvlgrari Octo 38mm van net 3k. Jemig waarom is dat ding dan in godsnaam nog niet verkocht???
  2. Nomos worldtimer. Wát een fantastisch horloge. Met inhouse complicatie en prachtige plaat. Goed geprijst ook en toch verkoopt ie maar niet.

Ik zou die 2 oppikken als ik jou was en dan de totale collectie wat verkleinen als de hobby even op een lager pitje staat. En dan heb je ook écht wat nieuws wat de interesse misschien weer aanwakkert.

5 likes

Die nomos kan ik zeker inkomen. Wel de blauwe variant dan.

1 like

Zeker ook heel fraai.
Die Octo is wel een oddball inderdaad :sweat_smile:

1 like

Komt dat niet gewoon omdat er heel veel overlap zit? Dan grijp je toch altijd naar je favoriet, ondanks dat het stuk voor stuk toppers zijn… althans bij mij is dat zo. 3 keer Rolex met draaiende bezel, 3 keer Rolex met jubilee, 2 keer een chrono met zwarte wijzerplaat.
Ik zou daar enkel de Speedy en de GMT van houden. De Reverso en de Santos vind ik wel gaaf, die zouden van mij mogen blijven. Tudor als vakantiehorloge. Panerai eruit omdat het saffier teveel spiegelt.

Dat geeft een prachtig budget om eens naar een ander niveau te gaan. Niet te stijf, maar casual dressy gekleed op leer. Lange, Chopard, Gronefeld of gewoon een mooie GS om mee op te warmen voor de betere dresswatches.

Plaatjes voor de sfeer :blush:

Of deze inderdaad, ideaal om mee terug naar het dresswatch terrein te gaan :+1:

30 likes

Helemaal eens en leuke suggesties. Ik zou hetzelfde doen, maar om qua prijs-kwaliteit beter uit te komen zou ik kijken naar dress watches van dezelfde merken uit de jaren ‘90 en begin van deze eeuw. Dan stap je al in deze klasse voor ±10k. En de kwaliteit is echt niet veel minder.

Die limited edition speedmaster ruil je tegenwoordig 1-op-1 tegen een witgouden IWC portugieser of een geelgouden portugieser rattrapante. Nog best sportief.

Patek Calatrava, AP Jules Audemars, Breguet classique, uit die periode liggen allemaal rond die 10k. Vacheron les historiques chronograph :ok_hand:

8 likes

Zeker! Ik deed wat suggesties van nieuwe horloges omdat @Rolopalooza geen (neo)vintage heeft, maar er is inderdaad heel veel moois te ondekken. Breguet vind ik zelf ook prachtig en de prijzen zijn zeker heel wat beter dan nieuwe collectie.

2 likes

IWC heeft tegenwoordig ook deze in het witgoud. Ook verkrijgbaar als chrono.

Echt een beauty en kan qua waarde e.e.a. vervangen :ok_hand:

26 likes

Voila, ik zit met hetzelfde. Je zal nooit een beter geprijsde witte zurich vinden, maar de blauwe heeft net dat “oefje” meer!

1 like

Ergens blijft het toch spoken dat een rolex heavy collectie altijd een beetje waardebehoud blijft hebben (ok veel hangt af van aankoopprijs enzv, ik weet het…) en je minder schrik moet hebben voor zware toegevingen als je echt wil inkrimpen. Sommige collecties zijn prachtig als je ze houdt maar voor sommige hier slaat het horloge virus vaak toe na een tijdje en dan wordt het toch wat anders met sommige kleppers die niet mainstream zijn voor iedereen. Vind je niet @Rolopalooza ?

1 like

“Een beetje waardebehoud” is inderdaad de juiste omschrijving :ok_hand::sweat_smile:

1 like

Die Vacheron… :yum: :heart_eyes:

1 like

Al 2 jaar tevreden met de collectie.
Maar soms kriebel het voor een 1675…Maarja welke moet dat weg?Ben aan al mijn horloges erg gehecht dus dat wordt denk ik doorsparen😂

54 likes