Waardebehoud van de Rolexen is inderdaad wel mooi meegenomen… maar als je je daardoor laat beperken in je aankoopopties, gaat dat de kriebel om te verkopen niet echt tegenhouden vrees ik, integendeel. De echte keepers koop je met je hart en niet met je hoofd imho
Maar als waardevastheid van belang is, is er ook zeker meer buiten Rolex gelukkig. Patek, Lange ea hebben genoeg opties die (enigzins) betrouwbaar zijn op dat vlak. Maar het is wat zoeken en verstandig aankopen
Dan is het juist een goed moment om de rest in de kluis te laten en er een paar maanden niet te komen…als er niets echt op de wensenlijst staat komen er bij mij aankopen die maar heel kort blijven…het kopen om de boel in beweging te houden…
Toffe collectie Op zich natuurlijk niks mis mee om het zo te houden. Als je wat zou willen inkrimpen en een echte klapper erbij wil, zou ik persoonlijk het volgende voorstellen:
Zou de Sub niet wegdoen, die staat op zichzelf binnen jouw collectie. De DJ vind ik overbodig icm. de OP en de BLNR. Wanneer je netjes gaat, pak je beter de Santos of JLC.
Dus; DJ eruit, Breitling opruimen en de YM eruit (ik vond m ook prachtig maar heb m ook weg gedaan, droeg hem echt te weinig). En dan erin; een strakke 16520 of een gouden klatser alà Overseas zoals hierboven benoemd of een bijzondere Daydate.
Dank voor het meedenken, maar die laat ik toch even voorbijgaan Bij mij gaat het toch meer om (young) vintage, en ook de spanning die sommige verzamelaars uit online aankopen (via kortingscodes, veilingen of eBay) ervaren, werkt bij mij averechts . In het echie ben ik eigenlijk nog nooit een Pulsar opwinder of automatic tegengekomen, de Kinetic natuurlijk even niet meegerekend… Ben wel benieuwd of iemand op HF er gewoon al jaren eentje heeft…