Jouw collectie op één foto deel X

Waardebehoud van de Rolexen is inderdaad wel mooi meegenomen… maar als je je daardoor laat beperken in je aankoopopties, gaat dat de kriebel om te verkopen niet echt tegenhouden vrees ik, integendeel. De echte keepers koop je met je hart en niet met je hoofd imho :blush:

Maar als waardevastheid van belang is, is er ook zeker meer buiten Rolex gelukkig. Patek, Lange ea hebben genoeg opties die (enigzins) betrouwbaar zijn op dat vlak. Maar het is wat zoeken en verstandig aankopen :blush:

3 likes

Vooral dat laatste wordt vaak door het virus overzien. Ik geef je volledig gelijk @illewoare en dat hangt dan vooral af van de persoon!

Kopen met het hoofd en soms wachten met het hoofd, maar dat kennen velen (hier) soms niet.

Rolex is een tussenstop tot het volgende niveau en soms is dat wat akelig en voel je je gewoon veiliger bij rolex… denk ik dan.:grinning:

2 likes

Dan is het juist een goed moment om de rest in de kluis te laten en er een paar maanden niet te komen…als er niets echt op de wensenlijst staat komen er bij mij aankopen die maar heel kort blijven…het kopen om de boel in beweging te houden…

1 like

Eigenlijk moet het met een beetje merk als Pulsar ook lukken om een lekker veelzijdige collectie aan te leggen…:thinking: - toch?

32 likes

44 likes

Ja, volgens mij is dat precies wat je hier laat zien :ok_hand:

2 likes

Veelzijdigheid binnen een merk :ok_hand:

1 like

Heerlijk duo :star_struck:
The Citizen staat in het blauw, wat heb je nu weer op het oog Rik?

1 like

stond, maar een basic Spring Drive sluit ik niet uit… :wink:

1 like

Lijkt zo op het eerste gezicht :face_with_monocle: Maar toch zit het me wel dwars dat ik er geen mechanische bij heb zitten…

1 like

Is op te lossen toch?

Bijvoorbeeld via Amazon

4 likes

Toffe collectie :ok_hand: Op zich natuurlijk niks mis mee om het zo te houden. Als je wat zou willen inkrimpen en een echte klapper erbij wil, zou ik persoonlijk het volgende voorstellen:

En dan plaats maken voor:

20 likes

Prachtig en wat een hoop goud :boom: :drooling_face:

1 like

Zou de Sub niet wegdoen, die staat op zichzelf binnen jouw collectie. De DJ vind ik overbodig icm. de OP en de BLNR. Wanneer je netjes gaat, pak je beter de Santos of JLC.

Dus; DJ eruit, Breitling opruimen en de YM eruit (ik vond m ook prachtig maar heb m ook weg gedaan, droeg hem echt te weinig). En dan erin; een strakke 16520 of een gouden klatser alà Overseas zoals hierboven benoemd of een bijzondere Daydate.

1 like

Dank voor het meedenken, maar die laat ik toch even voorbijgaan :pray: Bij mij gaat het toch meer om (young) vintage, en ook de spanning die sommige verzamelaars uit online aankopen (via kortingscodes, veilingen of eBay) ervaren, werkt bij mij averechts :innocent:. In het echie ben ik eigenlijk nog nooit een Pulsar opwinder of automatic tegengekomen, de Kinetic natuurlijk even niet meegerekend… Ben wel benieuwd of iemand op HF er gewoon al jaren eentje heeft…:full_moon_with_face:

1 like

In de vintage en/of horlogemakers sectie zijn er vast wel een aantal te vinden

1 like

Maakt niet uit toch? Dan koop je die klapper ook voor minder?

4 likes

Tja dat ziet er nu zo uit :stuck_out_tongue_closed_eyes: alles is verkocht.

21 likes

De vintage afdeling:

58 likes

:ok_hand:

1 like