Jouw collectie op één foto deel X

41 mm zou mij persoonlijk ook niet staan, 36 blijft natuurlijk de mooiste en een zilveren plaat is gewoon weer eens wat anders :ok_hand:

Het gaat vaak meer om het gevoel wat er van krijgt, door dat het een verhaal heeft. En dat heb je vaak meer bij horloges van het hogere niveau. Noem een speedmaster, seadweller, santos of tank

1 like

Dan geen 16570. Dan wil je binnen 2 weken toch een 16600 :slight_smile:

2 likes

Oh jee. Vanmiddag de explorer 124270 gepast. (36mm) en op slag verliefd als dagelijks horloge.

Maar er moet dan wel iets uit. Nu wordt het lastig.
Zenith of de zenith of de tudor of…

.
.

Als iemand wilt ruilen…

31 likes

Beide Zeniths en de Tudor zijn zoveel mooier dan de saaie Explorer . Niet doen is het advies

13 likes

Haha leuk geprobeerd maar een 16570 polar komt er toch echt eerder. Want die gaat mee, als ik naar het noorden van Scandinavië ga, om naar de middernacht zon te kijken. Hem gebruiken waar die echt voor bedoeld is.

Maar vind het verhaal van het ontstaan van de seadweller erg tof. En geen datum puist :joy::ok_hand:t2:

2 likes

De tweede zenith eruit, de andere en de tudor zijn veel te mooi.

De explorer 36 komt er hier ook bij maar vond hem wel klein ogen tov andere 36mm’s die ik al gepast had.

1 like

“Hogere niveau” tikje pretentieus vind je niet?

Ik blijf de afdronk houden dat het vooral gaat om dat het een “duur” en als “duur herkenbaar” horloge is wat het plezier geeft.

Een goed verhaal kun je ook prima bij goedkopere horloges hebben of zoals jij het zou zeggen “met een lager niveau”

Bv een opengewerkt stemvorkhorloge, unieke techniek zichtbaar genaakt ook als verkooptool maar zo populair dat het een eigen model werd.

Een issued Sovjetluchtmachthorloge… zoals Gagarin hem als eerste mens in de ruimte ook droeg

Een horloge met een leuke complicatie, tweede tijdzone, van een merk uit je eigen hometown, ontwikkeld hier op het forum.

Het horloge van je grootvader die 92 werd.

Allemaal net zo leuk en met een minstens zo goed verhaal als een “duur” horloge met een rattrapante als geinige complicatie

31 likes

Beetje merkenblind aan’t worden? :crazy_face:

1 like

Als het moet de Tudor, maar zeker niet de Zeniths. Die zijn zo gaaf!

1 like

Hij is goed, maar de 114270 was voor mij beter. Schuine brush, comfortabele band, plattere clasp, lichter.

1 like

Wel grappig van iemand die dat zegt, terwijl die direct laat zien wat voor een moois die allemaal wel niet heeft mét een verhaal. :smile::nerd_face:

bescheiden is anders. Eerder elitair. :joy:

Ja gewoon ja. :joy: of in elk geval mooier. :innocent:

Naast een aantal leuke niet al te kostbare horloges. :blush:

5 likes

Die kleine en vooral smalle clasp van die 12 vind ik anders prachtig :see_no_evil:

2 likes

@Blufkakel

2 likes

Wij worden hier allebei enorm wild van. :rofl:

2 likes

Ik zeg niet dat het een het ander uitsluit, zo heb ik zelf bijv een cwc die voor de Royal air force gemaakt is. Omdat ik zelf nu ook bij de luchtmacht zit.

12 likes

Jij begon :slight_smile:

Ga je 2 weken toevallig?

1 like

Fair enough :joy:

Haha nee volgend trip die kant op wordt een week of 4, maar waarschijnlijk nog niet deze zomer

1 like

Maar je koopt een horloge toch juist voor jezelf? Dan zou het toch niet uit moeten maken wat de rest van HF in zijn collectie heeft?

4 likes

Het is een aloude discussie, maar de “usual susects” zijn dat niet voor niks.

Gewoon kneitergoede horloges die veel mensen aanspreken, zowel qua design als merk.

En dat iemand anders dan een gelijke collectie heeft: who cares. Sterker nog: ik durf wel te beweren dat er geen gelijke collecties zijn binnen HF!