Jouw collectie op één foto deel X

Prachtige collectie :star_struck::+1:

1 like

Mooie collectie en prachtige wensen :ok_hand:

2 likes

Haha dank. Zoek ook nog steun inderdaad :wink:

1 like

Even een vrijdag denkertje openen:

Ik wil eigenlijk eens een spaardoel gaan stellen: lekker de horlogepot vullen voor een vooraf bepaald horloge en daar naartoe werken. En dat mag best wat tijd in beslag nemen.

Ik zit zelf te denken aan een tritium speedmaster automatic, een Grand Seiko SBGW of two-tone Datejust (1601).

Wat zouden jullie suggesties zijn voor iets van 39mm of kleiner wat goed in mijn collectie past?

21 likes

Deze GS blijft vaak door je hoofd spoken dus…

Heb je al eens een Santos geprobeerd? Kan bijna met alles, net als de rest van je set.

14 likes

Doe eens gek. Vraag je eens af wat je mooi vindt aan een horloge en zoek dat bij een kleiner merk. En kom met een origineel horloge ipv de usual suspects.

2 likes

Dat is toch alleen maar leuk voor de foto’s hier op het forum? Als je zelf de usual suspects niet hebt voelt dat ook origineel :slight_smile:

@Tijner anders moet je eens langs de GS AD en wat modellen passen? Je zal direct zien of het echt iets is om naartoe te sparen of niet.

2 likes

Die discussie over ‘usual suspects’ vat mij niet. Doe mij ze maar, zijn gewoon fantastisch.

Ik ben al een aantal jaar bezig met de hobby en heb mijn share aan “andere merken” wel gehad. Ik vind de mainstreams mooier. Ook het merkgevoel speelt mee. Het is niet anders :smile:

Een bezoekje aan de GS Boutique in Amsterdam is wel een goede tip. Eens zo’n SBGW om de pols proberen :slight_smile:

4 likes

Tritium speedmaster

Ik kon het gewoon niet laten. :face_with_peeking_eye:

Van alle markten thuis nu. Lekker.

45 likes

Mooie wissel, de chrono’s zaten inderdaad wat in elkaars vaarwater :blush:

1 like

zo een lichtblauwe

9 likes

Dit is zo herkenbaar. Hier gaat het dan zo: Sparen voor een IWC Flieger op staal :arrow_forward: Vertex shitter kopen. Sparen voor een GS :arrow_forward: Airain shitter kopen. Nu ben ik weer aan het sparen voor die IWC :arrow_forward: maar de Fratelloris bij Q gaat dat plan dwarsbomen denk ik :smiling_face_with_tear:

Uitloggen op HF.

8 likes

Dit is uiteraard het belangrijkste argument. :+1:t3:

1 like

Daar kan je wel wat kwijt gelukkig! En die Fratelloris is gewoon cooler dan een IWC Flieger / Pilot :wink: (behalve dan een Mark XV :thinking:)

Jij hebt toch al een nomos club gehad he? Was dat niks? Zou wel passen.

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

:scream: Dat is wel hetzelfde als met je kinderen naar een nest pups kijken, je neemt er dan altijd een mee naar huis.

3 likes

Eens !

1 like

Klopt, ik had zo’n baby groene. Diebheeft moeten wijken voor de blauwe Black Bay 58.

Maar inderdaad, qua maat en kast was ie geweldig. Zeker een goede suggestie in een wat “volwassener” kleurstelling, die Ace bijvoorbeeld of de originele witte.

1 like