Ik kijk altijd naar de dial, dat is makkelijker de tijd aflezen
Super setje! Die Panerai’s en die Doxa zijn mijn favoriet!
Tijd zie je toch op je gsm?
Mooie collectie. IMO IWC chrono eruit, als er echt wat uit moet. Anders alles lekker houden!
Zou ik ook doen, maar ipv de Tudor Pro een
Of 226570 Polar.
Dan heb je een blauwe, zwarte en witte plaat.
Ik denk dat een Polar de collectie af zou maken
Plaatje voor de sfeer
Eens ik heb 9 Rolexen en 1 Tudor (deze draag ik nooit)
Klinkt als een luxe probleem
Iwc chrono houden, jlc eruit, pelagos erbij:)
Na lang meegenieten, hier dan ook maar eens de collectie en wat bedenkingen delen alsook een vraag tot advies.
Intussen 12 jaar bezig met de hobby, heel wat kunnen leren hier, een paar stukken aangeschaft via het forum, en gaandeweg de collectie uitgebreid. Eind vorig jaar de horloge doos vol gekregen (8 stuks), en nu dus wat bedenkingen van “hoe verder”. Van de 8 horloges hebben er een aantal erg sentimentele waarde (de Carrera 1887 waar alles mee begon bij m’n verloving, de Black Bay 41 ter gelegenheid geboorte zoon, de JLC Sector dial ter gelegenheid van de dochter, de speedy als birthyear,…), een aantal andere erg mooie herinneringen (de explorer 39 bij de start van m’n activiteit als zelfstandige, de pelagos 39 als dedicated back-up bij het duiken,…) en de andere gewoon voor de heb (de Grand Seiko Taisetsu en de 16570 Polar). Ook gemerkt dat ik best wel een dingetje met paartjes heb:
- 2x Rolex
- 2x Tudor
- 2x Chrono
- 2x Titanium
- 2x Blauwe accenten
- 2x Diver
- 2x (semi) Dresser
- etc…
Een (slecht) plaatje voor de sfeer:
En dus: wat nu?
8 horloges is eigenlijk al wat gek, daar hoeven er toch geen meer bij? Ben ik dan helemaal klaar? Nee gek, zoveel merken en horloges die ik nog niet verkend heb en waar ik wel naar lonk (bv. IWC ingenieur, DOXA sub, Omega 2254,…) en wie weet in de toekomst wat kijken naar de “hogere” klasse (VC Overseas, AL&S chrono’s of timezone, 1801 daydate,…). Voel me alleen niet fijn om gewoon te blijven bijkopen (en een nieuwe dure horlogedoos te moeten kopen ).
Wil ik dan gaan verkopen en “upgraden”? Ook deze vind ik erg lastig: ben ik niet te emotioneel gehecht aan de huidige stukken, gaat “upgraden” me een ander gevoel geven? Wil ik nog wel extra cash in de hobby blijven steken? Misschien ben ik wel “klaar”?
Na al die jaren gestaag naar dit punt toe te werken, met onderweg dus best wel wat rust in het hoofd, zit ik dan nu ineens hier met al deze vragen/twijfels. Zelden zoveel onrust beleefd tijdens de hobby, dus ja, wat nu?
Herkenbaar voor iemand?
Nieuwe doos kopen? (grapje)
Toffe en nette collectie en leuke overwegingen om te hebben! Veel plezier!
Met deze set ben je toch klaar. Maar ik ben hier niet om je te helpen dus wat de fietser zegt:
ALS of GO lijkt me een mooie start voor de nieuwe doos
Toffe collectie
Mooie set (vooral die JLC is mooi buiten de gebaande paden) en een heel herkenbaar sentiment. Heb zelf besloten niet voor de “hogere klasse” te gaan. Maar dan zie ik een heel toffe VC in het blauw en dan begin ik toch weer te twijfelen…Met 15 horloges heb ik er een stuk of 8 die ik echt draag maar wil veel niet weg doen…lastig die hobby
Oh toch één dingetje trouwens dat mij zojuist van werk naar huis niet los liet: de TAG Heuer is, vind ik tenminste, een beetje de zwakke schakel. Te puberaal en goedkoop ogend. Dat mag in mijn optiek best, om wel in het chrono thema te blijven, een Portugieser, TAG Heuer Carrera re issue of Zenith Chronomaster Original worden.
Langzaam aan een beetje ‘upgraden’ is natuurlijk leuk. Als je een beetje buiten de gebaande paden kijkt is er ontzettend veel leuks en origineels te vinden voor ‘niet te gek geld’.
Iets gouds misschien?
Toffe collectie
Niets aan doen
goede suggestie
Prachtige collectie. Mooi gedaan.
Als je die onrust hebt (herkenbaar) zou ik er gewoon aan toegeven. Beetje veranderen en weer wat nieuws proberen maakt de hobby extra leuk.
Een klasse hoger kun je toch ook gewoon een keer proberen? Verkoop bijvoorbeeld je Polar en koop er iets mooiers voor terug. Een Vacheron (met Geneva Seal) bijvoorbeeld of een A. Lange zijn echt van een heel andere orde. Bevalt het niet, verander je weer terug.
Een daydate zie ik trouwens niet als een upgrade. Prima horloge maar niet beter afgewerkt dan een basis-datejust.
Dit leest alles bij elkaar, inclusief de plannen, als een best of lijstje. Hoewel ik altijd populariteitschuw ben, vind ik dat toch wel wat hebben, een zestal publiekslievelingen. Waarschijnlijk komt dat omdat klassiekers toch klassiekers zijn met reden. Natuurlijk snap ik ook wel dat er nog diverse andere best of zestallen te creëren zouden zijn en bovendien is de edelmetalen Geneva seal nog niet bepaalt (maar het ruikt naar iets als een klassieke PP Calatrava bijvoorbeeld, hetgeen bovendien mooi complementair zou zijn). Veel success!
Je hebt me wel direct gediagnosticeerd. Er zijn er twee van plaats gewisseld en dat jeukt ontzettend