Bijzonder fraai en bijzonder kwalitatief Jasper ![]()
![]()
Wel benieuwd wie de lievelingen zijn.
Ik heb het over het viertal onderaan (Nomos, Tudor, Cartier, Zenith). Het zijn niet persé de lievelingen, maar wel de merken die ik niet verzamel. Een best of the rest zeg maar, waar ik stuk voor stuk echt van kan genieten. Kortom dus alles behalve GS en Omega ![]()
Zo gaaf ![]()
![]()
Veelbelovend dat die van rechtsonder erbij zit.
Ik zou er alleszins jouw El Primero voor durven inruilen. De Revival is echt een en al karakter! ![]()
Neenee, die blijft, is mijn grail. Maar een 2de side grail zou niet misstaan. Misschien zaterdag ![]()
Haha ze kunnen zeker wel naast elkaar ook ![]()
De
ploprof ![]()
Echt de verrassing van het jaar tot nu toe. Ik ben benieuwd wanneer ze vlot verkrijgbaar zullen zijn. Dat zal nog wel even duren gok ik ![]()
Mooie aanwinst! De 2254 is mijn favoriet van de drie ![]()
Grappig, volgens mij hebben wij redelijk dezelfde smaak in horloges. Precies de horloges die jij noemt spoken bij mij ook al een tijdje in het hoofd. Ik vond die Evolution 9 modellen eerst niet heel bijzonder maar na het passen van een SLGA021 ben ik daar helemaal in gedraaid. Maar die witte speedmaster moet ik ook echt eens gaan bekijken!
Tof hoor! Behalve de Kaartsjee (daar heb ik echt helemaal niets mee) niets mis mee.
Aangaande nieuwe acquisitie:
- Ploprof: waanzinnig! Uiteraard gewoon doen dus. Je loopt met dat ding wel beetje voor l*l natuurlijk, maar voor in de collectie erg tof. (Ik ben zelf ook eigenaar)
- witte Speedy: zucht. Ik koekeloer zelf al even naar een witte ceramische Daytona (het is moeilijk de parallel niet te trekken) (maar ben mezelf nog aan het proberen klaar maken om te betalen wat er ‘grijs’ gevraagd wordt) maar de nieuwe Speedy is gewoon toffer. Kun je gewoon beter doen dus eigenlijk. Kleine premium over list op dit moment.
- de GS: uiteraard mega, om allerlei uiteenlopende redenen. Ook hier spreek ik uit redelijk ruime ervaring.
Je kunt niet fout gaan dus.
Ik ben benieuwd! ![]()
Ik had net hetzelfde nadat ik de SLGH017 night birch eens om had bij de AD naast de Zenith Defy Skyline en ik was verrast hoe mooi en comfortabel het geheel is. Weer zo’n horloge dat je niet op specs en foto’s mag beoordelen!
We gaan zien waar we eindigen dit jaar ![]()
daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar dat maakt 'm net zo gaaf denk ik.
Zeker! Echt een fris horloge en alle moderne toeters en bellen. Maar naast een zwarte Speedy is’t misschien wat veel van hetzelfde en zijn er nog zoveel andere leuke dingen. Het zal allemaal van de grijze of tweedehandsprijs in de toekomst afhangen of hij er ooit komt of niet denk ik.
Je ziet het hier wel passeren met tijd. Ik ga me nog eerst even rustig oriënteren, eens passen bij de AD’s en W&W 2024 afwachten. Mijn goede voornemen dit jaar is om het eens rustig aan te doen ![]()
Mooie poll van totaal uiteenlopende horloges. Ik denk binnen jouw collectie dat een Iwate of Ploprof het meeste toevoegt. Je hebt natuurlijk al een Speedmaster en mooie witte dials met de Santos en Nomos (en Omega’s ook licht). Ik ben zelf niet zo’n fan van de Ploprof, dus vandaar de Iwate gestemd ![]()
Voor mijzelf zou ik dan wel voor de witte Speedmaster gaan… dus ja, ik snap het dilemma. Als je de zwarte Speedmaster weg zou doen dan had ik zeker de witte gestemd ![]()
Ik wil scheiden van de mijne … FYI
Keurig!
En dan uiteraard de hamvraag: wat komt er in het laatste vakje? ![]()
Ik wil een Squale 1521 Blasted Blue,…. Of,… als het lukt om even te wachten,…. De nieuwe Master?
Hoe dan ook zal eerst het mooie Monster nog een nieuw baasje moeten krijgen.