Een kleine update hier. De Fratelloris is zonet vertrokken na 2 jaar, ik heb er een medeforumgenoot heel blij mee gemaakt. Met wat spijt in het hart, maar ik droeg hem amper en zo heb ik weer wat extra budget voor de volgende aanwinst
Ik heb nu een viertal toppers als basis (rij onderaan) waarmee ik in alle gelegenheden voorzien ben. Daarnaast ga ik me wat toeleggen op mijn 2 favoriete merken, Omega en Grand Seiko. Kwaliteit boven kwantiteit, dus er staan een paar kleppers op mijn verlanglijstje.
De Ploprof is er eentje van, de SLGH019 Iwate ook. Recent is de witte Speedy er nu bij gekomen en wie weet wat er nog komt, dus kiezen wordt er niet gemakkelijker op… Polls zijn altijd leuk, dus bij deze
Ik heb het over het viertal onderaan (Nomos, Tudor, Cartier, Zenith). Het zijn niet persé de lievelingen, maar wel de merken die ik niet verzamel. Een best of the rest zeg maar, waar ik stuk voor stuk echt van kan genieten. Kortom dus alles behalve GS en Omega
Grappig, volgens mij hebben wij redelijk dezelfde smaak in horloges. Precies de horloges die jij noemt spoken bij mij ook al een tijdje in het hoofd. Ik vond die Evolution 9 modellen eerst niet heel bijzonder maar na het passen van een SLGA021 ben ik daar helemaal in gedraaid. Maar die witte speedmaster moet ik ook echt eens gaan bekijken!
Tof hoor! Behalve de Kaartsjee (daar heb ik echt helemaal niets mee) niets mis mee.
Aangaande nieuwe acquisitie:
Ploprof: waanzinnig! Uiteraard gewoon doen dus. Je loopt met dat ding wel beetje voor l*l natuurlijk, maar voor in de collectie erg tof. (Ik ben zelf ook eigenaar)
witte Speedy: zucht. Ik koekeloer zelf al even naar een witte ceramische Daytona (het is moeilijk de parallel niet te trekken) (maar ben mezelf nog aan het proberen klaar maken om te betalen wat er ‘grijs’ gevraagd wordt) maar de nieuwe Speedy is gewoon toffer. Kun je gewoon beter doen dus eigenlijk. Kleine premium over list op dit moment.
de GS: uiteraard mega, om allerlei uiteenlopende redenen. Ook hier spreek ik uit redelijk ruime ervaring.
Ik had net hetzelfde nadat ik de SLGH017 night birch eens om had bij de AD naast de Zenith Defy Skyline en ik was verrast hoe mooi en comfortabel het geheel is. Weer zo’n horloge dat je niet op specs en foto’s mag beoordelen!