Jouw collectie op één foto deel X

Kan zijn dat mensen ze niet posten hier ook natuurlijk. Je krijgt doorgaans wel wat meer reactie als je met de bekendere stukken komt :wink:

Wat mij betreft, ik vind microbrands fascinerend en ze vullen het gat die de grote merken achtergelaten hebben door zichzelf omhoog te prijzen in de markt. Maar je kan ze niet eens passen in de winkel, onderhoud op termijn is mogelijks een probleem en er zijn er zodanig veel dat ik er wat moe van wordt. Maar misschien komt er wel nog eens een mooie Autodromo, Serica of Vertex :thinking::blush:

6 likes

Donkere wijzerplaat vindt ik persoonlijk ook wel heel erg mooi staan. Heeft wel iets sjieks…

1 like

Al eerder gevraagd, wat is de onrust?
Ik zou zelf zeggen welke keuze moet ik vandaag weer maken….bijna onmogelijk…!

1 like

Bizar mooie collectie :heart_eyes:

1 like

Ze staan allemaal op een andere tijd, zou ik ook onrustig van worden… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zou de jlc dumpen. Teveel overlap met de breitling

1 like

Zoveel vragen…

Heb je zelf een diverse collectie van Microbrands.
Post die dan!

We leven in een klein kikkerlandje. Om dan grote buitenlandse Engelstalige forums met ons HF te vergelijken gaat denk ik niet op.

Maar goed. We zien je collectie microbrands graag hier gepost!

2 likes

Valt me nu pas op dat de UGs weg zijn. Jammer van de FS mk2.

1 like

Dit is een goede suggestie. Ik merk ook dat ik wil upgraden. Maar er zijn nog heel veel horloges die ik wel een keer wil dragen. :grimacing:

1 like

Op zo’n collagefoto goed te zien hoe 4 vd 5 ontzettend op elkaar lijken. Nooit behoefte aan heel ander horloge? Andere kleur dial?

2 likes

Die zijn er nog hoor! En een skx is er ook nog.

2 likes

Iets groen bvb :dragon:

Tuurlijk.
Ook dat al gedaan qua “collectie”. Groen, wit, rood, blauw, you name it.
Ook al “chrono, dresser, duiker,…” om vooral geen overlap te hebben.
Uiteindelijk komt t op tzelfde neer he.
Je kan maar 1 om.
Een collectie is een collectie. En kleuren of soorten of gelijkaardige: geen verschil.
Daarom is t een momentopname.
Ik koop wat ik mooi vind, sorry

13 likes

:ok_hand:

Is ook zo maar ik vind een lichte wijzerplaat ook heel erg mooi maar op de 1 of andere manier blijf ik maar bij donker haha.

Ben trouwens trots op mezelf, want een GMT vervangen door een chrono. Grote stap hoor.

2 likes

Je hebt best gelijk. Er komen hier relatief veel greatest hits compilaties voorbij. @whisky is het perfecte tegengif. @whisky kassa 2!

Ik zou de uitspraken van Stephan Sagmeister voor een Hodinkee interview graag citeren.

Zelden ben ik het zo met iemand eens geweest, dus ik sluit me graag bij @Brick aan, inzake de APRO.

3 likes

Je vergeet @Cihanski

2 likes

Begrijpelijk dat de meest sterke ontwerpen in combinatie met sterke merken met historie hier goed vertegenwoordigd zijn.
Er zijn alleen wel erg veel microbrands, veel kwaliteitsverschil en het is vaak een grote gok of een microbrand goed is of gewoon alles bij elkaar bullshit.
Ik zelf heb altijd wel een micro in de collectie gehad. Op dit moment een Marin Instruments waar ik blij mee ben :ok_hand:t2:

31 likes

Positive vibes. Even de kern van de zaak samen gelegd:

Soms krijg ik wel eens te horen: SPB077 inruilen voor een duurdere duiker. Maar de SPB077 vat net de essentie van een duikhorloge samen.

50 likes