Jouw collectie op één foto deel X

Ik twijfelde geen moment aan je capaciteiten. De zoektocht is ook leuk.

:ok_hand:t3:

1 like

Dank! Nee. Niet, maar ik ben ook niet meest gevoelige persoon daarvoor ben ik bang.

1 like

Ik was gewoon benieuwd, omdat voor mij de zaak van de micros staat en valt met een kwaliteit bieden die al gauw zich goed moet kunnen meten met entry level luxury. In mijn beleving is Trafford goed ontworpen en net gebouwd, maar niet onder de micros met betere (fijnere, scherpere, etc) afwerking. Voor de stijl en prijs is dat niet echt een probleem. Met Clemence en Traska heb ik zelf geen ervaring, maar ik hoor veel goeds over de afwerking van hun huidige generatie producten.

Zenith Manufacture en Sub gaan ook heel goed naast elkaar! :wink:

Momenteel rust in de collectie, geen aankopen gepland want erg tevreden met de huidige staat :slight_smile:

73 likes

Erg mooie set zo! Die MF :drooling_face:

Sowieso fijn dat er even een mooie foto wordt gepost :slightly_smiling_face:

5 likes

Veel microbrands zijn ook niet meer waard omdat het generieke Reut is van oninteressante off the shelf onderdelen, of het is juist derivatief, of het is pure kolder. Zo interessant zijn microbrands simpelweg ook weet niet.

3 likes

Fraaie pocketwatches. Verzamel ze niet maar heb er ook een aantal. Daar kun je nog mooie dingen van topmerken vinden voor relatief weinig geld…

1 like

Ik zie dat je een prachtige Cartier Tank bezit.
Ik zit eraan te denken om deze bij mijn collectie te voegen…

Hoe bevalt deze je?

Mijn favoriete trio

47 likes

Waanzinnig mooie collectie!!!

1 like

Natuurlijk ben ik het ermee eens dat niet al het aanbod kwalitatief over dezelfde kam geschoren mag worden. Op de een of andere manier heb ik er weinig moeite mee om telkens juist de meer oprechte brands te vinden. Net als bij de gevestigde merken, luxe of betaalbaar, word je lang niet overal enthousiast van. Het leuke van de betere micros is dat je lang niet altijd met een dikke portemonnee hoeft te zwaaien om veel verrassend aanbod te overwegen. Mijn bezwaar is dan weer dat dit kan leiden tot over consumptie of te snel verzamelen. Ik vermoed dat dergelijk risico ook schuilt onder het verzamelen van vintage, waar in mijn ervaring ik ook nel het spoor bijster kan raken tussen het grote aanbod en herkennen wat nu precies, en om elke reden, kwalitatief te prefereren is.

11 likes

On topic:

Mijn huidige collectie! Erg content mee voor nu.

In de (nabije) toekomst voeg ik graag een GS Spring Dive (het liefst de Shunbun) en/of een Speedmaster toe.

56 likes

Hij blijft spoken, zie ik… Gaat er wat uit of komt er een grotere doos? :smiling_face:

De volgende wordt wél echt iets anders dan een duiker.
Denk ik…

34 likes

Aangezien het een soort samensmelting is van de SARX055 en de SBGP013 (titanium kast, 40mm afmeting, zaratsu gepolijst, getextureerde plaat etc.) zou het erg rationeel zijn om deze te vervangen…

Gelukkig hoeft deze hobby niet altijd rationeel te zijn :grin:

1 like

Zeker, zeker.
Een Aquaracer met rode of groene dial staat ook nog op de wishlist.
Maar een keer echt wat anders is voor de variatie toch ook wel leuk.

1 like

Duikers zijn zeker gaaf, maar in het dagelijks leven eigenlijk zo goed als ondraagbaar. Zwaar, log, oncomfortabel. Zo’n ding een hele dag om de pols is een hel :grimacing:

1 like

Ben je niet abuis met een “duikerklok”? Die moet je ook niet om je pols proberen te doen. :grimacing:

Want hoe kan dit oncomfortabel zijn? :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes