Jouw collectie op één foto deel X

Anders komt die nooit tot een Breguet.

Barmhartige samaritaan.

1 like

Lekker hoor!

1 like

Top, top, top.

1 like

Tis waar, mensen met potentieel moet je challengen, zo krijg je het beste eruit.

2 likes

PicCollage al geprobeerd?

1 like

Wat een geweldige collectie!

1 like

Ik draag ze allemaal netjes in een soort rotatie :sunglasses::smirk::innocent:

2 likes

mogen we niet wegstrepen? :thinking: kidding :wink:

2 likes

Mooie collectie!

1 like

Mega mooie collectie :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

Mocht je de IWC ingenieur overwegen :grimacing:

1 like

Top collectie!!!

1 like

Iets in de aanbieding?

en had jij die al niet gehad?

1 like

Echt een heerlijke collectie :ok_hand:

1 like

Dat is hem.

1 like

Klopt :face_with_hand_over_mouth:

Maar hij blijft wel lekker :drooling_face:

1 like

Tja, het glijdt van me af als water, eerlijk gezegd. De limited Alpinist en King Seiko’s gaan nergens heen, de Farer heb ik met veel plezier weer gedragen, die quartz chronograaf die je wegstreept is m’n eerste serieuze zelf gekochte horloge en m’n eerste eigen Seiko, de Yema is m’n favoriete duikertje, de Mühle blijft gewoon lekker want heel erg mooi afgewerkt, en het Serica duikertje was een avontuur van jewelste. De Excelsior Park is echt veel te lekker.

De oranje Nomos is een tandje te zomers, die zou ik nog wel eens voor een OG Club om kunnen ruilen, maar er gaat een club blijven.

Blijven inderdaad over de Baltic, Archimede en TV Seiko.

Mooie Zenith, maar dat zou eerder een TAG Heuer Glassbox worden, zoals ik er nu tegenaan kijk. Betere prijzen, zeker net zo mooi.

Neuh. En waarom jij die skere Aristocrat zou houden begrijp ik niet. Belang bij? Ik vraag dit voor m’n broer. :slight_smile:

Jij streept terecht die skere Aristocrat van grootvader weg. Eigenlijk zou ik dat ding gewoon los moeten laten en terug moeten geven aan m’n broer. Dan heeft hij beide grootvader-horloges.

Maar de draagtijd die ook door @Kad aangehaalt wordt is eigenlijk best dikke prima. Als ik de Archimede, Aristocrat en de TV Seiko even weg denk draag ik alles in roulatie zeer regelmatig.

Die Tank, zoals ik al aangaf, is van m’n vrouw. Die is daar zielsgelukkig mee, want het is haar eerste echte luxe horloge. Een big deal voor haar, omdat ze als voormalig vluchtelinge nooit had gedacht dat ze een aantal zaken zou hebben, waaronder een stabiele en mooie carrière, een fatsoenlijke auto en een Cartier. :slight_smile:

En zeg nou zelf, ANWB kun je op een lulligere manier doen:

Ik vroeg er inderdaad ook niet om, maar als ik een dubbeltje moest doneren voor iedere keer dat ik hier wat heb geroepen was ik de SBGX ook al weer kwijt. :slight_smile:

Dat hoeft eigenlijk niet, ik heb m’n eigen verzameling heel erg goed in het snotje, en ook waar ik nog heen zou willen. Maar zoals gezegd, ik vind het ook weer niet erg om eens te zien wat mensen er mee zouden doen. :+1:

Kijk. Jij hebt mijn verzameling ook redelijk in het snotje.

Jouw botte bijl gaat me wat te ver. Maar wat @Brick daar doet spant de kroon. Zit ik met alleen grootvader’s horloge op de bank. En bedankt maar weer. :rofl:

14 likes

Beste steentje, ik heb een mooie deal voor jou waar we allebei beter van worden: jij zet mij op ignore en ik doe hetzelfde met jou. Wat denk je?
Ik zal mijn deel al even doen dus ik zal je antwoord niet meer lezen, maar ik ga er van uit dat je even enthousiast zal zijn als mezelf. I salute you my old chap :saluting_face: :beers:

2 likes

Ik had ooit zo’n verkoopmanager die steeds “ik challenge je maar” riep terwijl hij in feite eigenlijk onbeschoft zat te doen. Ik ga niet zeggen dat ik zonder zonden ben, maar of challengen me aan een Breguet helpt… Ik betwijfel of dat op mij werkt, dan gaan er eerder hakken in het zand.

Het is een graaltje, de 5157. Waar ik misschien, misschien ook niet, ooit aan toe ga komen. Dat hangt van heel veel dingen af. Maar ik besef ook dat dat soort horloges beperkte charme kunnen hebben als je ze eenmaal hebt.

Voorheen was m’n graaltje de Reverso, maar die vind ik het geld niet meer waard. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik, in navolging van @Whisky’s overpeinzingen, bij een Hentschel H1 37mm uit ga komen. Witgoud, staal, het kan allemaal.

Voor hetzelfde geld ploft er in de komende twee jaar toch een tweedehands Reverso op de mat. Misschien koop ik nooit meer een horloge, of misschien leg ik me 100% op Grand Seiko toe, met als graaltje de Credor Big Date. Zo zou dit een aardige combo zijn, in de doos:

En eerlijk is eerlijk, ik vind dit net zo mooi als een Breguet uurwerk.

We gaan het zien. Die Credor is een stuk exotischer dan de Breguet. En moeilijker te vinden. Dat maakt hem eigenlijk bijna leuker, en het is een pre dat het Japans is.

21 likes

Ik kan erfstukken niet verkopen… ook al is t in t geval van mijn opas en omas met name 00’s quartz puin.

1 like

Dat is waar. Was natuurlijk ook niet heel serieus.

Maar ik ben wel van mening dat, los van een aantal bijzondere horloges zoals je die nu al draagt, de Breguet zou moeten kopen (of de reverso of de credor).

Dus een (groot) aantal nu gaan verkopen en dan door naar hetgeen je graag wilt.

De rest ga je dan echt niet missen.

En stilstand is achteruitgang. Dus door naar bijzondere horloges.

:beers:

5 likes