Ja dat kan dan wel zo zijn, maar een liefhebber zoals ons, heeft nooit 1 horloge óf hetzelfde horloge 30 jaar lang.
Dus wat je schets is denkwensen.
Voor iemand die geen interesse heeft in horloges maar toevallig wel een heel mooi horloge heeft gekocht is dat anders. Die romantiek werkt bij ons liefhebbers helaas niet
Haha if only Ik denk dat ik met die foto vooral deze twee punten wilde maken:
Mijn verzameling is zelden “bij elkaar”. Een paar in de rotatie, de rest in de (Nederlandse) kluis.
Het voelt ergens riskant om de hele club op foto vast te leggen en hier te plaatsen.
En ik kom niet eens in de búúrt qua waarde / omvang van sommige collecties die ik hier zie. Misschien ben ik paranoïde. Het staat iedereen vrij natuurlijk, en ik vind het prachtig om te zien Maar het gemak waarmee mensen dit blijkbaar doen, verbaast me een beetje.
Ieder z’n ding. Ik geloof zelf dat ik niet veel plezier zou beleven aan horloges die in een kluis liggen, noch dat ik het zou accepteren om een angstig gevoel bij mijn bezit te hebben. Kortom: zolang de verzekering dekt wat er ligt vind ik het prima.
Dat vind ik een mooie manier van denken / handelen. Wou dat ik het ook kon
De angst zit er bij mij gewoon een beetje in, denk ik. Wat ik op zich wél leuk vind aan de kluis is dat ik regelmatig een tripje maak en voor mijn gevoel soort van ‘gratis nieuwe horloges’ uitzoek. Dingen die ik al een tijd niet meer droeg, en die ik weer ga herontdekken. Ach ja, je moet er voor jezelf iets leuks van maken.
Jouw manier levert in elk geval leukere foto’s op!
Ik houd ook niet alles meer thuis in een doos dezer dagen. Zeker in de winter heb je hier ook behoorlijk wat inbraken, je zou het maar moeten tegenkomen. Verzekerd of niet, het gedacht dat ze heel je huis overhoop halen op zoek naar je horloges vind ik ook een beangstigende gedachte. En zoals je zegt, je herontdekt wat meer. Ik draag daardoor ook hetzelfde horloge langer aan een stuk, wat ook wel fijn is
Dan maakt het ook niet uit waar ze liggen, als de zoektocht het ergste is (wat ik beaam). Met een externe kluis is het resultaat minder positief voor de bezoekers.
Klopt, als ze denken dat ze er liggen maakt het niet uit. Maar goed, de buit is dan toch minder, zeker voor de horloges die onvervangbaar zijn. En hier er ook niet mee te koop lopen lijkt me zeker een goed idee. Een foto in de kluis of een collage is dan toch wat minder uitnodigend denk ik
Dat is zeker waar, en stom genoeg is het nooit in me opgekomen. Anders dan het snelle iPhone overzichtsshotje voor de verzekering steeds. Ik neem een keer een fototentje mee, ze vinden me daar toch al een rare snuiter (terecht, overigens).