Jouw collectie op één foto deel XI

Je wordt ouder en daardoor verandert je smaak. Mijn zoontje van 3 die at eerst broccoli alsof het chips was en die eet nu helemaal niks meer. :joy: Met horloges is het precies hetzelfde toch?

5 likes

Met 3 horloges, 2x een soortgelijk model en kleur plaat zou mijn keuze niet zijn.

Welke van de 2 vind je toffer en waarom?

Ouder? ja! Wijzer? mwah… :wink:

2 likes

:face_with_peeking_eye:

2 likes

De CW mag blijven, de tissot is inmiddels vandaag aangekomen bij een HF lid :wink: ik vond ze beide heel mooi, maar voelde het toch iets meer voor the twelve.

2 likes

Chrono’s hebben meer wijzer

ZEP
Navitimer
Monaco

Go Vincent!

2 likes

Nog het zelfde duo maar nu beide op MN.

37 likes

Beetje vergelijkbare struggle hier. Na beide nu een paar maanden te hebben doet de Speedy me meer merk ik. Sea dweller vind ik wel weer meer casual/T-shirt klappert. Had de speedy even op leer want meer “dressy” maar de stalen band té mooi om niet te dragen.

51 likes

Ook eens een update… Het werd tijd om eens op te ruimen, dus ik ben (bijna) terug naar dit mooie zestal! Stuk voor stuk horloges waar ik een band mee heb of die gewoon te mooi zijn om weg te doen. De keepers :blush:

Mijn gedachten gaan nu weer alle kanten op. Terug meerdere leuke stukken erbij? Even kappen met de gekte en genieten van wat ik heb? Of toch die ultieme aankoop doen en kijken voor een Lange? Ik heb wat plankenkoorts voor de laatste optie denk ik… Wat een hobby is het toch!

Grail materiaal!

GS-loos door het leven gaan is ook wat… dan toch maar deze in de plaats?

De nieuwe Omega is ook wel prachtig!

Of gewoon even iets leuks doen nu de lente er aan komt?

We zullen zien! :blush:

79 likes

Lekker een weekje weg naar de zon met een prachtig horloge om je pols uit je collectie is natuurlijk ook een idee :sunglasses: :beers: :beach_umbrella: :desert_island:

4 likes

Als je nu weet dat het een toekomstige klassieker is zou je hem het beste kunnen kopen voor het nageslacht. :smile:

Een beetje mooie vintage is uit de jaren 1950-1989. Dat is dus nu 35-75 jaar oud.

De toekomstige moderne is dus -op zijn vroegst- in 2060 interessant als vintage :grimacing:
Daar ga ik zelf niet als vintage van genieten :joy:

4 likes

Je hebt een hele mooie en afwisselende collectie. Alhoewel ik zelf de nomos en de oris zou verkopen. Vooral genieten dus.

Maar…

Het viertal wat te laat zien heeft alles wat een mens nodig heeft :smile:

Lange, GS. Omega en doxa… ik zou exact voor deze 4 gaan!

3 likes

Heb je al je vintage omega’s verkocht Jasper? Van de 6 die je overhoudt zou ik alleen de oris inwisselen voor een doxa. En gezien je de tudox fxd kan hebben zou ik zeker voor de sub 300(T) gaan. Die draagt al een pak kleiner dan de FXD. De deamaster die je laat zien is ook wel een hele mooie kleurstelling.

2 likes

Ik snap en ben het met je eens maar er zijn ook heel veel mooie horloges gemaakt in de jaren 90 en 2000. Die ook echt wel speciale vintage stukken worden.

Alleen dan veel eerder, iedere tijd heeft zijn toppers maar je moet er naar zoeken.

3 likes

Hele mooie collectie, geniet ervan. Nooit gedacht aan een kroontje?

2 likes

Ja dat is zo. Alleen @Colnago had het over nu nieuwe horloges bij de AD kopen. :smile:

1990-2000 is overigens nu ook nog geen vintage imo.

2 likes

Ik zou zolang je het niet weet gewoon niets erbij halen.

Dat zou ik toch overwegen. De rest is snack.

Ik vraag mij af wat de echte meerwaarde is over zeg 25 jaar, je krijgt hem niet meer in de stickers dus wat is echt nieuw. Als het een speciaal horloge is dan wordt hij (hopelijk) geveild en boeit niemand meer of deze van de 1ste of 10de eigenaar is. De compleetheid en staat is meer van belang.

Helemaal eens, nu nog niet maar over een jaar jaar wel weer.

Er zijn genoeg speciale horloges met een historische waarde die met doos en papieren te vinden zijn. Ook hier gaat het om de staat en compleetheid. De tijd en inflatie gaat ook zijn werk gewoon doen. Koop je een goed horloge na onderzoek en je hebt tijd kun je eigenlijk geen verlies maken.

Overigens kun je deze horloges gewoon dragen en er van genieten en over zeg 20 jaar weg doen.
Zegt dus niks van liefhebber zijn of niet. Want je geniet in de tussentijd “gewoon” van het horloge.

Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.

3 likes

Dit!

En daarna rustig werk maken van je andere wensen.

1 like

Oké 2 pictures dan.
Alle Bulovas in het gelid. :star_struck:

39 likes