Hele mooie suggestie idd deze King Seiko zou ik ook graag in de verzameling willen hebben.
Wat is trouwens het referentienummer van die Zenith?
Als ze niet veel geld kunnen opleveren, zou ik ze gewoon houden. Ik heb ook nog een Swatch en een Hamilton liggen die ik nooit meer draag, die zitten mooi in een apart doosje bij mijn eerste Flik Flak en mijn Baby G jeugdhorloge. Leuk als herinnering en het ligt niet in de weg
Ref 97.T384.400/57.C856
Je weet me te vinden
Mooi issie hoe is de band? Hij ziet er fraai uit maar er wordt nogal eens geroepen dat Seiko z’n banden niet op orde heeft. Geen ervaring dus ben benieuwd…
Ik heb hem niet meer in bezit, maar heeft niks te maken met het horloge. Eenvoudig uurwerk (wel accuraat), mooie plaat. Daarbij zijn de kastvorm en band me positief bijgebleven. Die zijn beide meer dan uitstekend qua afwerking. Ik miste alleen fijnverstelling.
Oké achter de maat kan ik mij dan niet meer verschuilen.
Zoek evenwel van 13 naar een 10 horloges te gaan met thema ‘zeldzamere dials’.
King Seiko charmeert maar zal net-niet verhaal worden
Wat zijn die King Seiko’s toch prachtig om te zien, werkelijk schitterend horloge
Het jaar is bijna voorbij. Ik liep gisteren tijdens mijn dagje uit in Amsterdam nog even over de PC, ging wat winkels in om te passen, liet me bijna verleiden om een MoonSwatch mee te nemen, maar uiteindelijk met niks thuisgekomen. Dus ik denk dat ik het jaar wel kan afsluiten
- Een Nomos om mijn nieuwe baan te vieren
- De Speedmaster, mijn grail
- Citizen Zenshin, eigenlijk niks over te zeggen
- SKX 171, ik denk een week gedragen in 2024, maar te leuk om te houden
- De G-Shock twee weekjes geleden toegevoegd voor klimmen en wintersport, een echt gooi en smijt horloge
Voor 2025 maar eens nadenken wat er bij mag komen
Met een gerust gevoel en deze set het jaar uit.
Het jaar 2024 was qua hobby weer genieten, al heb ik ook een paar maanden focus gehad op andere (ook leuke) dingen.
Voor mij tikt dit setje alles aan wat ik wil: Datejusts omdat dat mijn favoriete alleskunners zijn, maar in deze uitvoeringen toch heel verschillend. Vintage Seiko met emotionele waarde, Seiko duiker omdat ik kostbaarder niet waard ben, maar toch een duiker wil. Geweldig ding trouwens met dat Solar uurwerk. Longines en Tank als bandenwisselaars, zowel vintage als modern, resp. handwinder en quartz.
Natuurlijk is en blijft een Zenith A385 heel tof, maar voor nu geniet ik even van de rust
Fijne dagen allemaal en kom maar door met die eindejaarscollecties!
Mooie set en die Nomos is heerlijk fris!
Heerlijk divers en uitgebalanceerd een Zenith chrono zou absoluut een passende aanvulling zijn. De manufactuur A386 zou ik persoonlijk nog mooier vinden binnen jouw set
Heel mooi duo, die bovenste lijn! Dat blauw van de Nomos springt er heel mooi uit
Mooie set! De Zenith zou er uitstekend bij passen en je moet altijd wat te wensen hebben he
Wijs besluit.
Hier heb ik de SJE093 en de GS SBGY in de verkoop gezet. Ze zijn nog niet weg, maar in de veronderstelling dat ze ooit wel verkopen geef ik alvast een eindejaarsupdate
De Omega’s
De anderen
Ik ben helemaal Grand Seikoloos momenteel helaas, dus daar moet nog iets aan gebeuren. Als beide horloges verkocht geraken, komt er een GS SLGW003 in de plaats. En een Skyflake blijft toch ook prikkelen, om een beetje kleur te brengen
Geen haast bij gelukkig!
En nog een prachtige collectie
Nog steeds een mooie collectie.
Die linen dial Connie is grandioos.
Ik vraag me wel af of de nomos nog veel bestaansrecht zal hebben eens de GS SLGW003 er is.