Begrijp me niet verkeerd, iedereen vindt Speedmasters mooi/leuk/indrukwekkend. Er is niets mis mee. Een Speedmaster kan altijd nog.
Ik zie nu iemands collectie met een brede interesse. Een niveau omhoog lukt ook prima in de breedte. Langs de flanken liggen interessante horloges verstopt. Ik word daar persoonlijk blij van. De verrassing dat je iets vindt dat onbekend is bij de meute, daar zit een groot deel van het plezier.
@Calm007 als de horloges geen brood eten, doe dan niets weg, maar ga vooral kijken waar je echte interesse ligt. Niet alleen qua merken, maar ook kastvorm, Manufacture, afwerking, welke band draag je het liefst. Ik zie dat je wel een dresswatch icm een korte broek zou willen dragen. Mijn advies is dan: doe het gewoon. Je zult merken dat je veel meer draagtijd geeft hierdoor aan horloges waarvan je dat niet verwacht had. En vanaf dan lekker bandjes wisselen. Vanuit die ontdekkingstocht vind je je favoriete stukken, want je gaat nog beter leren kijken.
Heel mooi! Heerlijk een beetje reizen inderdaad en niet té snel afscheid nemen. Ik zal het delen als er ‘langs de flanken’ een mooie toevoeging komt. Lekker blijven lezen hier ook, wie weet wordt het tóch een Speedmaster, wie weet ook niet
Daar ga je heel hard spijt van krijgen Wouter. Mocht ik een ongelimiteerd budget hebben dan neem ik hem van je over tot de tijd dat je tot inkeer komt. Gewoon omdat ik een goed mens ben
Het zou heel goed kunnen dat je daar gelijk in hebt, en in dat je een goed mens helemaal . Maar het is zo leuk om rond te kijken, en zeker als je momenteel een flink inruilbudget hebt. Dan komen merken die je vroeger als onbereikbaar beschouwde ineens wat dichterbij en dat trekt daarmee weer een heel ander blik met mogelijkheden open.
Met alleen deze Speedy ga ik dat niet redden, maar bijvoorbeeld een F.P. Journe zou ik nog wel eens willen hebben.
Edit: even een reality check gedaan. Een F.P. Journe blijkt toch minder haalbaar dan mijn fantasie voor ogen had.