Denk meer dan een beetje
In mijn wereld wel
Ik kan mij herinneren dat het gouden! dresshorloge van mijn vader regelmatig boven de gootsteen hing aan zijn pols en de afwas werd gedaan. Dat die vocht in het horloge had werd voor lief genomen. Helaas is deze dus vertrokken naar de eeuwige jachtvelden.
Voorwaarde is dus wel dat deze van een edelmetaal dient te zijn. Die stalen equivalenten van een dresswatch zijn gemaakt om er sportief mee te ravotten, dat is dus een beetje valsspelen in mijn ogen.
Je hebt ook een soort mens die een dresswatch op een stalen band draagt. Ook dat is geen dresswatch op wellicht een enkele uitzondering na. Ik ben het met je eens dat een dresswatch op leer hoort.
Dan nu naar 2025; voorbeeld: imho is een reverso 100% een dresswatch. Leuk dat ze die in staal maken, maar een edelmetalen versie is dus de real deal. Nieuw onbetaalbaar duur helaas. Dus wordt de stalen versie gretig verkocht. Helaas zien we de gouden versies dus te weinig.
Zo is het ook met SUV’s. Dat wat jij een suv noemt is in 9 van de 10x een sedan of station op hoge poten met 2wiel aandrijving.
Helaas kopen mensen dat met het idee dat ze ruimte hebben en hoger zitten en koning van de weg zijn. (Dito voor stalen dresswatchdragers).
Ik ben het dus volledig met je eens dat die sufs overbodig zijn en een mooie station een veel beter alternatief is.
Of je koopt een echte suv. En we weten allemaal wat dat dan betekent. Duur in de aanschaf, maar dan kun je ook het regenwoud van Brazilië doortuffen zonder enige moeite.
Alleen de gemiddelde loonslaaf heeft dat leasebudget niet, laat staan dat die de bijtelling kan betalen. Dus kiezen we maar voor het alternatief.
En zo is het vaak met horloges ook. Begrijpelijk, maar ergens is dat best jammer.
En binnen deze categorie is er nog steeds een groot onderscheid. Mijn vrouw rijdt van een welbekend merk en type zo’n auto. Met een V8. In 7 jaar tijd zijn er maarliefst 15 in Nederland op kenteken gezet van dit type. Tegenover tienduizenden van de 4/6 cilinder variant
Maar ze hebben wel allemaal een AMG pakket, 21 inch wielen en donkere ramen. Onder de kap is het nog steeds om te janken.
Dat zou een mooie wissel zijn! 2 DJ’s zijn imho wat overkill in een set van 5. En het is nog even zomer, dus snel die Zenith regelen zou ik zeggen
Heerlijk kleurrijk geheel!
Die Navitimer blijft heel gaaf de rest overigens ook hoor.
Ja mooie collectie blijft het toch. Nog steeds geen behoefte aan volgoud?
Heb jij nou een bezel protector op je datejust zitten?
Die speedy tuesday is echt heel nice.
Een 1803 zou ik wel willen op leer. Maar komt nog wel een keer
Doen! De Defy Revival is zo’n ontzettend gaaf horloge. Tof dat je je 16234 daar voor wilt opofferen
Poh, dat setje DJ’s is inmiddels een klassiek duo, maar die Zenith is wel erg lekker zeg!
Ohja, stop eens even met wisselen van avatar, dat kan mijn vermoeide pappa-brein niet aan!
Willen is een groot woord, maar het leven is (soms) keuzes maken. Nog ff denken.
Ik zet hem binnenkort weer terug
Die Zenith is ongekend cool. Anderzijds ook wel weer serieus geld voor een ‘fun piece’
Klopt. Die heb ik er bij gekregen. En als ik naar het werk fiets, zit het horloge (weliswaar in een servicecase) in mijn fietstas. Dan geeft dit mij een prettiger gevoel. Kan die zo vanuit de box in de case en in de fietstas. Op het horloge is toch wel de makkelijkste manier om de protector te bewaren.
Dat is het hele verhaal erachter.
Dat klinkt erg gedisciplineerd. Niets mis mee, maar waarom zou je hem niet dragen op de fiets?
Die Gele Avenger staat er een heel lekker bij!
Ik draag geen enkel horloge op de fiets, tijdens woon-werk-verkeer, of breder, als ik wat meer vaart wil maken.
Risicovermijdend.
Inmiddels weet ik, door schade en schande maar ook door andermans ervaringen, dat een ongeluk in een klein hoekje zit en de manier waarop ik mij door het verkeer verplaats, verhoogt het risico.
Daarnaast, en zeker niet onbelangrijk, genereer ik het nodige lichaamsvocht (wat ook wordt afgescheiden) en schuw geen weersomstandigheden. Allerlei andere zaken waar ik het horloge niet aan bloot hoef en wil stellen.
Dus ik zou de vraag in die zin om willen draaien; waarom zou ik tijdens die fietstochten een horloge dragen? De tijd doet er op dat moment niet toe. Immers, het vertrekmoment is gepland en de route bepaald.
Pas bij aankomst op kantoor is een (meer exacte) tijdsbepaling een issue (want dat beïnvloedt mijn vertrektijd aan het einde van de werkdag) maar die tijd lees ik af van mijn fietscomputer, waar ik ook o.m. de gemiddelde snelheid opneem.
Vervolgens loop ik 7 verdiepingen naar boven om daar te gaan douchen. Daarna kleed ik mij om in geschikte kleding voor de werkdag (sterk afwijkend van de fietskleding) en doe het gekozen horloge om.
Nou ja, daarom dus.
Dan zijn er ook nog momenten dat ik mij met gezinsleden per fiets verplaats. Beduidend andere afstanden, andere omstandigheden en andere snelheden. Dan draag ik wel ‘gewoon’ een horloge (om het even welk exemplaar).
Jij rent roekeloos wiel tijdens de rit naar kantoor? Maar waarom zou je willens en wetens jezelf op zo’n manier door het verkeer verplaatsen dat er sprake is van risico, terwijl je letterlijk in de zin erboven roept risicomijdend te zijn?
Als mijn Shunbun total loss is ben ik eens 5000 Euro kwijt aan vermeende restwaarde in een horloge, maar als ik op m’n bek ga omdat ik roekeloos rijd met motor of fiets ben ik vaerder van de pad, om het maar eens op z’n Zeeuws te zeggen. Dat horloge is maar geld, maar je knieën, nek, algemene gezondheid… Tja. Risico is kans x impact, tenslotte.
Ik zou de keuze maken om wat rustiger of beschaafder te fietsen. Dan zou je er ook een horloge bij aan kunnen hebben, als je dat leuk vind.