Jouw collectie op één foto deel XII

Alles komt nog wel voorbij in de carrousel eerlijk gezegd, behalve dat addiesdive Ali dingetje die ik via marktplaats voor een :green_apple: + :egg:gekocht heb. Die mag ook eigenlijk niet meer in de collectie vanwege copy-paste, is inmiddels mijn mening. De rest wordt dus gedragen, de Alpina het minst maar het is mijn afstudeercadeau. En de zwarte pulsar een kado van m’n beste vrienden toen ik 16 werd, met inscriptie. Beiden mogen dus nooit weg :). Maar strepen mag zeker! Ik weet alleen niet of ik er iets mee doe :slight_smile:

3 likes

De zwarte pulsar in RVS of de goudkleurige?
En wat is de tank in de midden juist?

1 like

Wat een mooie Omega Geneve heb je! Ik had ooit dit model in goud (de jumbo dus), kijk nu weer naar het aanbod

1 like

RVS. Ik ben inmiddels 40 dus bij gaat al even mee :slight_smile: dankzij het forum heb ik er weer een stalen band op gekregen, zo is de zilveren dial erbij gekomen die ik best geinig vind om af en toe te dragen. Toen kwam ik de goud-zwarte een keer tegen om zich aan te sluiten bij die andere 2. Voor het geld wat ik daarvoor kan krijgen hoeven ze niet weg haha :slight_smile:

2 likes

Oh en die tank is een rikketik vondst. “Charles André Genève” - handwinder, kan er weinig over vinden en tot nu toe 1x op een gala gedragen. Dat heb ik max 2x per jaar en daarvoor is het al mooi, al hoop ik dat ik hem ook eens ‘durf’ te dragen bij shorts en T-shirt :sunglasses:

1 like

Nog een laatste vraag, wat vind je van de moonswatch?

1 like

Niet gek en ook weer een beetje een verhaal. Op vakantie gekocht in Zwitserland in de begintijd van de Moonswatch. Rennend door de straten van Lugano, met mijn kids, omdat me telefonisch was medegedeeld dat er nog 1 ‘Mercury’ was. Ik snap, met dit sentimentele gedoe wordt strepen lastig, je m’excuse :wink:

2 likes

Ok, niet schrikken.

Mijn logica.

• De 2 met betekenis houden.
  • 1 nette houden (ik koos nu die lange 1 Tissot)
  • 1 duiker houden
  • zoveel mogelijk schoon schip maken om rust en budget te brengen.

En dan een speedmaster erbij. Mooie vertrekbasis richting 50j.

En dan ga je waarschijnlijk een bleke wijzerplaat missen. Wel dat is een probleem voor later :sweat_smile:

14 likes

Dat is dan wel meteen een hele voor de hand liggende oplossing voor een probleem dat niet bestaat.

Als je een stap hoger wilt en gek bent op outside of the box horloges, kijk dan éérst voorbij de Speedmaster…dan zie je meer.

Zo heb ik een jaren '90 Jeager LeCoultre Meca Quartz chronograaf en een jaren '70 Ulysse Nardin automaat (TV, Chronomètre) in mijn lijst staan die samen minder kosten dan één Speedy en toch de lat veel hoger leggen, met meer lol. Waarom altijd die usual suspects? Saaaiii.

2 likes

En weer terug naar vijf stuks.

:slightly_smiling_face:

98 likes

Dank ik volg je gedachte wel hoor! Ik ga eens nadenken en maak me tot dan ook geen zorgen :slight_smile:

1 like

Veilige sprong, en mensen genoeg die de speedy niet saai vinden.

Ik ben zelf geen speedy fan, maar moet wel toegeven dat het een goed gemaakt horoge voor zijn geld is.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen vindt Speedmasters mooi/leuk/indrukwekkend. Er is niets mis mee. Een Speedmaster kan altijd nog.

Ik zie nu iemands collectie met een brede interesse. Een niveau omhoog lukt ook prima in de breedte. Langs de flanken liggen interessante horloges verstopt. Ik word daar persoonlijk blij van. De verrassing dat je iets vindt dat onbekend is bij de meute, daar zit een groot deel van het plezier.

@Calm007 als de horloges geen brood eten, doe dan niets weg, maar ga vooral kijken waar je echte interesse ligt. Niet alleen qua merken, maar ook kastvorm, Manufacture, afwerking, welke band draag je het liefst. Ik zie dat je wel een dresswatch icm een korte broek zou willen dragen. Mijn advies is dan: doe het gewoon. Je zult merken dat je veel meer draagtijd geeft hierdoor aan horloges waarvan je dat niet verwacht had. En vanaf dan lekker bandjes wisselen. Vanuit die ontdekkingstocht vind je je favoriete stukken, want je gaat nog beter leren kijken.

5 likes

Ik probeer uit de duiker fase te komen maar het lukt niet zo. .

Niets meer aan doen! :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::heavy_check_mark:

1 like

In plaats daarvan neem je een deep dive…
E4F83FA6-741F-404C-A884-59630F406115

1 like

Heel mooi! Heerlijk een beetje reizen inderdaad en niet té snel afscheid nemen. Ik zal het delen als er ‘langs de flanken’ een mooie toevoeging komt. Lekker blijven lezen hier ook, wie weet wordt het tóch een Speedmaster, wie weet ook niet :slight_smile:

2 likes

Hier alvast wat inspiratie Leuke collectie van hoog niveau met afwijkende keuzes

1 like

Echt een schitterende collectie! Mooi gevarieerd. Die gouden navitimer maakt het ook echt af.

1 like

Dat kan je wel zeggen ja, ik ga bijna naar Squale only. Maar ik probeer overlap wel te vermijden

1 like