Jouw collectie op één foto deel XIII

Hoe kijk je naar de Da Vinci? Vind het een bijzonder horloge maar je ziet ze bijna nooit.

2 likes

Geeft me altijd een glimlach. De afwezigheid van lugs is natuurlijk niet voor iedereen, maar ik vind het een prachtig horloge. Zou ik liever een 3970, tuurlijk. En ik ken een verzamelaar die ze gewoon samen in de collectie heeft.

2 likes

dit is de enige reden waarom ik hem niet of nog niet kocht, en geloof mij … ik denk er al aan van voor 2000 :slight_smile: Maar net die bandaanzet houd mij al zeer lang tegen.

Voor de rest een subliem ding

1 like

Goed punt. Het is niet echt te vergelijken met een 3970 maar dat probeert het volgens mij ook niet.

1 like

laat me maar weten wanneer je weer eens op een Redbar komt dan neem ik hem wel mee.

1 like

Mooie set! :+1:t2: welke zomerduiker heb je eventueel op het oog?

1 like

Dit is slechts een klein deel van mijn collectie.

Als verzamelaar en liefhebber waardeer ik alle prijscategorieën.
Dus vandaag is de Oriënt Star Retrograde aan de beurt.

Een inhouse uurwerk met de complicaties zoals je kunt zien, een retrograde dagindeling, datum schijf en PR aanwijzer op de plaat. Een fantastisch afgewerkte band en kast met heel goede gesp. En moet je die wijzerplaat zien, met dat reliëf

Trots.

41 likes

Dank je! De nieuwe Longines HQ op mesh of rubber lijkt mij wel wat, maar dan ga ik toch ook nog een 2e hands bb58 kijken vermoed ik…

1 like

Die vind ik lastig. Ik stoor me aan de de rechthoekige indices maar dan op 6 en 9 een rondje. Staat net apart. En dan een ruit in de wijzer. Vind het daardoor rommelig ogen. Jammer, want verder is hij qua budget natuurlijk wel een klapper.

Zeker tof. Zwart of blauw?

Ja die hoor ik vaker over de HQ, ik denk dat het mij niet stoort, maar in ekket eerst eens passen. Mbt de bb58, ik neig iets meer naar de blauwe voor de zomer. De bb58 Gmt is ook leuk, maar dan gaan we het concept zomer duiker wel voorbij. Wat zou jij toevoegen?

1 like

Weer wat veranderd buitenom m’n vorige inbreng hier. Tijd voor een update.

55 likes

Mooie set hoor :ok_hand: Classic vraag: wat draag je nu het liefst/meest?

1 like

Wisselt sterk, maar vrijwel alles in roulatie.
De CW heeft laatste tijd de meeste polstijd gekregen omdat ie nieuw is.

De Spinnaker en de MoonSwatch draag ik wel wat minder merk ik.

Leuke diverse set! Ik vergeef je het hebben van de MoonSwatch. :rofl:

Hoe bevalt die… is dat een Seconde Seconde collab?

1 like

Is gewoon een leuk ding, maar er komt sowieso een 3861 Sapphire voor terug. Na de verkoop van m’n 3570.50 bleef dat altijd op het lijstje staan.

Jep! De Fleuss Fifty Phantoms van vorige Halloween. Erg leuk ding en heel netjes afgewerkt.

Voor een zomerduiker?

BB sowieso wel leuk, maar wel wat standaard.
Ik vind de 39mm Longines LD wel geslaagd, heeft ook stalen band. Groen is minder mijn ding, de bruin/rode is wel erg tof maar natuurlijk een iets lastigere kleur. Blauw doet het standaard goed:

Zelf zou ik deze graag op staal zien in 39mm, maar helaas alleen verkrijgbaar zonder staal in 36 en 42mm.

Andere leuke zomeroptie? Serica. Speels en eigenzinnig. In meerdere kleurtjes te verkijgen, maar ik vind deze wel heel leuk:

25 likes

Coole collectie met veel variatie :ok_hand:

1 like

Leuke opties, de LLD heb ik een tijdje geleden groet in het blauw en beviel ook zeker goed. Wel iets duurder dan waar ik nu aan dacht. De Serica is ook een toffe optie!

2 likes

What else? :blush:

9 likes

Die Doxa springt er ook wel positief uit! Is dat een witte? Lijkt een beetje lavendel ofzo op deze foto, maar dat kan vast niet.

1 like