Jouw collectie op één foto deel XIII

Is nu net de mooiste.

2 likes

denk dat ik gisteren nog op een andere planeet zat.
Ik bedoel net het omgekeerde … Die Laureato is voor mij met voorsprong de tofste, mooisten en interessantste van jou set.
Ik had blijkbaar nog last van de narcose na een medische ingreep vrijdag :slight_smile:

2 likes

De Laureato is echt top en met 38mm voor mijn pols perfect. Alleen draag ik het horloge vrij weinig.
Voorlopig blijft het horloge nog wel even en dan zien we wel wanneer ik weer genoeg van heb.

2 likes

Neeeee! Dat is op de sub na de mooiste!

Sorry PO :sweat_smile:

1 like

De Ingenieur is echt een aanrader om eens te passen, heerlijk horloge! Hij is er enkel in 35 en 40mm, die van mij is dus de 40 :blush:

Een 38 zou wel perfect geweest zijn. De 40 is zeker draagbaar, maar aan de grote kant. Mij stoort het gelukkig niet, maar voor polsen van minder dan 17cm wordt het wat nipt denk ik.

1 like

Heeft war jaartjes gekost, maar heb een collectie waar ik trots op. En ik draag alles ook. Een horloge om alleen naar te kijken vind ik zonde. Dit zijn allemaal mechanische horloges waar ik een voorliefde voor heb. De 2 Seiko kinetics die jullie zien zijn in mijn ogen ook mechanisch behalve dat de energie bij deze twee niet op geslagen worden in een veer maar in een batterij/accu. Ik heb ook nog quartz horloges. Deze heb ik niet op de foto staan.

31 likes

Betere foto :sweat_smile:

30 likes

:sweat_smile:

Benieuwd hoe je solar indeelt.

1 like

Die AP ROO steekt er wel eenzaam bovenuit :slight_smile:
Vind ik zelf 1 van de betere ROO die ze ooit maakten

Bij een solar word licht direct omgezet in energie naar de batterij door middel van zonnecellen.
Hier wordt dus geen balans gebruikt om energie om te zetten. En okee tuurlijk stoot ik heel wat liefhebbers tegen hun horloge hart om kinetic onder mechanisch te plempen maar ach ja ieder zijn mening.

https://www.youtube.com/live/zH_KICWm1Vs?is=EW9dAF3GRuKIn50J

Hierbij de link waarin de AP uitelkaar getrokken wordt door Kalle. Horloge heeft een volledige service beurt gehad.

Weer een keurig horloge terug gehad, die er weer jaren tegen kan👍

4 likes

Is dat the beast?

Deze. 42mm prachtig maar wel erg fors :sweat_smile:

13 likes

Ik vind de zijne nog net iets mooier, wijzerplaat is super.

Hier op de Kevlar wat later 1 van de kenmerken van de EOD was (End of days film met Schwarzenegger). De EOD was op zich dan weer het eerste Offshore model dat gelimiteerd was en verkocht werd met een serieuze premie. Helaas heeft AP de jaren daaropvolgend zowat iedere week een nieuwe LE uitgebracht :-). Beetje gelijkaardig met Panerai in diezelfde periode.

8 likes

Ik vind die met die getallen als index juist minder mooi.

Maar goed. Ze zijn allebei tof

1 like

Hier een collectie update.

De Rolex OP 36mm groen stond al lang op mijn verlanglijstje en nu heb ik hem. :smile:

Dus er moest wel wat uit zodat het niet te veel werd.
Uit:
Tudor black bay 58 blauw
Citizen chronomaster washi papier wit

84 likes

Mooie set.

Speciale reden voor deze omega? Vs een meer standaard uitvoering?

2 likes

Mijn pols is niet al te groot.
Een keer de normale 42mm speedmaster gepast, het kon wel net. Maar ik was bang dat ik er spijt van ging krijgen dat het toch te groot werd.

Dan kom je al snel uit bij de 38mm reduced.
Maar toen kwam ik deze tegen met dezelfde maat die ik mooier vind.

2 likes

Mooie collectie Siebe

1 like

Wat een mooie set!

1 like

Wat een bijzondere collectie

Misschien een wat ongebruikelijke observatie, maar ik ben oprecht benieuwd naar het verhaal achter de Audemars Piguet.

Als ik naar de rest van je collectie kijk, zie ik een duidelijke rode draad: horloges me karakter en een bescheiden in bekendheid en merkbeleving. Stukken die niet alleen vanwege hun waarde interessant zijn, maar vooral vanwege het verhaal dat ze vertellen. Juist daarom voelt de AP voor mij als een buitenbeentje. Niet alleen qua prijsklasse, maar ook qua uitstraling en filosofie. Hij lijkt bijna uit een compleet andere verzameling te komen.

Het roept bij mij de vraag op of dit een bewuste koerswijziging was, of dat er een bijzonder verhaal achter schuilt. Soms voelt het bijna alsof iemand jarenlang alles opzij heeft gezet om dat ene ultieme horloge te bemachtigen, waarna de rest van de collectie noodgedwongen op een lager pitje kwam te staan. Dat bedoel ik absoluut niet denigrerend, integendeel. Maar de AP trekt zó veel aandacht dat hij de rest van de collectie bijna overschaduwt.

Draag je de andere horloges eigenlijk nog net zo vaak sinds de AP erbij is gekomen? Of merk je dat je automatisch steeds naar dat ene horloge grijpt? En als dat niet zo is, wat maakt dat de AP toch zo’n prominente plek in de collectie heeft gekregen?

Ik stel de vraag juist omdat hij voor mij niet direct lijkt aan te sluiten bij de rest van de verzameling. Des te interessanter lijkt me het verhaal erachter. Soms is juist dat ene horloge dat op het eerste gezicht niet lijkt te passen, uiteindelijk het stuk met de mooiste anekdote. Ik ben benieuwd hoe dat bij jou zit.