Jouw collectie op één foto deel XIII

.

Het blijft lastig. De cushion case UG draag ik weinig, dus die gaat mogelijk wel weg. Een Polerouter blijft er 100% in, wellicht wel allebei. De Breguet is mooi en dit is de zeldzamere pre-A (Roth era) maar ik mis de secondewijzer en denk dat een andere Breguet meer in de smaak zou vallen.

Ik ga kijken of het lukt om dat met mijn collage-app voor elkaar te krijgen.

Ik ben het eens met je over de Breguet. Heb deze amper gedragen sinds ik hem heb helaas.

De Longines Tre Tache gaat sowieso niet weg. Daar zijn er maar een paar van in de wereld en die ga ik nooit meer vinden. Over de ALS heb ik ook gedacht. Ik vind het wel gaaf dat dit de hele vroege met solid cashback is en als je het mij vraagt zijn de jaren '90 ALS-horloges gemiddeld gesproken beter. Een vroege Langematik of Lange 1 (al twijfel ik of die niet wat groot is) zou echter ook heel gaaf zijn.

Zeker. Ik draag bijna alle horloges die ik nu heb. Maar eigenlijk de meeste veel te weinig. Dan kan je beter wat dingen wegdoen en iets kopen wat je vaker wil en kan dragen. Al zou ik de White Shadow er niet snel uitdoen. Heerlijk horloge, niet heel duur, maar wel iets wat je makkelijk kan dragen. En het enige stalen horloge wat ik al jaren graag draag.

Zeker. Ook veel zeldzamer dan de polerouters. Maar ik draag het toch minder dan ik zou willen waardoor hij toch mogelijk weggaat. Maar wellicht krijg ik spijt…

Eens. Met name de vintage horloges hebben jarenlang geduurd om bij elkaar te verzamelen. Vandaar dat zoiets als de Blancpain er makkelijker uitgaat (of andere horloges die veel verkrijgbaar zijn) dan de echt zeldzame vintage horloges…

Met de Blancpain en UG cioccolatone ben ik het denk ik eens. De white shadow gaat niet weg.

Leuke suggestie. Een prachtige ALS! Dat kost wel de hoofdprijs ben ik bang. Dan moet er wel meer uit (minimaal Breguet + ALS). En als ik een gouden polerouter wegdoe ga ik er geen stalen voor terugkopen. Ik heb mijn stalen polerouter net verkocht. Maar die van jou blijven mooi!

Great minds think alike! Prachtig horloge, al zou ik voor dat geld eerder voor een Little Lange 1 gaan denk ik.

7 likes

51 likes

Join the club!

Oh :neutral_face:

De Datograph is denk ik het meest significante horloge van ALS maar voor mij te duur en groot. De Lange 1 trekt me al meer dan 10 jaar maar is ook wel flink. Dan is de Little Lange 1 een perfect horloge. De Zeitwerk, Lange 1 en Datograph zijn de echt iconische horloges van ALS die iets bijzonders brengen wat andere horlogemerken niet brengen.

19 likes

Ze zijn mooi, en iconisch. Maar doorgaands te groot.

Precies dat is de reden dat ik de Little Lange 1 wil. Die is slechts 37mm en net onder de 10mm dik.

3 likes

Je weet dat “onze” suggestie ook 36mm is toch?

2 likes

Phoe, lastig hoor. De Blancpain is de enige die me wat minder aanspreekt. Killer set :fire::fire::fire:

1 like

Dat klopt en het is erg mooi. Maar voor dit type horloge neig ik toch eerder naar een Patek terwijl ik bij Lange eerder naar de (Little) Lange 1 zou kijken.

Dankjewel. De Blancpain is ben ik bang inderdaad geen blijvertje.

2 likes

De onrust neemt ernstige vormen aan. Ik ervaar een ernstig gebrek aan balans en er moet iets moois bij.
De Longines gaat na mijn vakantie naar het blauwe theater en ik heb nog een JLC tv dial Memovox weg voor onderhoud.
Denk eens mee aub.

62 likes

Je mist een duiker! :diving_mask:

4 likes

Je mist iets vierkants of rechthoekigs.

Een Cartier Tank in goud of een TT Santos kan ook een mooie toevoeging zijn. Heb je meteen een lichte plaat afgevinkt.

Ter inspiratie:

23 likes

Gewoon een hele mooie collectie. Neem de tijd
om lekker rond speuren om te ontdekken wat je toe wilt voegen. Cliché maar dat is toch de leukste fase.

Ps. die

van @MrMojo is heerlijk. Dat zou ik ook kunnen dragen.

2 likes

Je mist iets fris, met een witte wijzerplaat
Weet niet wat je mooi vindt, maar het volgende zou prima aanvulling zijn;

• Cartier Santos
  • Rolex OP
  • Omega Speedmaster
  • Rolex Explorer 2
  • Chopard Mille Miglia
  • IWC ingenieur
  • Zenith Chrono
  • Panerai Luminor
2 likes

Eens, ik zit zelf ook een beetje in deze hoek te loeren:

Zeker, dat doe ik sowieso zeer regelmatig. :+1:

20 likes

Op de Migle Miglia na zit je aardig in mijn smaakpalet. :ok_hand:

2 likes

Mooie collectie hoor. Veel karakter. Snap dat de Longines op de wip zit,

Krijgt die moderne Constellation veel draagtijd? Ik zou toch vaak die gouden pakken of die DeVille.

Daar kan ik me wel in vinden. Frisse Nomos erbij?

Ja, super mooi ook. Zou goed passen inderdaad.

12 likes

Niet de meeste, maar dat was een cadeautje van mijn betere helft.

1 like

Dit is fantastisch. Alleen vrijwel nergens te krijgen. Vorig jaar een weten te vinden, en sindsdien helaas geen meer op de radar gehad.

Fantastisch, mooiste horloge by far wat ik ooit heb gezien:

14 likes

Heel mooi Wouter, niks kunnen lezen, maar gezien de vele plaatjes ga je voor een volgouden tank? Goeie keuze :ok_hand:

1 like