Jouw collectie op één foto deel XIII

Dit dus :+1:t2: Zou een mooie aanvulling zijn.

3 likes

Prachtige set!

1 like

Ten eerste leuke set van niet alledaagse horloges.

Misschien is dat net wat mist. Een iconische duiker kf GMT

1 like

Gouden Speedy en Longines uit. VC 222 er in.

3 likes

Graag, maar daar zit nog wel een klein financieel gaatje tussen. :joy:

1 like

Kan geen probleem zijn toch, want…

Een hommage dan?

15 likes

Heel tof, maar ik heb al een blauwe wijzerplaat op staal en die kan helaas niet weg. Maar die zou ik zo kopen inderdaad. :ok_hand:

2 likes

Wat een ellende!

Een laatste poging, verder wil ik niet afzakken.

17 likes

Dat is altijd te overbruggen :sunglasses:

1 like

Om in vintage sferen te blijven, toch een vintage Rolex of…. Een vintage Carrera of universal Geneve bi/tricompax.

Ik ken het budget natuurlijk niet helemaal. Landdweller ook mooi. Vooral vanwege het geheel, maar denk dat die te modern is voor je.
(En heel aanwezig)

1 like

Dus…. Bof jij even! Ze hebben hem ook met een bruine plaat.

Nog een alternatief. Ben er zelf serieus van gecharmeerd en erg betaalbaar, @ZeeVanTijd kom er maar in met irl foto’s.

19 likes

Je mist nog Rolex. Aangezien de Longines weg gaat kan er wel een stalen bij, sportmodel zou goed passen, één op een bracelet in de collectie erbij, lichte plaat mss?

Neo vintage Explorer II Polar?

Wildcard: als je echt iets anders wil. Een 70’s Ploprof 166.077 :raised_hands: te gek horloge, maar je bent al vrij Omega heavy

18 likes

In elk geval een lichte wijzerplaat. Kleine (seconde) suggestie

8 likes

Noem me saai. Ik trek de datum van de Chopard niet, die vierkante, wat het ook maar is, had gewoon een Cartier moeten zijn, en de Breguet is typisch Breguet, als in te druk.

Uit piëteit de Blancpain laten staan, maar die kleine seconde staat veel te hoog, en ik trek Lange’s implementatie van de Großdatum ook niet, dus in potentie zijn er vijf weg.

4 likes

De Chopard gaat sowieso niet weg omdat het een van de fijnste en mooiste horloges is om te dragen in mijn opinie. Het is zeker zonde van de datum, dat geef ik je wel.

Buiten de Großdatum en dat de cioccolatone een Cartier had moeten zijn (Cartier is als je het mij vraagt in dit aspect wat overgewaardeerd met zijn claim op vierkante horloges), zijn we het eens.

1 like

Dat is voor mij geen vereiste hoor. Hoewel een vintage Rolex mij echt wel kan smaken.

Zeg tot zo’n 15k met een klein uitloopje naar boven. Voor een volgouden (dus met bracelet) Speedy zou ik mijn Speedy op rubber er nog bij kunnen gooien, maar anders wil ik die wel graag houden.

Die LD vind ik wel mooi hoor. De 36mm zou ik prima kunnen dragen, maar is inderdaad wel shiny.

Die gouden JLC: graag! :drooling_face:
Daar zou mijn Speedmaster ook voor mogen vertellen, maar ik vrees dat ik dan nog steeds ruim tekort kom.

Die Monarch heb ik nog steeds niet in het echt gezien, ik ga hem eens bekijken.

2 likes

Daarom zou ik ook een rechthoekige Cartier voorstellen, namelijk een Tank Cintrée in goud met witte plaat en Breguet wijzers, het liefst een exemplaar uit de jaren 30 van de vorige eeuw. :slight_smile:

Overigens, wat de Cioccolatone betreft (wat een naam), het zit 'm niet eens in de kast, maar de vorm van de bezel bovenop die vierkante kast geef mij de indruk dat het niet zozeer om een samenhangend ontwerp gaat als meer om een samenraapsel van ideeën.

Je kunt van Cartier verder zeggen wat je wilt, maar dat hun ontwerpen samenhangend zijn is moeilijk te betwisten.

Vind ik ook een hele goede optie die misschien nog beter bij je (= langer blijft hangen) past dan een DD.

1 like

Een mens zou geneigd zijn om de Breitling er uit te gooien, en de Longines inderdaad. De gouden JLC met geïntegreerde band die hier geopperd wordt zou een mooie vervanging voor die gouden Speedy kunnen zijn.

Dan heb je een vintage en een moderne Connie, een DeVille chronograaf, en een geïntegreerd horloge, met zelfs het enige model op de hele geïntegreerde markt wat klasse heeft.

Hommage waaraan dan? In een oceaan van lelijkheid, middelmatigheid en de helaasheid der dingen die geïntegreerde horloges zijn is dit gewoon echt letterlijk het enige model wat in de afgelopen 60 jaar uit is gebracht wat ik gewoon mooi vind. Die Landdweller die je daarna postte illustreert die helaasheid der dingen perfect.

Ik kan me even niets voor de geest halen waar dit een hommage aan zou moeten zijn, maar laat me graag informeren. :slight_smile:

Wat zou HF zijn zonder het oprekken van het budget? Maar als de nood aan de man is hoor ik graag wat die rare vintage C shape op zou moeten leveren. :slight_smile: Dat prul kun je er niet naast hebben, ik zou 'm voor zeer weinig weg doen naar een gewaardeerd forumlid. :slight_smile:

1 like

Een Explorer II vind ik wel tof. Ik heb niet al te lang geleden de zwarte nog gehad, beviel uitstekend. Die witte met verkleurde indexen lust ik zeker ook wel. Ik neem hem mee in de overweging. :+1:

Een ploprof vind ik supervet, maar beetje te chunky voor mijn bescheiden polsjes. Die zou niet lang blijven ben ik bang.

2 likes