Jouw collectie op één foto deel XIII

Nee joh, die is heerlijk. Dat is echt een fijne grab and go. Beetje te sportief maar jouw smaak, weet ik ook, maar dat is op dit moment het meest praktische horloge dat ik heb. En zou ook weinig financiële zoden aan de dijk zetten voor een grotere aankoop, dus gaat voorlopig nog niet weg.

Ja jongens, één keer kan ik hebben, maar dit wordt groepsdruk. Snel eens passen om HF tevreden te houden, :grin:

Krijgt eigenlijk te weinig draagtijd, maar het probleem is natuurlijk dat ik er nooit meer een vind.

2 likes

Ik vind 'm heel erg cool, maar dacht dat hij in de context van jouw verzameling het een wat vreemde eend was.

Als je de Vintage Connie niet draagt zou ik 'm weg doen. FOMO is geen reden om die shit te houden. Het is een prachtig horloge, maar je moet houden wat je draagt, denk ik dan maar weer.

2 likes

IMG_6701

5 likes

wauw, deze is wel erg mooi :wink:

Now we’re talking.

2 likes

De Tank Cintrée is erg mooi, dat geef ik toe. Maar wel heel erg duur voor wat je krijgt (helemaal een jaren '30 exemplaar). Cartier maakt goede designs, maar ik denk dat je de Cioccolatone geen eer aandoet. Je moet hem in het echt zien.

Dat van die Cintree was ook een halve grap. Het zijn eenhoorns, en dure bovendien.

Grappig genoeg is hier een aardig artikel over dat kast model te vinden:

Dit artikel geeft aan dat de vorm veel te danken heeft aan de Cartier Ceinture, wat dan weer ironisch is. Ik vermoed dat Cartier niet te veel eer krijgt op dit vlak, maar toe maar.

Maar van zoiets zou ik nog wel chokolade kunnen maken:
image

Overigens niet met dat bandje. Brr. Maar zoals je ziet heb ik een zeer sterke voorkeur voor vierkante horloges waar niet zomaar plompverloren een cirkel in geprakt wordt. Daarom vrees ik dat een live passessie niet in een andere mening gaat resulteren. :slight_smile:

Ik ga mee in je mening, ook ik vond het smakeloos.

Deze kastvorm is weer heel anders. UG heeft dit soort modellen ook gemaakt en ik ken iemand die er zo’n eentje heeft. Prachtig maar niet echt te vergelijken. Overigens verdient Cartier sowieso meer credit voor veel van de vroege bijdragen die het heeft geleverd.

1 like

Huidige 4-tal.

Erg blij met de Seiko Gmt die ik laatst heb aangeschaft en de Omega momenteel op een Uncle strap.

31 likes

Ik heb misschien nog een idee als je een duiker /allrounder zoekt.

Echt een prachtig horloge. (Irl)

12 likes

Elke dag wel wat leuks om om te doen. Als ik zou moeten aanpassen dan de Bulova eruit voor een zilverkleurige dresser met een lichte leuke wijzerplaat.

De Omega staat op de upgradelijst.

Én ik mis nog een dunne (tool/field/everyday) watch. Dat had de Citizen moeten worden, maar die past alleen onder een tshirt :man_shrugging:

34 likes

Die volg ik niet helemaal - de pre-bond is toch een uitstekende toolwatch die je elke dag kan dragen en die gerieflijk onder de manchet verdwijnt?

Je leert hier niet alleen wat van horloges maar ook van de Nederlandse taal. :ok_hand:t3:. Thanks

2 likes

Als ik het zo een beetje lees: denk ik toch eens een klein kijkje nemen in de mogelijkheden van The “Holy Trinity”. Kan klassiek of sportief, misschien wat verkopen maar dan is er zeker budget. Niet het gebruikelijke spul maar…
Schot voor de boeg!

Maar kan er ook helemaal naast zitten. :innocent:

Ik zit zelf ook met dit vraagstuk… De hobby zit een beetje op slot. Ik ga zelf van links naar rechts van onder naar boven. Dus ik wacht nog even af. Wel wat dingen in het blauw gezet maar niks hoeft weg. Voor mij geldt… veel onrust… even niks doen, maar gelukkig ervaart iedereen de hobby anders :pray:t3:.

6 likes

Tijdje weinig tijd gehad voor de horlogehobby. Maar weer eens langs de kluis voor het hart van de “collectie”.
Eens kijken wat ik ga veranderen.

56 likes

Gave collectie, geniet ervan.

Veranderen?? Ik vind persoonlijk dat de EX en OP wel overlap hebben. Eén van de 2 kan eruit, chronograph toevoegen?? Speedy? Breitling?

1 like

Datejust, Explorer en OP eruit en een Lange 1 erin. Dan ben je een leuk trio :star_struck:

1 like

Misschien een Rolex voor de afwisseling :slightly_smiling_face:

4 likes

Ja daar heb je gelijk in, zo draag ik hem ook vaak. Maar ik denk dan aan een horloge zonder duik bezel, mijn favoriet is de Sinn 656 (op bracelet).

IMG_3478

5 likes

Ik heb even je collectie erbij gezocht van mei ‘25. Die is natuurlijk fenomenaal, maar als je er zelf onrust van krijgt zou ik upgraden. Dus verkoop een aantal en koop iets mooiers (ja vaak ook duurder) terug.

Minder van meer zeg maar. :sunglasses:

Bij mij werkt dat. :grin:

4 likes