Jouw meest comfortabele horloge?

Zeker, de 38mm is eigenlijk voor het dagelijkse gebruik voor mij de perfect fit, 40mm is dan al snel weer groot en 36mm voor mijn pols te klein, Na de service draag ik hem eigenlijk niet genoeg meer. Teveel andere keuzes is het luxe probleem in de horlogedoos.

2 likes

6098 uit '52

Mijn meest gedragen horloge.

10 likes

5 likes

Is voor mij ook de goedkoopste in de collectie. Bij deze Watchdives moet ik af en toe kijken of ie er nog is

7 likes

Goeie band!

12 likes

Het metalen bandje voelt als zacht kalfsleer, het horloge heeft een aangename pasvorm, de verfijnde schakeltjes zijn vrijwel onhoorbaar, het draagt heerlijk, kortom m’n meest comfortabele horloge😊.

11 likes

Helemaal mee eens, je ziet ze weinig meer maar ik heb er ook één uit deze Tissot reeks:

7 likes

De Damasko DS30 of DK30 draagt écht top, en kan met werkelijk alles (rubber, leer, nato, enz)
Diameter 39mm, hoogte 9,95mm

Op de fotos ook op een Nick Mankey @Honey_Badger

11 likes

Stiekem wel deze. Zeker op een mankey

9 likes

Sinds kort in het bezit van dit erfstuk en weliswaar is de Hirsch hagedis verre van origineel, het is meteen wel mijn comfortabelst dragende horloge. (De originele BOR is helaas te veel beschadigd en incompleet om nog te gebruiken).

15 likes

Wel echt fijne banden. Bij zwaardere horloges iets minder fan. Die blijven met een MN strap beter zitten.

36mm. Rubber, Nato of staal maakt geen verschil. Draagt altijd prettig en comfortabel.

11 likes

12 likes

Helemaal mee eens. Die oude beestjes zijn niet zo groot, ca. 33 / 34 mm en dat vind ik prettig, en dan graag met een -meestal zelf gemaakt- zacht leren of stoffen bandje er op. Niet om mee te klussen of te dragen bij heel slecht weer, want daar kunnen ze niet zo goed tegen meestal, maar als er eens wat mis gaat, ach… Ze zijn meestal niet duur en ik heb er een heleboel van, dus dan pak ik weer een andere en heb ik weer wat te repareren. Maar het gaat opvallend vaak wel goed. Heb nog nooit zo’n oud beestje verloren of onherstelbaar beschadigd.

Gewoon zoiets dus:

Of dit:

Of een van de paar honderd andere… :thinking: :innocent:
OIG2.BDUsndtd

10 likes

Deze Ranger lookalike. Gebogen pootjes, perfect voor mijn pols. Band ook prima :ok_hand:t3:
Toen geen zin om twee en een halve rug te moeten betalen voor een Tudor waar ik over twijfelde of dat wel wat was, dus probeerde voor de lol eerst deze voor ik geloof 175.
Ondertussen 2 jaar verder, heerlijk horloge, en no way dat ik ooit nog overstap op het origineel.

7 likes

Heeerlijk!

7 likes

Misschien wat makkelijk gezegd met slechts 1 horloge in huis, maar deze is wel zeker super comfortabel in 40mm titanium met een band die, zeer typisch voor een Grand Seiko, zijdezacht valt om de pols. :ok_hand:

13 likes

Da’s tegelijkertijd het meest comfortabele en minst comfortabele horloge, als het maar eentje is. Schrödinger’s comfort. :wink:

1 like

5 likes

Toch blijven deze twee het meest comfortabel
Als je aan het einde van de dag vergeet dat je een horloge om hebt, zegt dat genoeg lijkt mij.

5 likes